محفل انس با قرآن از سوی موسسه روح الامین نکا همراه باضیافت افطار/عکس

با هدف تکریم از خانواده های قاریان وحافظان روشندل موسسه دارالقرآن روح الامین شهرستان نکا ،به همت اداره بهزیستی وخیرین شهرستان ، محفل انس با قرآن کریم همراه باضیافت افطاربا حضور روشندلان،معلولین وجمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهر در تالار ستاره شب شهرستان برگزار نمود.
به گزارش نیکاخبر ؛ درابتدای این مراسم حاضرین ، روزه خود را بر سر سفره ساده خیران افطار نمودند. بعداز صرف افطار، قرائت قران آغاز شده وبعداز اجرای سرود ملی توسط یکی از روشندلان،آقای محمدی (مدیر موسسه دارالقرآن روح الامین شهرستان) ضمن عرض خیرمقدم وتشکر از مسئولین جهت حضور دراین مراسم،خلاصه گزارشی از برنامه های این موسه را تشریح نموده وافزودند که در حال حاضر بیش از۱۰۰ نفردراین موسسه مشغول تحصیل ویادگیری بوده وتعداد قابل توجهی از این محصلین قرآنی به مقامات استانی وکشوری دست یافته اند.ایشان مهمترین مشکل این موسسه را استیجاری بودن مکان آن دانسته وافزودند که با همکاری بهزیستی استان هزینه اولیه ساخت این موسسه تامین شده (که علاوه برتهیه زمین،ساخت های زیربنایی آن انجام گردیده) وامید است باهمت مسئولین شهرستان مابقی هزینه برای تکمیل آن تامین شود.
-درادامه مراسم نیز چند نفر از روشندلان به قرآئت قرآن پرداخته ودرادمه دکلمه ایی از سوی روشندل با عنوان کلامی با خدا را قرائت نمود که مورد تشویق حضار واقع گردید.


-درادامه آقای جانبازی( مدیرعامل دارالقرآن نابینایان وکم بینایان روح الامین مازندران ) : بیش از ۹ مرکز قرآنی در شهرهای آمل، قائمشهر، ساری، بهشهر ، گلوگاه، بابل، محمودآباد، نکا و میاندرود راه اندازی شده و امیدواریم در سال جاری با کمک نیکوکاران و مردم مراکز قرآنی ویژه نابینایان در شهرهای غرب استان نیز راه اندازی شود.
وی تعداد اعضای این موسسه را بیش از ۵۰۰ نفر از افراد نابینا و کم بینا اعلام کرد و افزود : حدود ۸۰ نفر از این افراد حافظ یک یا ۳۰ جزء قرآن کریم را حفظ هستند.جانبازی اضافه کرد‌: خوشبختانه برخی از روشندلان استان دارای استعدادهای زیادی هستند که رتبه های ممتازی کشور را نیز در سال های اخیر کسب کرده بودند.

-درادامه نیز به قاریان وحافظین روشندلان برتر شهرستان هدایایی از سوی مسئولین اهدا گردیده ومراسم نیز با پذیرایی شام به پایان رسید.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *