اتاق فکر،حلقه مفقوده درفرمانداری نکا

مسئله اتاق فکر، مسئله مفاهمه های فکر است. اتاق های فکر چهار ویژگی عمده دارند:۱ جمع اندیشی –۲ تولید فرآورده های فکر و انتقال به مخاطب –۳ معطوف بودن کوشش ها به مسایل روز –۴ درگیر نشدن در مسایل اجرایی و تشریفات رسمی سیاست گذاری –
فراموش نکنیم در اتاق فکر کمیت بسیار مهم بوده و از تعداد پیشنهادهای بیشتر استقبال می گردد،زیرا احتمال رسیدن به راه حل بهتر را افزایش می دهد. در این روش یک گروه۵ الی ۱۵ نفره با حضور یک رییس )البته نه از نوع روسای خودمحور( برای اداره نمودن جلسه و یک دبیر برای ثبت پیشنهادهای صورت گرفته با استفاده از برخی ابزار و امکانات تشکیل جلسه می دهند.
دستور کار جلسه قبلا با وضوح کامل به اعضا اعلام می شود . باید مطمئن شدتمامی اعضای گروه موضوع موردنظر را درک نموده باشند. اعضا در طی جلسه به نوبت پیشنهادهای خود را اعلام و دبیر جلسه آنها را یادداشت می نماید.
روش و قواعد اتاق فکر
۱ -اظهار نظر آزاد و بی واسطه و هر چند غیرمعمول بلامانع است( از ایده های غیرمعمول استقبال می شود)

۲- به هیچ اندیشه ای انتقاد نمی شود(انتقاد ممنوع است)

۳ -حداکثر نظرات ارایه و جمع آوری می شود (تاکید بر کمیت نظرات و –ایده هاست).

۴ -تکوین نظرات در مدت معین صورت می گیرد(ایده ها ترکیب و بهبود –پیدا می کنند)
با طرح این مقدمه نویسنده ضمن بیان یک واقعیت تلخ قصد دارد به غیر متخصص بودن نماینده عالی دولت در شهرستان نکا اشاره کند .
بسیاری مواقع مشاهده است نماینده عالی دولت در جلسات مختلف نه تنها به ارائه راهبرد اشاره نکرد بلکه فقط به طرح سخنرانی خود ( برگرفته از فضای اینترنتی ) پرداخت و جلسه را ترک گفتند کما اینکه آنچه مرسوم هست میبایست تا پایان جلسات حضور داشته باشند و به نقطه نظرات دیگر اعضاهم توجه نمایند .
قطعا آنچه در موضوع توسعه بیان می شود استفاده از خرد جمعی و راهبردی با استفاده از ایده های کارشناسای افراد متخصص است که کمتر در جلسات فرمانداری شهرستان مشاهده شده است و تا زمانیکه این باشد قطعا کمیت مان می لنگد.
امیداست منبعد نماینده عالی دولت آنچه در سخنرانی های طولانی مدت و کسل کننده خود بدان اشاره می نمایددر اقدام و عمل به منصه ظهور برساند .
بعنوان مثال می تواند به آخرین سخنرانی ایشان در جمع معلمان و فرهنگیان نکا اشاره کرد : “باید از قشر معلمان زحمت کش به نحو شایسته تجلیل کرد و قدردان تلاش های آنها بود “کاش بجای سخنرانی در جمع افراد فرهیخته تلاشگر و معلمان شهرستان دقایقی هم در پایان مراسم تجلیل حضور داشتند تا معلمان شهرمان از دستان مبارک رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان هدایای خود را تحویل می کردند اما این نشد کما اینکه در بسیاری از موارد …
این مطلب ادامه دارد ……

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان نکا در گفت:

    سلام. درپاسخ به مطلب فوق واشاره ایی که به حضور فرماندارمحترم درآیین تجلیل ازفرهنگیان ومعلمان نمونه شد لازم است که جهت تنویر افکار عمومی به استحضار مردم محترم شهرستان نکاعرض کنیم که جناب آقای مهندس احمدی ازبدوتصدی سمت فرمانداری شهرستان نکا،نگاه خاص وویژه ای به دستگاه تعلیم وتربیت شهرستان داشتند وحضورمسئولانه ومستمر فرماندار محترم دربرنامه های اداره آموزش وپرورش وهمچنین مدارس سطح شهروروستاهای نکا موید این ادعاست .پیگیریهای مستمر شخص فرمانداردرتکمیل پروژه های مدارس روستای شیت ، مسکن مهر ، آیت الله هاشمی رفسنجانی وایضا مساعدت در پیگیری اخذسندمالکیت اردوگاه ساحلی وبرخی مدارس شهرستان و دیگرموضوعات حاکی از توجه عمیق ونگاه مسئولانه جناب آقای احمدی به آموزش وپرورش شهرستان می باشد .مجموعه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان نکا ضمن تشکر خالصانه اززحمات مهندس احمدی ازهمه اصحاب رسانه وصاحبان قلم درخواست می کند دراظهار نظر وانتقاد ازاشخاص حقیقی وحقوقی شهرستان ازنام وبرنامه های آموزش وپرورش استفاده ننموده واگرهم انتقادی ازسوی فرهنگیان عزیز نسبت به مسئولین شهرستان باشد به صورت مقتضی ورعایت اخلاق صورت خواهدگرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *