عیدی برای بال‌گشودن بندگی و استشمام نسیم حرم امن الهی

۲۷ رجب، سالروز مبعوث‌شدن رسول مهربانی‌ها است. عیدی که آخرین فرستاده خداوند برگزیده شد تا اسلام ناب را در جهان فراگیر کند و بشر را در مسیر هدایتگری قرار دهد. عیدی که بهانه‌ای شد تا ایمان، قلب‌های مردم را فراگیرد و مشتاقان بار دیگر رضای پروردگار را با وجودشان حس کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، خداوند درِ رحمتش را به روی بندگان گشود و نظری بر حال پریشان‌شان کرد، نوری از آسمان بر زمین فرستاد و هدایتگری را برای رسیدن به سعادتی حقیقی در اختیار آنان قرار داد.

از میان تمام انسان‌های عالم، برترین‌شان را برگزید و به وی وحی کرد، آن زمان که بر فراز جبل‌النور، رحمت الهی تابید و در میان غار حرا، رسولی را برای هدایت بشریت برگزید تا خورشید هدایتگری و سعادتمندی انسان‌ها شود.

مردی از میان انبوه مردمانی که راه‌شان، راه خدا نبود اما محمد(ص) برگزیده‌ شد زیرا در همان زمان، عبودیت را با جان و دل پذیرفته‌ بود و سجده بندگیش، زمین را به فخر وا می‌داشت.

آن زمان که جبرئیل بر وی نازل شد و گفت: «بخوان به نام پروردگارت». آن زمان که لب‌های نبی اسلام به «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» گشوده‌ شد و موجی از رحمت، زمین و آسمان را فراگرفت.

۲۷ ماه رجب، سال ۴۰ عام‌الفیل بود که فرشتگان، مبعوث‌ شدن آخرین فرستاده خداوند به پیامبری را جشن گرفتند و زمین را با عطر خوش اسلام، عطرآگین کردند، آن زمان بود که ستارگان آسمان چندین برابر پُر فروغ‌تر، آسمان را نور باران کردند.

رسول مهربانی‌ها برگزیده‌ شد تا بت‌های اهریمنی مردم سرزمین حجاز را ویران کند و قلب‌های تیره‌ای را که سیاهی آنها را احاطه کرده‌ بود، به نور الهی، روشنی بخشد.

خوی و منش رسول اکرم(ص) آنقدر آسمانی بود که وجودش، گواه این انتخاب را می‌داد و سبب گرویدن مردم زیادی به دین حق و حقانیت شد، اعجاز رسول همان کتاب آسمانی که نوید سخن پروردگار را می‌داد و نشان‌دهنده معجزه‌ای بزرگ بود.

روزی که رسول خدا(ص) مبعوث شد و برای فراگیری اسلام از جان و مال خویش گذشت تا به زندگانی بشر، رنگ سعادت تابیده‌ شود.

عید مبعث همان سرآغاز دگرگونی بزرگیست که نهایتی جز روشنی ندارد و انتهایش تنها استشمام نسیم حرم امن الهی است.

مبعث همان برگزیده‌ شدن انسانیت است تا بنده، در راه تکامل ایمانش گام بردارد و بر معبودی سجده کند که نهایت آرزوی مشتاقان است.

عیدی بزرگ که جهان در این انتخاب به جشن و سرور می‌پردازد، فرشتگان با ریسه‌هایی از بهشت، زمین را نورانی می‌کنند و برکت را به مردمانش هدیه می‌دهند.

در این عید، زمین، رنگ حیات به خود می‌گیرد و آسمان، نیلگون‌تر از همیشه بر فراز کعبه، رخ می‌نماید، پیر و جوان، کوچک و بزرگ در این عید، مبعوث‌ شدن محمد‌ رسول‌الله(ص) را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

مدینةالنبی نیز این روزها مهمانانی آسمانی دارد تا این عید را با حضور نبی اسلام(ص) جشن گیرند و بر سر سفره‌ای الهی به شادمانی بپردازند.

عیدی که رسولی را منتخب عالم کرد که برای هدایت انسانیت و مُهر کردن ایمان بر قلب‌شان از خویش گذشت و خاندانی را پرورش داد تا چراغ هدایت این راه، هرگز از فروغ باز نایستد.

رسولی که نفس‌هایش جهان را دگرگون کرد و اسلام نابی را بر زمین گستراند که آرامشی ابدی را بر قلب‌ها حک می‌کند، دینی که تنها از رحمت پروردگاری نشأت گرفته‌است که هر آن، مشتاق بندگان خویش است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *