استاندار خطاب به فرمانداران:با پاسخگویی بهنگام و ارتقاء خدمات ؛رضایتمندی را در مردم افزایش دهیم

مهندس اسلامی که در دوره آموزشی فرمانداران جدید الانتصاب در دولت دوازدهم در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت کشور در ساری سخن می گفت، با بیان این که فرمانداران در کارآمدی و کارآیی نظام نقش مهمی دارند، تصریح نمود: برخی از آسیب های ما امروز نتیجه بخشی نگری و نگاه بخشی به مسایل است و باید این نگاه تغییر یابد. ‎
محمد اسلامی، استاندار مازندران در دوره آموزشی فرمانداران جدید الانتصاب در دولت دوازدهم در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت کشور در ساری، سعادتمندی انسان ها و آبادانی سرزمین را هدف انقلاب اسلامی برشمرد و یاد آور شد: وجه تمایز جمهوری اسلامی با دیگر حکومت ها، تحقق این هدف عالی و متعالی و سعادتمندی، برون داد و نتیجه رشد یافتگی است.

استاندار مازندران با اشاره به این که حاکمیت دانایی است که می تواند توانایی ما را موثر و ماندگار کند، خاطر نشان ساخت: در این مقطع که ایران اسلامی در حال گسترش بخشیدن به توسعه اجتماعی است بیش از هر زمان دیگری باید به دانایی محوری توجه کنیم.

اسلامی با بیان این که امروز همه چیز شفاف است و اطلاعات دیگر نهان و پنهان نیست و مدیریت در یک اتاق شیشه ای صورت می گیرد، گفت: بهنگام بودن، مسلط بودن، بروز بودن و تسلط بر تکنولوژی روز بر اساس اقتضائات زمان و در لحظه، توانِ تصمیم گیری داشتن از لوازم مدیریتی است که تجلی آن در فرمانداران باید مشاهده شود.

وی با بیان این که فرمانداران نقش و جایگاه بسیار مهم و تعیین کننده ای دارند، افزود: فرمانداران در کارآمدی و کارآیی نظام نقش مهمی دارند. متاسفانه در دوره های گذشته به این نقش و جایگاه درست و عمیق نگاه نشده و تنها به برخی فعالیت ها محدود شده است. آسیب های اجتماعی و سهم آن در مقبولیت و عدم مقبولیت اجتماعی از جمله مصادیقی است که توجه به آن در گذشته کافی نبوده است.

استاندار با اشاره به این که نیاز داریم با کارآمدی به توسعه مقبولیت اجتماعی دست پیدا کنیم، تصریح نمود: کارآمد سازی نظام و به حرکت درآوردن دستگاه حاکمیتی در جغرافیای شهرستان، نقشی است که فرمانداران بر عهده دارند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که برخی از آسیب های ما امروز نتیجه بخشی نگری و نگاه بخشی به مسایل است، یاد آور شد: بسیاری از مشکلات ما امروز ناشی از توسعه ای است که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته و خود بصورت آسیب جلوه گر شده است.

استاندار مازندران با اشاره به این که نگاه توسعه منطقه ای امروزه بصورت یک نگاه غالب در دنیا درآمده است و باید نگاه توسعه منطقه ای جایگزین نگاه بخشی شود، خاطر نشان ساخت: با یک نگان کلان و متمرکز و بهره گیری از قدرت مدیریتی با انعطاف مناسب می توانیم از چالش ها عبور کنیم.

اسلامی با اشاره به این که چالش های پیش بینی نشده را تنها با ارتقاء قدرت پیش بینی و پیشگیری می توان مدیریت کرد، گفت: تحقق این مهم نیاز به آگاهی دارد و آموزش و توسعه و تبادل تجربیات یکی از ضرورت هاست.

استاندار مازندران با بیان این که در سال چهلم از عمر انقلاب اسلامی، مطالبات اجتماعی هر روز رو به تزاید است و گسترده تر می شود، عنوان کرد: منابع دولت محدود است. ورود دادن مردم به امور و پیاده کردن سیاست های موثر در نقش پذیری مردم بویژه پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی که می تواند مردم و منابع مردمی را بسیج نماید، نقشی است که فرمانداران باید آن را به نحو شایسته ایفا نمایند.

اسلامی، ریل گذاری برای رفع دغدغه های اصلی مردم در سال ۹۷ را یک ضرورت برشمرد و خاطر نشان ساخت: این که مردم بتوانند موضوعاتشان را درسیستم مدیریتی کشور براحتی دنبال کنند و میز خدمت مورد تاکید رییس جمهور در راستای تکریم ارباب رجوع در ادارات شکل بگیرد، یک اقدام مهم در این راستاست.

وی با بیان این که فرمانداران در جهت اجرای میز خدمت و هدایت دستگاه ها برای که در پاسخگویی سریع به مردم نقش موثری دارند، افزود: اشراف و آگاهی بر مسایل بین المللی برای نظام مدیریتی داخل کشور نیز از دیگر رسالت های مهم است. القائاتی که دشمنان بر اساس اهداف شوم خود در بخش های مختلف از جمله اتهام ساخت بمب هسته ای بر علیه نظام جمهوری اسلامی می نمایند، از جمله مسایلی است که نیازمند آگاهی و روشنگری است تا مانع چالش های جدید برای کشور شود. مهم ترین و بزرگ ترین دستاورد برجام، رفع اتهام ساخت بمب اتمی از ایران اسلامی و بسته شدن پرونده پی ام دی بود که کمتر به آن توجه شده است.

استاندار مازندران با بیان این که اشراف به الزامات سیاست بین الملل و سیاست داخلی، قدرت مدیریتی و کارآمدی مدیریتی را روزافزون می کند تا بتوانیم در برابر چالش های جدیدی که دشمنان با خدعه ها و نیرنگ های خود در تلاش برای ایجاد آن هستند، بایستیم و از القائات و تلاطمی که دشمنان می خواهند در بازار و اقتصاد ما ایجاد نمایند، پیشگیری کنیم، افزود: نرخ ارز و تلاطم ایجاد شده در بازار ارز از جمله مواردی است که در همان راستا قرار دارد.

وی ایجاد و گسترش نارضایتی اجتماعی را از جمله اهداف اصلی دشمنان از القائات نادرست در خصوص جمهوری اسلامی دانست و گفت: بین القائات دشمنان و توسعه نارضایتی اجتماعی در کشور رابطه مستقیم وجود دارد، لذا باید هوشیاری ما برای مبارزه با نقشه های دشمنان روزافزون باشد و با پاسخگویی بهنگام و ارتقاء خدمات به آنان رضایتمندی را در مردم افزایش دهیم و با اشراف کامل به امور و با چشم باز مراقب باشیم تا نارضایتی اجتماعی را دامن نزنند.

گفتنی است؛ دوره آموزشی فرمانداران جدید الانتصاب در دولت دوازدهم صبح امروز در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت کشور در ساری آغاز به کار نمود و بمدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری،

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *