هوای بهاری مازندران زمستانی شد

در بیست و ششمین روز از بهار هوای مازندران زمستانی شد و برف به ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران رسید.
سامانه بارشی جدید که چندروزی مهمان مازندران است، صبح یکشنبه ارتفاعات و محورهای کوهستانی مازندران را سفید پوش کرد و سبب تشدید بارندگی ها در استان شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار داشت: تا پایان روزدو شنبه ۲۷ فروردین با تقویت سامانه سرد بارشی شاهد تشدید بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات استان خواهیم بود.

رضوی گفت: با توجه به شرایط جوی در ارتفاعات و محورهای کوهستانی به دلیل بارش برف و پدیده مه ،کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد پیش‏ بینی می شود.

وی به باغداران توصیه کرد تا در مناطق کوهستانی با توجه به بارش برف و کاهش دما تمهیدات لازم را بعمل آورند، همچنین در مناطق ساحلی و جلگه ای بدلیل بارش باران آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

رضوی گفت: سردترین نقطه استان بلده با کمینه دمای ۰.۲ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است و دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

ترافیک راهها نیمه سنگین است

براساس این گزارش، برف در مناطق کوهستانی به ویژه در محورهای کوهستانی تا ۵ سانتی متر به زمین نشست و بارش باران هم در نوشهر با ۳۲ میلی متر بیشترین باران ثبت شده بوده است. وضعیت راههای مازندران نیز شاهد بارندگی و بارش برف در ارتفاعات است و به گفته رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران در محور کندوان، ترافیک در مسیر شمال به جنوب محدوده هزارچم تا تونل کندوان نیمه سنگین و وضعیت جوی بارانی است و در محورهراز، ترافیک مسیر دو طرفه محدوده تونل وانا تا امامزاده هاشم سنگین و به کندی است و وضعیت جوی همراه بارش برف سنگین محدوده تونل تکاور تا امامزاده هاشم است.

محسن هاشمی با بیان اینکه تردد در محور سوادکوه نیمه سنگین و پرحجم است ادامه داد: وضعیت جوی همراه با بارش برف در محدوده ورسک تا گدوگ و در محور کناره و کیاسر نیز .ضعیت جوی بارانی است.

جهاد کشاورزی مازندران نیز با توجه به ناپایداری دما به کشاورزان توصیه کرد تا موارد و پیش بینی ها لازم را برای حفاظت از محصولات به عمل آورند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *