دکتر شاعری:اسرائیل خود را در پروژه گنبد آهنین محصورکرده است/ عکس

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط به گونه ای پیش رفت که امروز محور مقاومت از ایران تا یمن و کشورهای دیگر اسرائیل را محاصره کرده است، گفت: اسرائیل خود را در پروژه گنبد آهنین محصور کرده است.

به گزارش ایسنا مازندران، علی محمد شاعری در سخنرانی روز قدس در مصلی نماز جمعه بهشهر، اظهار کرد: قدس شریف قبله نخست مسلمانان جهان سال ها است در بند رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از همان روزهای ابتدایی، فلسطینیان در مقابل تصمیم نامشروع سازمان ملل مبنی بر مشروعیت داشتن رژیم صهیونیستی ایستادند، تصریح کرد: آمریکا و دولت های غربی با پشتیبانی از اسرائیل می خواهند مقاومت را نابود کنند.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عرب ها پشت فلسطین را خالی کردند و اسرائیلی ها به آسانی در جنگ ها پیروز می شدند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، اولویت نخست امام مبارزه با استکبار و اسرائیل بود که روز قدس را نام گذاشت.

شاعری با بیان اینکه شیوه مبارزه امام و مردم الگویی برای شکل گیری مقاومت جدید در لبنان شد، تصریح کرد: محور جدید مقاومت با اندیشه امام، اسلام ناب و تفکر شیعی با نام انتفاضه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از شکل گیری انتفاضه، تمام حملات اسرائیل به نیروهای مقاومت، شکست خورد، افزود: در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و ایران مقاومت در حال گسترش و افزایش است.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط به گونه ای پیش رفت که امروز محور مقاومت از ایران تا یمن و کشورهای دیگر اسرائیل را محاصره کرده است، گفت: اسرائیل خود را در پروژه گنبد آهنین محصور کرده است.

شاعری با اشاره به دو استراتژی اسرائیل برای پیشبرد اهداف خود، اظهار کرد: می خواهند کشورهای مرتجع منطقه و برخی از کشورهای دیگر، دولت های اسلامی را به سازش بکشانند و بر اساس نظریه «مجبورید با دولت های اسلامی به توافق برسید تا مقاومت را از درون بشکنند»، به دنبال نابودی مقاومت هستند.

وی از انتقال سفارت آمریکا به قدس انتقاد و خاطرنشان کرد: آنها می خواهند مقاومت را بشکنند و در کنار دولت های مزدور منطقه مقاومت را نابود کنند.

سخنران راهپیمایی روز قدس در بهشهر با بیان اینکه داعش سازی و ویران کردن سوریه، حمله به یمن و عراق را در همین راستا می دانیم، افزود: برای نابودی مقاومت، استکبار، تمام توان خود را متمرکز کرده است.

شاعری با اشاره به اینکه با تحریم و خروج یکجانبه از برجام می خواهند مقاومت را در ایران از بین ببرند تا بتوانند اسرائیل را نجات دهند، گفت: امروز مسیر مقاومت هوشمندانه‌تر از گذشته باید گسترش یابد و اسرائیل در این ترفند جدید رسوایی دیگری به بار خواهد آورد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع برجام و خروج یک جانبه آمریکا از این معاهده، تصریح کرد: از ابتدا پیش بینی می شد دولت آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که خود را ارباب دنیا می داند اما در راس نظام سلطه است.

سخنران راهپیمایی روز قدس در بهشهر با آمریکا با روش استکباری خود از برجام خارج شد، خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد ایران دوباره پای میز مذاکره بیاید تا انقلاب ما را تهی کنند.

شاعری با بیان اینکه مواضع عزتمندانه رهبری انقلاب، پاسخی به ترامپ داد که وی را پشیمان کرد، تصریح کرد: استکبار باید بداند عشق به ولایت و امام این کشور را نگه داشته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت هایی که در ایران در هنگام برجام قرارداد بستند، ناتوان و به صورت یکجانبه از معاهده خارج شدند، گفت: این اعمال بار دیگر به جهانیان نشان داد که ایران اسلامی صلح طلب و بر اساس تفکر انقلابی قدم بر می دارد.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران تفکر خود را به دنیای اسلام صادر می کند، تصریح کرد: نتیجه مقاومت قطعا پیروزی است و غرب بداند تمدنی نوین بر پایه های قرآن، اسلام و بر اساس پیروی از ولایت می سازیم و زیر بار استکبار جهانخوار نخواهیم رفت.

شاعری با اشاره به اینکه آمریکا و استکبار در سوریه، عراق، لنبان و کشورهای دیگر شکست خورده است، گفت: امیدواریم هر چه زودتر تکلیف معاهده برجام مشخص شود و مسئولان دولت نترسند و بدانند که رهبری و مردم پشت سر آنها قرار دارند.

وی افزود: اگر در هفته های آینده به نتیجه برسیم که کشورهای باقیمانده معاهده برجام توان مقاومت در مقابل تحریم‌های آمریکا را ندارند، مجلس شورای اسلامی به پشتوانه ملت اقدام متقابل را انجام خواهد داد و دولت را مکلف می کند تا تحت شروط رهبری و مصوبات شورای امنیت ملی به وظیفه قانونی خود عمل کند.

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مسیر عزت، استقلال و آزادی ملت ایران را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد، گفت: در صورتی که اروپا نتواند به تعهدات کامل خود در برجام پایبند باشد ایران شرایط هسته ای خود را به پیش از برجام برمی‌گرداند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *