دکتر شاعری در ترازو:خسارت های بخش کشاورزی ناشی از بی تجربگی مدیران جهاد کشاورزیست

دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران و عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی ترازو که ازشبکه مازندران پخش شد با اشاره به خسارتهای وارده به بخش کشاورزی دلیل انرا بتجربگب مدیران این حوزه برشمرد و گفت :بی تجربگی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی منجر به خسارت های جبران ناپذیر برای کشاورزان شده و نتوانست بخوبی از وظایف حاکمیتی خود در دولت دفاع کند.
او گفت : در بخش کشاورزی دو بخش تولید و بازار داریم و توانستیم در تولید محصولات کشاورزی رتبه های خوبی بدست آوریم.

?در زمینه صادرات محصولات کشاورزی باید با رویکرد تولید صادراتی از توانمندی شرکت های دانش بنیان بهره گیری کنیم و از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی حرکت کنیم.

?در تهیه برنامه ششم توسعه در کمیسیون کشاورزی مجلس موارد خوبی گنجانده شد تا به بهبود تولیدات کشاورزی و افزایش ارزش افزوده این بخش کمک شود.

?۱۵۰۰ میلیارد تومان مشوق های صادراتی محصولات کشاورزی ازجمله موادی است که در برنامه ششم گنجانده شده تا به نفع کشاورزان بهره گیری شود.

?مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی باید متخصص و صاحب نظر بخش کشاورزی باشند تا بتوانند کارایی و اثربخشی خوبی برای این بخش داشته باشند.

?ضعف ها و ایرادات بزرگ بخش کشاورزی را باید مدیران باتجربه و دانش محور برطرف کنند و کارآمدی باید در این مجموعه بخوبی مشاهده شود تا شاهد ضرر و زیان کشاورزان نباشیم.

?بی تجربگی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی منجر به خسارت های جبران ناپذیر برای کشاورزان شده و نتوانست بخوبی از وظایف حاکمیتی خود در دولت دفاع کند.

♦️به زودی شبکه انتقال روروریلی در امیرآباد افتتاح و بهره برداری می شود.

♦️منطقه آزاد امیرآباد می تواند به توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران کمک قابل توجهی کند و می تواند سهم قابل توجهی از تولید ۶ میلیون تنی محصولات کشاورزی مازندران را به سمت صادرات هدایت کند.

♦️۱٫۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی تصویب شد که باید با سرعت هرچه تمام تر جذب شود.

♦️استاندار و معاونین محترم برای جذب حداکثری تسهیلات اشتغال روستایی نهایت توان خود را بکار گیرند.
سایت دکتر شاعری

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *