مرتضی قربانی در نکا: همانند دفاع مقدس پای حمايت از كالای ايرانی می‌ایستیم

مشاور رئيس ستاد كل نيروهای مسلح:همچنان‌كه پای مبارزه با دشمن ايستاده‌ايم پای حمايت از كالای ايرانی هم می‌ایستیم
مشاور رئيس ستاد كل نيروهای مسلح و از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: همچنان‌كه پای مبارزه با دشمن ايستاديم بر ما فرض است كه پای حمايت از كالای ايرانی بايستيم و با گوش به فرمان رهبری بودن تابع ولايت باشيم.

به گزارش نیکا خبر ، سردار مرتضی قربانی عصر یک‌شنبه در یادواره سرداران و ۴۳۰ شهید والامقام نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام لشکر ویژه ۲۵ کربلا در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی یک تکلیف شرعی است و امروز هم باید مانند روزهای جبهه‌ها که در برابر دشمن ایستادیم و آنان را از پا درآوردیم؛ باید پای حمایت از تولید ایرانی بایستیم.

وی افزود: شهدا برای اقتدار، عظمت و عزت ایران اسلامی در میدان‌های نبرد حاضر شده و به شهادت رسیدند و اکنون هم براساس شعار سال و در تبعیت از رهبری، در این جبهه نیز بر ما فرض است که پای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی بایستیم.

قربانی با اشاره به وجود شهدای مختلف ما در نقاط مختلف این کشور یادآور شد: وجود ۲۲ هزار شهید در شمال کشور، ۲۳۰ هزار شهید کشور و نظام، ۵ هزار شهید روحانی و ۷هزار شهید بانوی کشور ما را در این موقعیت جمع کردند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز در کنار شهادت سردار طوسی، شهادت سرداران نوبخت و نبوی هم هستند و باید بدانیم همه سرداران و شهدای ما همچون طوسی‌ها، نوبخت و نبوی حماسه آفریدند و راه را برای ما باز کردند تا با افتخار و اقتدار زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم هرچه در عالم است؛ از خداوند است و خداوند فرموده است که هر که مرا بپرستد به او مقام می‌دهم؛ خاطر نشان کرد: ۳۵ سال از زمان شهادت شهدا و جنگ می‌گذرد؛ اما همچنان دورهم برای مقام شهدا و رزمندگان، گرد هم آمده‌ایم و این مقامی است که خداوند به شهدا ارزانی کرده است و تا ابد جاوید است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: همه ما مدیون تدبیر، جان‌فشانی و ایثارگری‌های مختلف شهدایی همچون طوسی، نبوی و نوبخت هستیم و در ادامه راستینی برای راهشان باشیم.

قربانی با اشاره به کمبود تجهیزات در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما در طول هشت سال دفاع مقدس، در مقابل تمام تجهیزات و امکانات دشمن ایستادیم و با دستان خالی پیروز شدیم و آنان محو شدند و در واقع آنان به دست خود نابود شدند.

وی ادامه داد: در طول این انقلاب علاوه بر جنگ تحمیلی هشت ساله، تهاجم‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مختلف رخ داد و دشمنان برای براندازی با تمام توان وارد شدند و میلیون‌ها دلار کمک نقدی توسط عربستان و همسایه‌ها به عراق کمک شد؛ اما بساط‌شان را برچیدیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: لشکر ۲۵ کربلای مازندران از جمله لشکرهای پیروزی بود که توانست با اقتدار در طول جنگ ادامه مسیر دهد و به همین دلیل دستور لشکر ویژه به مازندران داده شد و آن دوران بود که با سردار دلاور طوسی آشنا شدم و ایشان را به عنوان فرمانده اطلاعات لشکر انتخاب کردم.

قربانی افزود: در آن زمان، آموزش‌های مختلف به سردار طوسی در کنار فرماندهان مختلف ارائه شد و به لطف شهدا و قهرمانان شما فتوحات بسیاری کسب شد و در واقع با اعتماد به شهیدان طوسی، بردبار و همه شهدا و شهدای مدافع حرم امروز قدرت و اقتدار داریم.

وی ادامه داد: برای آموزش‌های مختلف مجبور بودیم بارها تمرین کنیم به طوری که در برف و سرما ۳۰۰ بار اروند را رفتیم و برگشتیم تا از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

فرمانده لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: به عظمت نماز شب‌های طوسی‌ها، روزه‌داری و عبادات آنان اکنون دارای چنین عظمتی در جهان هستیم و عبادات خالصانه آنان موجب موفقیت شد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: اگر اکنون موفق نمی‌شویم به دلیل عدم ارتباط درست با خداوند است و به نوعی این ارتباط با خدا ضعیف است.

قربانی اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، تمام ماهواره‌ها همواره ما را رصد می‌کردند و کشورهای منطقه اطلاعات به عراق رد و بدل می‌کردند و ما باید با همه می‌جنگیدیم و جنگیدیم؛ خدا کمک کرد و رزمندگان ما با آموزش‌های لازم موفق شدند.

وی افزود: در عملیاتی ۸۰ روز جنگیدیم و شیمیایی شدیم و حتی برخی از افراد چندین بار شیمیایی شدند اما جبهه را ترک نکردند و در این راه پیرمردی بود که با جراحات فراوان همچنان در جبهه بود و کمک می‌کرد و هر زمان که می‌گفتم شما باید بروی و استراحت کنید، می گفت: ” تا کربلا نگیریم مرخصی نمی‌ریم”.

این سردار هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: آن فداکاری شهدا و ایثار خانواده‌های شهدا موجب موفقیت‌های فعلی ما شد و به نوعی شهدا و خانواده‌های آنان متحمل زحمات مختلف شدند تا ما در آسایش و آسودگی باشیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عمل صالح و اخلاص رزمندگان ما موجب حماسه‌ها، خط شکنی‌ها و از خودگذشتگی‌ها شد و اکنون هم مازندران چیزی کم ندارد و اکنون هم مدافعان حرم با اقتدار به صف دشمنان می‌زنند و برای ما اقتدار کسب می‌کنند.

قربانی با اعلام اینکه در طول جنگ هشت ساله، جاسوسان، دیده‌بانان و دشمنان بسیاری را خرد کردیم، خاطر نشان کرد: در کربلای ۵ روی سیم خاردار، موانع و بشکه رفتیم و وقتی به دژ دشمن رسیدیم و با توسل به حضرت زهرا(س) بر دل دشمن زدیم و تلاش فراوانی انجام شد و در این بین فرماندهی نداشتیم که زخمی نشود و با همدلی و همکاری پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه باید از شهدا درس بگیریم؛ گفت: دیروز امام خمینی (ره) بود و امروز امام خامنه‌ای و لذا در هر شرایطی باید تابع رهبری و ولایت بوده و در مسیر شهدا گام برداریم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد چگونگی شهادت سردار طوسی گفت: سردار طوسی، نوبخت و نبوی برای شناسایی رفتند و عراق پاتک کردند و این سرداران در نوک حمله لشگر به شهادت رسیدند؛ سردار طوسی، جانشین لشگر ۲۵ کربلا بود و در دل دشمن به شهادت رسیدند و برای آنان مهم آن بود که تحت امر ولایت فقیه هستند.

قربانی همچنین با اشاره به شعار سال اظهار کرد: اکنون در جبهه فرهنگی هستیم و دشمن در جبهه‌های مختلف نتوانست بر ما پیروز شود و اکنون همه باید مهیا و بسیج تحت امر رهبری باشیم و در ادامه راه شهدا به تکلیف خود عمل کنیم و فرض است برای ما تا تولید کنیم و از تولید داخل استفاده کنیم.

وی در ادامه با تشکر از محمد اسلامی، استاندار مازندران و توجه ویژه وی نسبت به خانواده‌های شهدا افزود: استاندار مازندران دارای روحیه ولایی، ارزشی و اعتقادی است که کار می‌کند و تابع ولایت است و در همین راستای توجه به ارزش‌ها، مسؤولیت امور بانوان استان مازندران را به دختر سردار طوسی سپرد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امیدواریم راه سردار طوسی ادامه یابد و باید همگان بدانند همچنان که امام فرمود: ” ما متجاوز نبوده و نیستیم”. و لذا باید باهم باشیم و متحد باشیم و با همه قوا برای تعالی تلاش کنیم و به فرمان ولی‌امرمسلمین، راه شهدا را برویم.

قربانی گفت: خانه سردار طوسی مملو از نور بود و لذا باید الگوی زندگی همه شما باشد و از خانواده‌ها مراقبت کنید تا از ولایت خارج نشوند و بر عزت مسلمین افزوده شود.

شایان ذکر است :یادواره سرداران و بیش از ۴۳۰ شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام فرماندهی لشکر ویژه ۲۵ کربلا ، روز یک‌شنبه ۱۹ فروردین ماه با سخنرانی سردار مرتضی قربانی، مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان دوران دفاع مقدس، مداحی حاج رضا نبوی و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نکا برگزار ‌شد.

شهرستان نکا در طول دفاع مقدس بیش از ۴۳۰ شهید شهرستان نکا تقدیم انقلاب کرد و در کنار این شهدای والامقام، ۶ شهید مدافع حرم، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه، سعید کمالی و محمد معافی، برگ زرین دیگری از افتخارات مردم این شهرستان در ترویج فرهنگ شهید و شهادت در کنار همه سرداران و شهدای این شهرستان و انقلاب هستند.

سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی، قائم مقام فرماندهی لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران، در سال ۱۳۳۷ در روستای طوس‌کلا از توابع شهرستان نکا در شرق مازندران به دنیا آمد و فعالیت‌های گسترده انقلابی در قبل و بعد از انقلاب داشت که با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و سرانجام در ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها در دشت شلمچه به شهادت رسید.

منبع : فارس

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. شما خودتون با ماشین تویوتا وارد نکا شدید لااقل با یک خودروی ایرانی میومدید تا اون موقع میشد به حرفهاتون فکر کرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *