از اساتید و طلاب ممتاز مدرسه علمیه مسجد جامع نکا تجلیل شد

همزمان با فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم از اساتید و طلاب ممتاز مدرسه علمیه مسجد جامع نکا تجلیل شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فقه شیعه از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه برخوردار است، گفت: نباید فقه را محصور در گذشته بدانیم بلکه فقه شیعه به دلیل پویایی که دارد می تواند نیازهای امروز جامعه را در بخش های مختلف رفع کند.
آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در این مراسم با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام، گفت: ابلاغ پیام وحی به نبی مکرم اسلام با آموختن بود.

وی با بیان این که پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) در طول عمر با برکت خود همواره در جهت آموختن علم دین به جامعه تلاش کردند، افزود: ارزش و جایگاه امروز دین نتیجه تلاش های ائمه معصومین(ع) و پس از آنها علما و بزرگان دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دین مبین اسلام تعلیم و تعلم از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین در میان ادیان الهی تدکید بسیاری بر علم آموزی دارد تا جایی نخستين آياتي که بر پيامبر بزرگوار اسلام نازل شد، سفارش به خواندن بود.

عضو شوری حوزه علمیه مازندران با بیان این که پس از ائمه اطهار(ع) این رسالت سنگین و مهم تعلیم و تعلم بر عهده علما و مراجع دینی زمان قرار گرفت، تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت معظم در طول تاریخ با تحمل مصائب و مشکلات بسیاری علم دین را حفظ کردند و نسل به نسل منتقل کردند.

محمدی لائینی با اشاره به این که در طول تاریخ اسلام در مسیر حفظ دین و ارزش های الهی خون های پاک بسیاری به زمین ریخته شده است، خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه و طلاب باید حافظ علم دین باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ چیز ارزشمندتر از تحصیل یک طلبه در حوزه علمیه نیست، تصریح کرد: حوزه علمیه متعلق به امام عصر(عج) است و کسی که در این مجموعه مشغول به تحصیل است باید مراقب رفتار، گفتار و کردار خود باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب برای جلب رضایت صاحب اصلی حوزه باید خوب درس بخوانند و اخلاق و معنویت دینی را در خود تقویت کنند، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین انتظار از یک طلبه نیز همین است که از همه فرصت ها در جهت علم آموزی و تزکیه نفس بهره گیرد.

او با بیان این که فرصت سوزی در حوزه یک آسیب جدی برای آینده طلبه است، تصریح کرد: فارغ التحصیلی در حوزه هیچ معنا و مفهومی ندارد و طلبه و روحانی در همه دوران عمر باید در پی کسب علم باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به نقش آفرینی حوزه و روحانیت نیازمند است، خاطرنشان کرد: اگر حوزه نتواند به وظیفه ذاتی خود در برابر جامعه دینی عمل کند، جایگاه خود را در میان مردم از دست خواهد داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی خواسته ها و نیازهای جدیدی را برای جامعه به وجود آورده است که نیازمند پاسخگویی مناسب است، تصریح کرد: در این میان حوزه علمیه به عنوان مرجع فکری در جامعه مهم ترین و محوری ترین نقش را عهده دار است.

وی با تأکید براین که فقه شیعه از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه برخوردار است، خاطرنشان کرد: نباید فقه را محصور در گذشته بدانیم بلکه فقه شیعه به دلیل پویایی که دارد می تواند نیازهای امروز جامعه را در بخش های مختلف رفع کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت مباحث اخلاقی در حوزه تأکید کرد و گفت: نباید مسائل آموزشی موجب کمرنگ شدن مباحث اخلاقی در حوزه شود بلکه تربیت طلبه مهذب و انقلابی باید به دغدغه اصلی حوزه های علمیه تبدیل شود
یادآوری: عکس از آرشیو سنوات قبل می باشد

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *