برگزاري همايش ساخت داخل در نيروگاه نكا/ عکس

به منظور بررسي راهكارهاي عملياتي نمودن شعار ” حمايت از كالاي ايراني ” همايش ساخت داخل و حمايت از توليد ملي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزاري شد.

در اين همايش كه جمعي از كاركنان نيروگاه و مسئولان بسيج كارگري استان مازندران حضور داشتند، مدير عامل نيروگاه در سخناني هدف از برگزاري اين همايش را تلاش در جهت نهادينه كردن و تحقق عملي شعار حمايت از كالاي ايراني دانست و گفت: موجب افتخار ماست كه بحث ساخت داخل همسو با منويات مقام معظم رهبري از سالها قبل در دستوركار نيروگاه قرار داشته است ولي با نامگذاري امسال به ” حمايت از كالاي ايراني ” بر خود فرض ميدانيم تا با انسجام و وحدت و همدلي تمام سعي و توان خود را براي عملياتي كردن اين شعار بكار بنديم و به سهم خود در اين مسير اداي وظيفه نماييم.

مهندس محسن نعمتي با اشاره به پيشرفتهاي حاصله در بخش ساخت داخل، افزود: در ابتداي وضع تحريمها و امتناع شركتهاي غربي از تأمين قطعات و ارائه خدمات به صنعت برق، به دليل فقدان نقشه تجهيزات و پيچيدگي طراحي قطعات نيروگاهي حتي تعمير و بازسازي قطعات هم در داخل كشور بسيار دشوار بنظر ميرسيد. در حالي كه اكنون كار تعمير و بازسازي بخش اعظمي از قطعات در داخل خود نيروگاه انجام ميشود.

وي همچنين از ساخت و بهره برداري از ۳۳ هزار قطعه مورد نياز نيروگاه نكا در ۶ سال اخير خبر داد و گفت: در ۲ سال گذشته كار ساخت داخل در اين نيروگاه با سرعت و جديت بيشتري دنبال و در نتيجه بالغ بر ۲۰ هزار قطعه در داخل كشور توليد و در حال بهرهبرداري از آنها هستيم.

مديرعامل نيروگاه از سرعت، دقت، قيمت و رقابت پذيري به عنوان عناصر مهم ساخت داخل ياد كرد و افزود: شناسايي و آشنايي با توانمندي همه صنعتگران و توليدكنندگان داخلي، تشكيل بانك اطلاعات و اشتراك گذاري و تبادل اطلاعات ساخت داخل بين نيروگاهها ميتواند جلوي موازي كاري را بگيرد و موجب تسريع در انجام كار و كاهش زمان و هزينه گردد.

مهندس نعمتي از اعتماد به توان صنعتگران داخلي و اعتقاد به بومي سازي قطعات به عنوان محورهاي اساسي ساخت داخل ياد كرد و افزود: حال كه استعداد و توانمندي متخصصان و صنعتگران داخلي در اين عرصه به اثبات رسيده همه بايد در حدتوان براي خودكفايي، ايجاد اشتغال و خروج سرمايه هاي ملي از كشور تلاش كنيم.

در ابتداي اين همايش مهندس حسينعلي تازيكي معاون تعميرات و مهندس عليرضا وفايي نژاد مسئول اداره ساخت داخل نيروگاه گزارش مبسوطي از موفقيتهاي كسب شده نيروگاه در زمينه تعمير، بازسازي و ساخت قطعات ارائه دادند.

✅ در پايان اين همايش مهندس نعمتي با اهداء لوح تقدير از مهندسين عليرضا وفايي نژاد، عبدالرضا محمودي و عبدالرحمان معافي به عنوان فعالان ساخت داخل نيروگاه تجليل نمود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *