گرامیداشت مقام حکیم فردوسی در نکا /تصویر

با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دبیرستان نمونه دولتی تیزهوشان به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ فردوسی، ویژه برنامه ای در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) این شهرستان برگزار شد.

دانش آموزان این دبیرستان با پژوهش های انجام شده پیرامون شخصیت زنان در شاهنامه، نمایش های فاخری در این خصوص تدارک دیدند که به روی صحنه اجرا کرده و مورد استقبال و تشویق شرکت کنندگان قرار گرفتند.

مهدی روحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا در حاشیه این مراسم گفت: شاهنامه در سه بخش اساطیری، پهلوانی و تاریخی حاصل سال ها رنج سخنور نامور توس برای حفظ میراث فرهنگی ایران است. همت والا، عزم جزم، تعهد بی نظیر، هوش و استعداد مثال زدنی، زبان استوار، بهره مندی از پشتوانه عظیم فرهنگی ایران و پشتکار بسیار حکیم توس به خلق شاهکاری بی همتا در دنیای فرهنگ و ادب منجر شد.


وی افزود: هیچ شاعری به اندازه فردوسی در سرنوشت ملت و کشور خویش تاثیر پایدار بر جای نگذاشته و دانش آموزان توانمند شهرستان نکا با مدت ها تلاش و پژوهش در این کتاب گرانسنگ، به ارائه جذابی از شخصیت و جایگاه زنان در شاهنامه پرداختند.

روحی با قدردانی از این دانش آموزان، اظهار امیدواری کرد حاصل کار و تلاش این عزیزان در جای جای دنیا دیده شود تا باعث افتخار سرزمین ما باشند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، با حضور فرماندار شهرستان نکا، احمد مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران و دیگر مسئولین شهرستانی به نقش آفرینان زنان شاهنامه و دست اندرکاران آن، لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *