اختتامیه بزرکترین جشنواره شرق مازندران با حضور استاندار/ عکس

آیین اختتامیه جشنواره ملی تمشک جنگلی در شهرستان نکا با حضور استاندار مازندران برگزار شد .
به گزارش نیکا خبر ؛ محمد اسلامی شنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره ملی تمشک جنگلی در شهرستان نکا واقع در شرق مازندران افزود : با این همه استعداد نهفته در مازندران ، صحبت از فقر در این استان کفران نعمت محسوب می شود.

وی گفت : مردم مازندران به خاطر داشتن روحیه سختکوشی و با غیرت می توانند بهترین کیفیت معیشت و زندگی را داشته باشد و همه باید کمک کنیم تا این مهم با شکوفا شدن استعدادهای هر منطقه محقق شود

استاندار مازندران برگزاری جشنواره تمشک در شهرستان نکا را همسو با جشنواره انار بهشهر و انجیر گلوگاه بیانگر ظرفیت های بالای شرق استان معرفی کرد و اظهار داشت : تولید سالانه یکهزار تن تمشک با توجه به ظرفیت منطقه و صنایع تبدیلی که می تواند توسعه یابد ، می تواند استعداد شهرستان نکا را زیر و رو کند.

وی افزود : از نظر ما مسئولان و دستگاههای اجرایی ذیربط هم جشنواره به عنوان محور توسعه اقتصادی در هر شهرستان مازندران مورد توجه است و به همین دلیل از توسعه جشنواره تمشک و کشت این محصول حمایت می شود

او ادامه داد : توسعه کشت تمشک با حمایت جهاد کشاورزی از طریق توزیع نهال و ارقام جدید دنبال می شود تا به صورت صنعتی کار شود و فرآوری بهتر و کیفیت متفاوت محصول هم در دستور کار قرار گرفته تا فرصت اشتغال جدید فراهم گردد.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین بر ضرورت معرفی داشته های استان تاکید کرد و گفت : در کنار ظرفیت های طبیعی در نکا، شیرینی بومی و محلی مازندران از ظرفیت های دیگری است که در این شهرستان زبانزد است و تلاش داریم تا با کمک و ارائه تسهیلات نکایی ها کلوچه ویژه مازندران تولید و عرضه کنند.

وی افزود : باید برای محصولات تولیدی مازندران ارزش افزوده ایجاد و با توجه به گردشگر پذیر بودن استان برای مردم از این طریق شغل و درآمد ایجاد کنیم.

استاندار مازندران همچنین بر ایجاد فرصت برای شادی در کنار برگزاری جشنواره ها تاکید کرد و گفت که در این فرصت ها باید خدمات انجام شده دولت و نظام هم به مردم معرفی شود.

وی یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مردم برای رونق کسب و کار دانست و افوزد : در این دوره با حداقل دوندگی هر کسی توانست به تسهیلات ارزان قیمت برای شکوفا کردن اقتصاد و کارآفرینی دست یابد.

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. مهندس سورکی در گفت:

    با سلام و خدا قوت ویژه به دست اندرکاران این جشنواره زیبا به خصوص به شهردار عزیز و خوشفکر شهرمون جناب اقای دکتر احمدی و عزیزان بزرگوار شواری شهر و مسئولین دیگر اثرگزار.
    ان شاء الله شاهد شکوفایی روز افزون پتانسیل های بالقوه شهرمون باشیم و از تمام استعدادهای فیزیکی خدا دادی و نیروی انسانی شهرمون جهت رفع مشکلات اقتصادی ، فرهنگی و زیر ساختی استفاده نماییم. ان شاء الله در پناه حق موفق باشید.

  2. ای کاش با دقت و قدرت بیشتری اولین جشنواره برگزار می شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *