بزرگداشت ارتحال امام و قیام خونین ۱۵خرداد درنکا

مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمت الله علیه و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ دوشنبه شب در مسجد امام خمینی نکا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین کافتری در جمع مردم شرکت کننده در مراسم سالگرد امام راحل در مسجد امام خمینی ماکریوی نکا
اظهار داشت: یاد و نام بنیان گدار انقلاب اسلامی همواره در قلب های ملتهای آزاده ساری و جاریست و هیچ وقت محو نخواهد شد .


وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: توجه به بیت‌المال و دوری از دشمنان خدا از مهمترین ویژگی های حضرت علی علیه السلام است که امام رحمت الله علیه از آن تبعیت کرد و همه دنیای خود را با صلابت در راه خدا تقدیم کرد و هرگز ارزنی از بیت المال را از بین نبرد و نبخشید.
وی تأکید کرد: امام رحمت الله علیه با مرفهین بی درد، اهل نفاق و معصیت همراه نبود بلکه با کسانی همراه شد که جان خود را برای اسلام فدا کردند.


در این مراسم که با مداحی و عزاداری همراه بود، سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و قیام خونین ۱۵ خرداد گرامی داشته شد.
شایان ذکر است:در ۱۵ خرداد سال ۴۲ ، مردم پیشوا در همراهی با مردم ورامین در حالی که در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) مشغول برگزاری آئین عزاداری سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند ، از دستگیری امام خمینی (ره) توسط عوامل ستم شاهی مطلع شدند.


بسیاری از مردم پیشوا با شنیدن خبر دستگیری امام ، کفن بر تن کرده و پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند تا از مرجعیت شیعه دفاع کنند ، حرکتی که با موج مردم ورامین در منطقه پل باقرآباد تلاقی پیدا کرد و با گلوله باران نیروهای ستم شاهی روی پل باقرآباد متوقف شدند.
شهیدان سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسیدند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *