دکترشاعری از بيكاری ۲۵۰۰ مازندرانی در سال جديد خبر داد

نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات شهدای فرمانداری نکااز بيكاری ۲۵۰۰ مازندرانی در سال جديد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جديد تا كنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مازندران بيكار شدند و اين مسأله در شأن اين استان و مردم نيست.
به گزارش نیکا خبر ؛ علی‌محمد شاعری اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام‌شده سال گذشته ۱۱ هزار نفر در مازندران بیکار شدند و وضعیت ارائه تسهیلات در مازندران مناسب نیست و به‌درستی پیش نمی‌رود.
وی افزود: در تسهیلات اشتغال روستایی سهم مازندران ۱۶۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون جذب نشده است، در حالی که تا پایان تیرماه باید ۵۰ درصد این تسهیلات جذب شود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نباید اجازه دهیم که کارخانه و واحد تولیدی تعطیل شود، خاطر نشان کرد: در وضعیت اقتصادی نامناسبی قرار داریم و بیکاری رو به افزایش است، نباید اجازه دهیم که کارخانجات تعطیل شوند.
شاعری ادامه داد: حتی اگر کارخانه‌ای متخلف باشد هم نباید تعطیل شود بلکه باید طور دیگر وارد عمل شویم، چرا که بیکاری خطرناک است و همه تلاش ما باید حفظ وضعیت موجود اشتغال، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری باشد.
وی با اشاره به گازرسانی به بیش از ۱۵۰ روستای شرق مازندران اضافه کرد: در بخش گازرسانی با کمک دولت و همچنین آب‌رسانی به روستاها توفیقات خوبی حاصل شده است اما اینکه گاز برسانیم و راه مناسب نداشته باشیم و بهینه‌سازی انجام نشود، درست نیست.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید عناصر مختلف برای یک هدف مشترک همگام و همراه حرکت کنند و تلاش شود تا در این فرصت مناسب با توجه به طول روز و کاهش بارندگی در تابستان، گرما و فضای مناسب برای کارهای عمرانی و اجرایی از فرصت استفاده شده و همدلی را نه تنها در شعار بلکه در عمل عملیاتی کنیم.
شاعری گفت: در برخی از موارد، همدلی در عمل وارد نشده و با مشکلات مختلف در برخی از امور مواجه هستیم و نباید اینطور باشد که با مدیر ناهماهنگ همگام شویم بلکه مدیر ناهماهنگ باید هماهنگ شود و بداند ما نیازمند مدیری هماهنگ و همفکر هستیم.
وی افزود: مطالبات مردم فراوان است و باید برای رفع مشکلات و رسیدن به اهداف تلاش کنیم و با توجه به اینکه ۳۰ تیرماه پول‌ها و بودجه‌هایی که تخصیص پیدا نکرده، برگشت می‌خورد و به خزانه برمی‌گردد لذا باید خدمت به مردم که مهمترین هدف ماست، در دستور کار باشد و فراموش نشود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر مردم را راضی نگه داریم و رضایتمندی از مسؤولان توسط مردم، بالا برود، قطعاً امنیت پایدار وجود خواهد داشت.
شاعری همچنین از پرداخت بیش از ۵۵ درصد مطالبات گندم‌کاران خبر داد و گفت: باید در این بخش با تلاش بیشتری وارد عمل شویم تا کشاورزان به حق و حقوق خود برسند، بنده در تهران رایزنی‌های لازم را با وزیر جهاد و مسؤولان این بخش انجام می‌دهم و در شهرستان هم مسؤولان با مقام بالادستی استان هماهنگ بوده و مشکلات عدم پرداخت مطالبات را بیان کنند.
وی تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه شرق مازندران استفاده کنیم و به گونه‌ای عمل و مطالبات پیگیری شود که شرمنده مردم نشویم و همه با هم با همدلی و وحدت کار کنیم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارهای ناهماهنگ حلقه مفقوده توسعه است و در همه امور باید مردم در نظر گرفته شوند و کار برای رضای خداوند و مردم در دستور کار باشد.
علی محمد شاعری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نکا اظهار داشت: دشمن با یک جنگ تمام عیار سیاسی و فرهنگی علیه ایران وارد عمل شده است که انشاالله با صبوری، وحدت، همدلی، صرفه جویی و برنامه ریزی همه جانبه از این شرایط سخت به لطف خدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری عبور خواهیم کرد.
وی افزود: در مجلس نیز حتی یک لحظه از آرمانهای امام، شهدا و رهبری کوتاه نخواهیم آمد و این مسیر ما است، راهبرد اصلی خود را بر کار و تلاش استوار کردیم، اگر رضایت مردم بالا برود موفق خواهیم شد، تجربه نشان می دهد که هیچ چیزی به اندازه سوءمدیریت، ضعف و ناامیدی نمی تواند مشکل آفرین و سبب عقب ماندگی باشد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *