فرماندار بهشهر: بندر امیرآباد ظرفیتی مناسب برای آشنا کردن دانش آموزان با فضای کسب و کار فرهنگي

فرماندار بهشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ظرفیت خوبی برای آشنا کردن دانش آموزان با فضای کسب و کار است تا برای آینده شغلی خود انگیزه پیدا کنند.
هادی خنجری در جلسه شورای آموزش و پرورش بهشهر در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در شورای آموزش و پرورش نباید فرماندار یا رئیس آموزش و پرورش تصمیم گیرنده باشند بلکه مجری تفکرات اعضای این شورا هستند چراکه همه اعضای شورای آموزش و پرورش جز فرهیختگان جامعه بوده و باید دردها و مشکلات را بیان کنند و نسخه آن را بپیچند تا مسئولان در اجرا با قدم های محکم به پیش روند تا حرف ها و مصوبات اجرایی شود.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش هر چند در قانون پیش بینی نشده است اما باید کارا باشد، طرح و برنامه ارائه دهد و کمیته هایی بر اساس تخصص پیش بینی شود تا در حوزه آموزش و پرورش آسیب شناسی کرده و طرح و راهکار پیشنهاد دهند تا مصوب و اجرا شود.
فرماندار بهشهر با اشاره به در پیش رو بودن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم، خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از مقام معلم نباید کلیشه ای باشد بلکه باید همه زوایا را در نظر گرفت تا مراسمی در خور شان و منزلت معلمان برگزار شود.
خنجری تاکید کرد: از برخی معلمان بازنشسته که امروز کسی به سراغ آن ها نمی رود دلجویی کنید. معلمانی که در روزگار گذشته سال ها عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان این کشور کردند و امروز که آن دانش آموزان توانمند شدند آن ها را فراموش کردند. امروز امرار معاش و ارتزاق، گریبان بسیاری از معلمان بازنشسته را گرفته و جز رنج، سختی و غصه چیزی در دل ندارند و امروز وقت آن است که به یاد آن ها باشیم و حداقل در مراسم گرامیداشت مقام معلم؛ تجلیل کنیم.
وی افزود: آموزش و پرورش بهشهر در هفته معلم دیدار با بازنشستگان در منزل آن ها را در دستور کار قرار دهد تا مشکلات آن ها بررسی و در حد وسع و توان حل شود.
فرماندار بهشهر اظهار کرد: وضعیت تغذیه دانش آموزان و بهداشت مواد غذایی که در مدارس فروخته می شود باید با کنترل و نظارت کامل بررسی و گزارش داده شود و همچنین باید به ارتقا دانش آموزان در حوزه فکری، روحی و روانی بیشتر توجه شود.
خنجری با تاکید بر آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان، گفت: باید حقوق شهروندی را در جامعه نهادینه کنیم که این امر مستلزم آموزش آن در مدارس است.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید در مدارس با چالش های روز جامعه آشنا و مواجه شوند به طور مثال زباله به عنوان یک چالش ملی محسوب می شود و باید در شهرستان بهشهر نیز دانش آموزان به طور عینی زباله های رها شده در طبیعت را مشاهده کنند و به آن ها آموزش داده شود که چگونه باید از محیط زیست خود حفاظت کنند.
فرماندار بهشهر تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ظرفیت خوبی برای آشنا کردن دانش آموزان با فضای کسب و کار است تا برای آینده شغلی خود انگیزه پیدا کنند و همچنین می توانیم از توان آموزشی و مادی صنایع برای پرورش و حمایت از دانش آموزان استفاده کنیم و نباید از این ظرفیت و فرصت بزرگ در شهرستان بهشهر غافل شویم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *