دومین سالگرد شهدای خان طومان بامحوریت شهیدمشتاقی درنکابرگزارشد

حجت الاسلام اسحاقی فر با اشاره زندگی و مرگ شهیدان والامقامی همچون شهدای خان طومان گفت:  امروز شهدای مدافع حرم جایگاه و منزلت شهدای کربلا را دارند.

به گزارش نیکا خبر ، امشب مسجد سعادت مهر آباد نکا میزبان مهمانانی  بود که با هدف پاسداشت از مقام شهدای مدافع حرم  بویژه شهدای مظلوم خان طومان با محوریت شهید والا مقام حسین مشتاقی گرد هم آمدند  تا با تجدید میثاق با آرمانهای بلند شهدای عزیز ،بار دیگر عهد بسته اند هیچ ازخط ولایت آرمانهای بلند  امام و شهدای  دست نکشند و همواره وارثان واقعی خط سرخ شهادت باشند
در این مراسم با شکوه  حجت الاسلام  یاسر اسحاقی فر از طلاب  علوم دینی حوزه  علمیه قم به تبین اهداف مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: جهاد در راه خدای برای حفظ اسلام ؛ پیروی از ولایت ؛حفظ حریم اهل بیت ؛تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران ودفاع از مساله بیت المقدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی  ازجمله اهداف مهم مدافعان حرم  است و شهدای مدافع‌حرم  از یک منزلت و جایگاه بسیار بالایی برخوردارند .

و ی گفت: تمامی شهدا گرامی، بزرگ و مقرب به درگاه الهی هستند و گام‌های بلندی در جهت حیات بخشیدن به اسلام برداشته‌اند که در این بین شهیدان مدافع حرم و در بین همین شهدا، شهدایی همانند شهدای خان طومان  بطور ویژه از یک منزلت و جایگاه والا برخوردار هستند.
او گفت : بین شهدا و اولیاء‌الهی و ائمه‌معصومین(علیه السلام) یک اسراری وجود دارد که ما از درک آن‌ها غافل هستیم و در دنیا نیز این اسرار آشکار نمی‌شود اما در روز قیامت که پرده‌ها کنار می‌رود و همه اسرار آشکار می‌شود، آن زمان است که انسان متوجه می‌شود خدای متعال و ائمه‌معصومین چه عظمت و بزرگی به شهدا عطا کرده و چقدر خسارت نصیب ما شده و از چه درجات بلندی محروم شده‌ایم.
حجت‌الاسلام‌ اسحاقی فر ارتباط و انس و الفت مردم به ویژه نسل جوان با شهدا را امیدبخش دانست و گفت: انسان وقتی این ارتباط و پیوند عمیق بین مردم و نسل جوان بین شهید و شهادت را در جامعه مشاهده می‌کند واقعا به آینده انقلاب و نظام اسلامی امیدوارمی‌شود. و این مایه تاسف  است که عده ایی در داخل به بیگانه دل می‌بندند.

وی تصریح کرد: انسان واقعا غصه می‌خورد به حال آن کسانی که دل‌خوش هستند واز حقیقت و عظمت شهدا و عنایت‌هایی که خدای متعال به برکت همین شهدا به نظام اسلامی دارد و نظام به برکت همین عنایت‌ها و توجهات و ارتباط و پیوند جامعه با شهدا تا به امروز از همه حوادث و خطرات مصون مانده، غافل هستند.

او در پایان با تجلیل از صبر و شکرگزاری پدر و مادر و خانواده‌ی شهید مشتاقی خاطرنشان کرد: ادامه یافتن سلسله‌ی شهادت و رونق و صفای روزافزون این نعمت عظیم در جامعه، مرهون همین صبرها و شکرگزاری‌هاست  و ازخدا وند می خواهیم  به ما توفیق درک حقایق شهادت و ادامه‌دادن راه شهدا را عنایت فرماید.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *