امام جمعه نکا : دشمنان در فضای مجازی بدنبال ایحاد فساد اخلاقی هستند همه بايد مطالبه گر شبکه پیام رسان ملي باشیم

امام جمعه نکا امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در جمع نمازگزاران مصلای امام خمینی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن بعثت پیامبر را زمینه اخلاق دانست و خاطر نشان کرد :بهترين اخلاق و سرآمد اخلاق، تقواست.
آیت الله محمد باقر محمدی لائینی فلسفه بعثت را زمینه ساز حکومت عدل اعلام داشت و گفت : اگر پيامبر(ص) به ما نگاه و نظري کند، همه غم و همّ و مشکل ما برطرف ميشود. اگر نظر ايشان را بخواهيم جلب کنيم همان تقواست.
پيامبر(ص) براي مبارزه با جاهليت مبعوث شدند. آمده تا با آن جاهليتي که پيش از ايشان بر بشريت حاکم بود، با آن جاهليت مبارزه کند
خطیب مصلای امام خمینی نکا به مشکلات پیام رسانها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت : دشمنان از این ابزار براي فسق و فساد و ترويج ابتذال و صادر کردن شبهات و بي ايمان، بي اخلاقي، فساد اخلاق، فساد ايمان، براي اينها استفاده مي کنند. اين پيامهاي رسانه هاي مبادله پيام، اکثرا در مسير ترويج فساد و فحشا استفاده مي کنند .
محمدی لائینی گفت : امروز از خودمان پيام رسانهاي ملي مطمئن داشته باشيم که هم مدرن باشد، پيشرفته باشد از نظر فني و فناوري و علمي و هم امنيت حريم و زندگي افراد در آنجا حفظ و رعايت شود و اگر چنين چيزي بخواهد اتفاق بيفتد بايد تبديل به مطالبه عمومي شود يعني همه مردم و افکار عمومي بايد دنبال اين باشند
او گفت : اين پيام رسانهاي بيگانه خارجي نا امن که سرورها و مرکز اطلاعاتشان در دست اجانب است و سير تا پياز زندگي همه من و شما را با آناليز کردن و تجزيه و تحليل کردن اطلاعات در آنجا موجود است و اين اطلاعات را مي فروشند و از راه فروش اطلاعات چه درامدهايي که دارند. به جاي آنها چرا پيامرسان داخلي نداشته باشيم. بايد مطالبه عمومي باشد. همه مردم بايد اين را مطالبه کنند که دنبال شبکه ملي باشيم.
وی د رب خش دیگر از خطبه های به موضوع اشغالگرای گروهای تکفیری در سوریه اشاره کرد . گفت : هفت سال الان سوريه و عراق درگير آتش و جنگ هستند، افغانستان، پاکستان، سگهاي هار به نام داعش و امثال اينها را بوجود آوردند که اينطور دارند آمدمکشي و وحشيگري مي کنند. با يک دروغ بهانه اي درست مي کنند براي سرکوبي ملتها.
امام جمعه نکا یادآور شد ؛ ما به آمريکا مي گوييم ملت ايران شجاعانه و بهتر از گذشته و با همکاري ملتهاي محروم مظلوم منطقه به مقاومت خود در مقابل شما جنايتکاران ادامه خواهد داد.

متن کامل خطبه نماز جمعه نکا در ۲۴ فروردین ۹۷ به امامت آیت الله محمد باقر محمدی لائینی :…
خداي بزرگ در قرآن مجيد سوره ي يوسف آيه ۱۰۹ فرمودند: «و لدار الاخرة خير للذين التقوا …» انسانهايي که باتقوا باشند، هر چه در دنيا داشته باشند در مقابل آخرت چيز به حساب نمي آيد، آخرت براي آنها به مراتب بهتر است. پاداشهايي که خدا براي انسانهاي باتقوا در نظر گرفته قابل توصيف نيست. پس نياييم با بي تقوايي آنچه که خدا براي انسانهاي باتقوا درنظر گرفته را از دست بدهيم.
امام هفتم(ع) در گفتگويي با هشام فرمودند (کتاب تحف العقول ص ۴۳۱): باتقوا باش، از خدا بترس، هيمشه دنبال حق باشيد. حق را بگوييد. حق انجام دهيد اگرچه فکر کنيد که براي شما ضرر دارد، هلاکت شما در آن است. اما اينطور نيست و نجات تو در حق است. حق گويي، حق خواهي. باطل را رها کن، حتي اگر فکر مي کني نجات تو در باطل است و اين اشتباه است و در حقيقت هلاکت تو در باطل است.
پس هميشه دور باطل خط قرمز بکشيد و خط قرمز شما، «باطل» باشد و هميشه به سمت حق حرکت کنيد.
فردا روز بعثت است. پيامبر اکرم(ص) فرمودند: «اي علي،هر وقت به آينه نگاه کردي، سه بار تکبير بگو، خدايا همانطور که خلقت ظاهري مرا خوب کردي، اخلاق مرا هم نيکو کن».
پيامبر(ص) مبعوث شد براي همين. اخلاق. بهترين اخلاق و سرآمد اخلاق، تقواست.
پس همه بايد به سمت اخلاق خوب و تقوا انشاءالله همت و اراده داشته باشيم.
سالروز بعثت پيامبر بزرگوار اسلام را تبريک عرض مي کنيم و از زبان همه شما به محضر آقا امام زمان(عج) که بايد بيايد و فلسفه بعثت را با ظهور خودش و با حکومت عدل خودش تمام و کمال کند.
چون روز بزرگداشت عطار نيشابوري است، چند خط شعر در مورد پيامبر(ص) از زبان عطار بخوانم:


خواجگي هر دو عالم تا ابد کرد وقف احمد مرسل احد
يا رسول الله بس درمانده ام باد در کف خاک بر سر مانده ام
بي کسان را کس تويي در هر نفس من ندارم در دو عالم جز تو کس
يک نظر سوي من غمخواره کن چاره کار من بيچاره کن
اگر پيامبر(ص) به ما نگاه و نظري کند، همه غم و همّ و مشکل ما برطرف ميشود. اگر نظر ايشان را بخواهيم جلب کنيم همان تقواست. اگر تقوا داشته باشي نظر حضرت به شما جلب ميشود البته صلوات جاي خودش را دارد.
روز چهارشنبه ۲۹ فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي و روز نيروي زميني است که نقش ارتش و نيروي زميني در دفاع مقدس و امروز در تامين امنيت کشور عزيزمان بسيار نقش برجسته اي است و از زحمات و خدمات ارتش جمهوري اسلامي و نيروي زميني و همه قواي مسلحمان صميمانه تشکر مي کنيم.
پيامبر(ص) براي مبارزه با جاهليت مبعوث شدند. آمده تا با آن جاهليتي که پيش از ايشان بر بشريت حاکم بود، با آن جاهليت مبارزه کند که در آن جاهليت نه از تربيت خبري بود، نه از علم و دانش و معرفت خبري بود، نه از تزکيه انسانها خبري بود، نه از عدالت و عدالت اجتماعي خبري بود. جهل بود، ظلم، بي فرهنگي و بي تربيتي بود، بداخلاقي و خشونت. پيامبر(ص) براي مبارزه با اين جاهليت مبعوث شد.
لهذا امام راحل(ره) مي فرمايد هدف از بعثت انبيا تربيت انسان است. در آن عصر جاهليت انسانها تربيت شايسته انساني را نداشتند، تربيت غلط بود. پيامبر (ص) آمد انسان را تربيت کند. با علم، با تعليم، با تزکيه، با کتاب و حکمت که به خودشان ظلم نکنند، به مردم ظلم نکنند، با همه خوب باشند و درست رفتار کنند.
رهبر بزرگوار مي فرمايد هدف بعثت ،عدالت اجتماعي و تزکيه انسان است. (۱/۱۱/۷۱)
بنابراين پيغمبر(ص) آمدند انسانها را تزکيه کنند، عدالت اجتماعي برقرار کنند، انسانها را تربيت کنند، نقطه مقابل جاهليتي که در گذشته بود.
اما بشر بعد از اينکه به نور ايمان هدايت شده، در ادامه تاريخ، امروز هم بشر دچار همان جاهليت هست. جاهليت امروز،جاهليت پيشرفته مدرن است. آن جاهليت اولي بود و اين، جاهليت اُخري.
در آيه ۳۳ سوره احزاب خداي بزرگ مي فرمايد: به زنان خطاب مي کند مانند زمان جاهليت اولي اينطور خودتان را به نمايش در مقابل چشمهاي نامحرم نگذاريد، حجاب خودتان را رعايت کنيد، خود رابراي نامحرم آرايش نکنيد و نمايش ندهيد و خود را حفظ کنيد.
پيامبر اکرم(ص) در برابر آن جاهليت اولي فرمودند «ستکون جاهلية اخري» يک جاهليت دومي هم بعدا بوجود خواهد آمد.
باز هم فرمودند «بعثت بين الجاهليتين» من بين دو جاهليت مبعوث شدم. دومي، بدتر و سخت از جاهليت اولي است. پس امروز هم جاهليت ديگري حاکم است. جاهليت امروز، جاهليت مدرن است. جاهليت آن روز هم فقر علمي داشت و هم فقر عقلي داشت. جهل در مقابل علم، جهل در مقابل عقل. جاهليت امروز شايد خيلي فقر علمي ندارد، مدرن است،علم و دانش امروز بسيار پيشرفته است اما جهل در مقابل عقل دارد، عقلانيت و عقل، خرد و خردورزي، امروز بسيار ضعيف است. انسانها از علم و دانش و ابزارهاي مدرن براي جنايت استفاده مي کنند، براي آدم کشي استفاده مي کنند، براي فسق و فساد و ترويج ابتذال و صادر کردن شبهات و بي ايمان، بي اخلاقي، فساد اخلاق، فساد ايمان، براي اينها استفاده مي کنند. اين پيامهاي رسانه هاي مبادله پيام، اکثرا در مسير ترويج فساد و فحشا استفاده مي کنند و لهذا نياز به اين داريم که امروز از خودمان پيام رسانهاي ملي مطمئن داشته باشيم که هم مدرن باشد، پيشرفته باشد از نظر فني و فناوري و علمي و هم امنيت حريم و زندگي افراد در آنجا حفظ و رعايت شود و اگر چنين چيزي بخواهد اتفاق بيفتد بايد تبديل به مطالبه عمومي شود يعني همه مردم و افکار عمومي بايد دنبال اين باشند که ما به جاي اين پيام رسانهاي بيگانه خارجي نا امن که سرورها و مرکز اطلاعاتشان در دست اجانب است و سير تا پياز زندگي همه من و شما را با آناليز کردن و تجزيه و تحليل کردن اطلاعات در آنجا موجود است و اين اطلاعات را مي فروشند و از راه فروش اطلاعات چه درامدهايي که دارند. به جاي آنها چرا پيامرسان داخلي نداشته باشيم. بايد مطالبه عمومي باشد. همه مردم بايد اين را مطالبه کنند که دنبال شبکه ملي باشيم.
رهبر بزرگوار، دوشنبه گذشته در ديداري که مسئولان نظام با حضرت ايشان داشتند، اظهار خوشحالي کردند که الحمدلله اين تبديل به مطالبه عمومي شده، درخواست پيامرسان ملي تبديل به مطالبه عمومي شده و بعدا فرمودند بر اينکه: بايد در اين پيام رسانها حريم زندگي افراد و حريم خصوصي انسانها بايد امنيت کاملا حاکم باشد. البته از نظر علمي، فني و فناوري هم بايد مدرن و پيشرفته باشد.
مردم ما استقبال ميکنند، اگر يک شبکه اي ملي باشد، کارآيي آن شبکه ها راداشته باشد و بهتر از آن هم باشد، امنيت هم که محفوظ باشد،چرا مردم از اينها استفاده نکنند. بايد مطالبه عمومي شود، بايد يک گفتماني در اين زمينه شکل بگيرد.
پس امروز اگر بخواهيم مثل پيامبر(ص) با جاهليت دوم که خطرناکتر از جاهليت اولي است مبارزه کنيم بايد ابزار مدرن داشته باشيم، از جمله آنها همين رسانه ها و پيامرسانها. دنيا دارد از اين ابزارهاي مدرن، جاهليت مدرن خودش را ترويج و صادر مي‌کند. نمونه اين جاهليت که دشمنان صادر مي کنند همين وحشيگريهايي است که امروز مي بينيم. در اين سي چهل سال چه بلايي سر ما آوردند؟ چقدر در داخل کشور ما ايجاد اغتشاش، ترورهاي کور، گروهک هاي از خدا بي خبر مسلح را به جان مردم انداختند، ترورهاي آنچناني، کودتاها بوجود آوردند و خودشان مداخله کردند، صدام وحشي را هشت سال به جان ما انداختند، اين‌ ملت دفاع مقدس خودش را انجام داده، تحريمها را ايجاد کردند، هفت سال الان سوريه و عراق درگير آتش و جنگ هستند، افغانستان، پاکستان، سگهاي هار به نام داعش و امثال اينها را بوجود آوردند که اينطور دارند آمدمکشي و وحشيگري مي کنند. با يک دروغ بهانه اي درست مي کنند براي سرکوبي ملتها. الان زمزمه مي کنند که سوريه حمله شيميايي کرده و آمريکا مي خواهد حمله کند. دو سال قبل آمدند تمام سلاح هاي شيميايي سوريه را منهدم کردند و از بين بردند تحت نظارت خودشان. الان ديگر کجاست اين سلاح هاي شيميايي؟ خودشان انجام مي دهند اين را هم بهانه مي کنند که دوباره حمله کنند. مگر به سر صدام بدبخت همين بلا را نياورند؟ گفتند که سلاح کشتار جمعي و شيميايي دارد و حمله کردند و در آخر گفتند که خبري نيست.
پس دنياي امروز دنياي جاهليت است و از همين ابزار استفاده مي کنند، شرارت مي کنند و در فضاي نرم، فضاي مجازي و حقيقي، جنگ و خونريزي و القاء شبهه و تخريب اخلاق و تخريب معنويت و تخريب اعتقادات و آدمکشي به راه مي اندازند.
البته با ايستادگي محکم قدرتهايي که در حوزه دفاع مقدس هستند و با اولتيماتوم روسيه، ترامپ يک مقداري ادبياتش را عوض کرده و يک مقداري حرفش را پس گرفته. با اين حرفها مي خواهند ضعف خودشان رابپوشانند، اين توپ و تشرها،امام بزرگوار(ره)فرمودند نشانه ضعف است، به خاطر احساس ضعفي که دارند مي خواهند با اين داد و فريادها ما را بترسانند وگرنه در حقيقت اينها احساس حقارت دارند، احساس ترس و ضعف دارند و مي خواهند ما را بترسانند اما ما به آمريکا مي گوييم ملت ايران شجاعانه و بهتر از گذشته و با همکاري ملتهاي محروم مظلوم منطقه به مقاومت خود در مقابل شما جنايتکاران ادامه خواهد داد (تکبير حضار).

h n, [۱۳.۰۴.۱۸ ۱۶:۱۳]
مرسی

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *