جشنواره تمشک درشهرداری نکا کلید خورد

با شکل گیری دبیر خانه دایمی تمشک در شهرداری نکا مقرر شد تمامی اعضای کمیته ها نسبت به برنامه ریزی مناسب در برگزاری دومین جشنواره تمشک در شهرستان نکا اهتمام ورزند .
به گزارش نیکا خبر ، در اولین جلسه برگزاری جشنواره تمشک نکا که در دفتر معاون شهردار برگزار شد مهندس خلیلی گفت : چنین جشنواره‌هایی در هر منطقه می تواند در جذب توریست کمک کند، با حضور گردشگران در منطقه می توان در رونق اقتصادی و اشتغال گام موثری در شهرستان برداشت.

محسن سلطانی مدیر روابط عمومی هدف از برگزاری این جشنواره را جذب گردشگر دانست و گفت : این نیازبه ارتقای فرهنگ منطقه است با وجود مناظر طبیعی زیبا که هر ساله علاقمندان بسیاری را به مناطق شمالی جذب می‌کند اما جاذبه های مناطق روستایی علاقمندان خاص خود را دارد.

دکتر طاهری مدیر جهاد کشاورزی نکا برگزاری این جشنواره را معرفی خواص میوه تمشک به عنوان محصول ارگانیک دانست و گفت: این محصول در اکثر نقاط مازندران در بازارهای آن عرضه می شود اما بناست با رعایت اصول بهداشتی و نیز بسته بندی مناسب با ایجاد غرفه های متعدد در اوایل تیر ماه این جشنواره برگزار خواهد شد .
حسینی مدیر میراث ف گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسهگفت : جشنواره تمشک با هدف گسترش صنعت گردشگری می تواند فرصتی مناسب برای بازشنایی توانایی های هنرمندان بخش صنایع دستی باشد مسئولان این شهرستان با برگزاری این جشنواره ها می توانند به دنبال جذب گردشگرهم باشند.

یداللهی نماینده خبرگزاری صدا و سیما نیز در جلسه یاد آور شد :جشنواره ها بعنواند نماد معرفی فرصت هایی همانند آئین های بومی محلی توانایی های هنرمندان صنایع دستی و بازی های بومی محلی ، شهرستان است که در حال فراموشیست دومین جشنواره تمشک می‌تواند بسیاری از گردشگران و علاقمندان به آئین های محلی و بومی را به این شهرستان بکشاند،
او گفت : رسانه ملی به معرفی این گونه جشنواره ها اهتمام ویژه خواهد داشت .

اجرای موسیقی زنده و شعرخوانی، بازی های محلی و اجرای نمایش های آئینی، از دیگر مراسم این جشنواره خواهد بود.

شایان ذکر است : نکا به لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی میوه های جنگلی متعددی دارد که تمشک یکی از میوه های جنگلی محسوب می شود. تمشک میوه ای است که در جنگل های شمال کشور به صورت خود رو می روید و ترش مزه بوده که به صورت خام، مربا و شربت مصرف می شود. این میوه به ظاهر کوچک دارای خواص فراوانی است از جمله تصفیه کننده خون، تسکین درد می باشد.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اوج خلاقیتون اینه …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *