زوج دوچرخه سوار مشهدی با فرزند ۹ ماهه شان به نکا رسیدند/ فیلم و عکس

زوج ورزشکار مشهدی به همراه فرزندشان که سفر یکساله خود را از۲۲ فروردین ماه سال جاری با شعار حفظ آب و هوای پاک برای نسلهای آینده با دوچرخه به دور ایران آغاز کرده بودند ازدیروز وارد مازندران (شهرستان نکا )شدند
به گزارش نیکا خبر «احسان منصوریان» ۳۳ ساله همراه با همسر ۳۱ ساله اش،«شیما هاشم نیا» و «ارسلان» فرزند ۹ماهه شان رکابزنی به دور ایران را از ۲۲ فروردین اغاز کرده بودند وارد استان مازندران شدند .



منصوریان هدف ازرکاب زنی دور ایران را به چالش کشیدن سبک زندگی روزمره ماشینی و شهری اعلام داشت و گفت : زندگی روزمره ماشینی و شهری بدون توجه به طبیعت، محیط زیست و منابع تجدید ناپذیر آن به سمت نابودی درحرکت است.
وی افزود: سفرخود را که نخستین سفر یک خانواده دوچرخه سوار ایرانی به همراه فرزند است در ۴ فصل انجام می دهیم.
این خانواده مشهدی ازاواخر فروردین سفر خود را از مشهدمقدس شروع کرده و پس از رکاب زدنی از نیشابور، سبزوار، اسفراین، بجنورد، آشخانه، کلاله، گرگان، امروز به نکا رسیدند و پس از ساری به مقصد رشت یا آستارا رکاب خواهند زد و در ادامه از طریق گردنه اسالم به خلخال به سمت دشت سبلان و یا از سمت گردنه حیران ادامه سفر خواهندداد.
وی که مهندس عمران و عکاس تخصصی معماری و صنعت است، افزود: پیش از این همراه همسرم مسیر ۴ هزار کیلومتری مشهد به استانبول را در مدت ۹۰ روز رکاب زده‌ایم. در سفر کنونی مسیری یک ساله با مسافت ۱۵ هزار کیلومتر را پیش بینی کرده و به طور میانگین هر روز ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر رکاب خواهیم زد.
آنها دغدغه مهم عبور از جاده ها را هم دارند که بوق زدنها رانندگان کامیونها و دیگر خودروها موجب ترس و نگرانی آنها و فرزند خردسالشان می گردد به جهت نشان دادن ابراز احساسات خودشان بجای بوق زدنها همان دست تکان دادن کافیست

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سوالی که برای خیلی از جوان ها پیش اومده اینکه این خانواده در طول یک سال هزینه های زندگی و سفرشون رو از کجا تامین می کنند؟
    آقای منصوری شاغل نیست؟ یا اگر هست کجا کار می کنن که یکسال به ایشون برای سفر رفتن مرخصی میدن؟؟؟؟
    در ایران اکثر آقایون هم سن ایشون شاغل هستن و هرگز نمی تونن برای یک ماه چه برسه یک سال پیش سر هم از محل کار مرخصی بگیرن اون هم برای سفر رفتن.
    و رفتن به همچنین سفری بدون داشتن شغل و درآمد ثابت عملا غیرممکن هست.
    لطفا وقتی خبری رو منتشر می کنید تمام جنبه های خبر رو بررسی کنید.
    در اینجا نحوه ی تامین هزینه های سفر یکی از مهم ترین نکاتی بوده که باید بررسی و شفاف سازی میشده تا مشخص بشه که این کار در حالت کلی عملی است یا فقط تفریح یک زوج بی دغدغه را نمایش میدهد.
    مسلما در دنیا برنامه هایی این چنینی زیاد انجام می شود اما اگر دیده و خوانده باشید این خانواده ها با صداقت تمام مشکلات و مزایای برنامه های خود و حتی روش کسب درآمدشان را هم توضیح میدهند.

    کاملا مشخص و پر واضح است که انجام سفرهای اینچنینی برای اکثر جوانان ایرانی حتی بدون داشتن فرزند غیر ممکن هست و کاری که خانواده منصوری انجام دادن در واقع نمایش تفریح یک خانواده بی دغدغه و بی نیاز از مسائل مادی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *