واکنش طلاب نکایی مقیم قم ؛به طرح انتقال آب نکا

به نام خدا
وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ
و هر چیز زنده‌ای را از آب آفریدیم؟! آیا ایمان نمی‌آورند؟!. سوره انبیا آیه ۳۰
مساله ای که این روزها دغدغه دلسوزان دین و دنیای این ملت در محدوده شهرستان نکا شده است عبارت است از مساله آب!
در مورد مسئله‌ی آب، لازم نیست که شما متخصص هواشناسی یا کویر شناسی یا هر چیز دیگری باشید تا متوجه عمق فاجعه شوید فقط کافی است از پنجره به بیرون نگاه کنید تا ببینید زمین‌ها و دشت‌های شالیزار تبدیل به باغ یا زیر کشت سایر محصولات رفته و بحران کم‌آبی چه با زراعت و کشاورزی مردم کرده است. البته بخشی از این مشکل بازمی‌گردد به تغییرات اقلیمی ایران و اینکه بارش‌ها از اوایل زمستان به اواخر زمستان و اوایل بهار منتقل‌شده است اما هیچ‌کس نمی‌تواند این حقیقت را کتمان کند که ایران سالهاست با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، خشک شدن دریاچه ارومیه و هور العظیم تنها یکی از هزاران پدیده ایست که در پی این خشک‌سالی طولانی رخ‌داده و نمود عینی پیداکرده است.
آنچه نگران‌کننده است بحرانی شدن ماجرا و رسیدن به مرز امنیتی شدن مساله هست.
ما جمعیت طلاب مردمی شهرستان نکا از روزهای نخست بروز مشکل کم‌آبی در منطقه نکا و حومه و بخش هزارجریب و بعدازآن نزاع انتقال آب از چاه‌های نکا به بهشهر و سپس روند پیشرفت سد گلورد و بحث انتقال آب دریا و پشت سدهای مازندران به سمنان و اینک که بحث انتقال جدید آب نکا به بهشهر و گلوگاه با صبوری و متانت پیگیر و نظاره‌گر تدابیر و عملکرد مسئولین و نهادهای مختلف بوده و هستیم.
جدای از بحث نظارت، پیگیر پیشنهاد‌ها و طرح‌های مختلف عده‌ای از اهل‌فن که دغدغه موضوع آب و محیط‌زیست را داشته‌اند، بوده‌ایم تا ببینیم مسئولین تا چه اندازه با مشارکت و همکاری صاحب‌نظران درصدد برون‌رفت از این بحران هستند.
در اینجا ضمن خدا قوت به عموم مجریان مربوطه در کلیه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه، این تذکر و اخطار جدی را عرض می‌کنیم که اجازه ندهید بیش از این خسارت به اموال و سرمایه‌های مردم و جانشان وارد شود، یقیناً در این کشور نه قحط‌الرجال است و نه قحطی ایده و برنامه‌های فنی و کارگشا.
فلذا این جمعیت ضمن اعلام جانب‌داری از خواست مردم درزمینهٔ برطرف شدن مساله بحران آب و حل‌وفصل آنچه در این روزها محل نزاع شده، یک‌بار دیگر به ملت ولایتمدار و زحمتکش شهرستان نکا و حومه بخصوص مردم نجیب و مهربان منطقه هزارجریب عرض می‌کنیم که ما فرزندان شما در کسوت لباس طلبگی به جد پیگیر این اوضاع و احقاق حق شما درزمینهٔ بهره‌مندی از آب شرب کافی و سالم و تأمین آب کشاورزی موردنیاز شما هستیم.
امیدواریم مسئولین مربوطه در دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و حتی نهادهای انقلابی پیام این متن را گرفته باشند و بدانند ما بر سر حقوق مادی و معنوی این مردم باکسی تعارف نداریم و طبق منش بزرگان از سلف خود در بحران‌ها حامی و پشتیبان مردم خودخواهیم بود.

۸/۲/۱۳۹۷
برابر با ۱۱ شعبان المعظم ۱۴۳۹
قم مقدسه

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باباجانپور در گفت:

    به نام خدا
    الله اکبر از این همدلی شما طلاب و روحانیون محترم با ملت.
    امیدوارم بابت این نامه و اعلام حمایت از مردم تحت فشار قرار نگیرید.
    من هم به نوبه خودم از شما حمایت میکنم.

  2. قدرت باقری قلعه سری در گفت:

    دورد بر غیرت شما روحانیون مقیم که مایه دلگرمی شهروندان نکا برای ستاندن حق شهروندان در جهت مخالفت انتقال اب سد گلورد برخواستیدتشکر میکنم . باانکه قطره ایی ازاین اب مورد استفاده من و اهالی روستای قلعه سر قرار نمیگیرد هم پای مردم نجیب شهرم تا اخر ایستاده ایم وحمایت خواهیم کرد .چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است .بزرگان اثر گذار نکا مردانه برای مردمت گام بردارید و یاور بمانید که رضایت خدا را خواهید داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *