دکتر باقری ازبرگزاری کنگره آیت الله محمدی لائینی در ۲۳ اردیبهشت ۹۷خبرداد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا از برگزاری کنگره آیت الله محمدی لائینی در اردیبهشت ۹۷خبر داد
به گزارش نیکا خبر ؛دکتر حسین باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا از برگزاری کنگره آیت الله محمدی لائینی در اردیبهشت ۹۷خبر داد

دکتر باقری گفت: اولین کنگره مفاخر علمی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان نکا اسلامی در۲۳ اردیبهشت ماه ۹۷ برگزاری می گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکاخاطر نشان کرد : آیت الله محمدی لائینی که از مفاخر علمی ،فعالان‌ سیاسی ‌تأثیر گذار در پیش‌ از انقلاب‌ و پس‌ از آن‌ ،همچنین دو دوره نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری بوده‌ است‌.
رئیس دانشگاه در ادامه یادآور شد شهرستان نکا مفاخر علمی زیادی در سطح استان و کشور دارد. نقش آفرینی زیادی در حوزه علوم دینی کردند،که آیت الله محمدی لائینی یکی از علمای وارسته و زاهد که دروس سطح را در حوزه علمیه منطقه هزارجریب فرا گرفت و پس از آن، به محضر عالم و عارف نامی استان مازندران، حضرت آیت اللّه العظمی کوهستانی رسید تا سطوح عالیه را از وی فرا بگیرد. این عالم جلیل قدر در سال ۱۳۳۸، بعد از کسب اجازه از آیت اللّه العظمی کوهستانی، جهت ادامه تحصیل علوم اسلامی، در ۲۵ سالگی به نجف رفت و در طول ۱۴ سال تحصیل در حوزه علمیه نجف، از محضر اساتید آنجا استفاده نمود، سپس در سال ۱۳۴۲ در حالی که دو دوره در درس خارج اصول شرکت کرده بود و اکثر کتب فقه در بحث عبادات و معاملات را گذرانده بود. با کسب اجازه اجتهاد از علمای نجف، به ایران بازگشت. و در محضر آیت الله کوهستانی به تدریس تعلیم و تربیت مشغول شد . سپس به درخواست مکرر مردم ولایت مدار شهرستان نکا با عشق علاقه به این شهر عزیمت نمود.
مراسم نکوداشت آیت الله حسین محمد محمدی لائینی با سخنرانی آیت الله نوری همدانی در ۲۳ اردیبهشت ۹۷ در مصلی امام خمینی ره شهرستان نکا برگزار می شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *