یادداشت/ پایتختی‌ها گل کاشتند!

قسمت هفدهم “پایتخت ۵” را می‌بایست شاهکاری در عرصه بیان حقیقت پیرامون تکفیری‌ها و داعشی‌ها دانست که کارگردان سریال با همراهی و همدلی سازمان سینمایی اوج رقم زد.

خبرگزاری فارس؛ سرویس فرهنگی/ فصل پنجم سریال “پایتخت” در حالی در نورز امسال مهمان منازل ایرانیان شد که داستان را بر موضوعی بنا نهاد که بسیار مهم و نیز بسیار به روز است.

حکایت داعش و حکومت خودخوانده آن موضوع اصلی داستان فصل پنجم این سریال دنباله‌دار که به تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی کاملا ایرانی و بومی است بود، خانواده نقی معمولی که کاراکترهای اصلی سریال را تشکیل می‌دهند این بار در جریان سفر به ترکیه سر از سوریه و منطقه لاذقیه آن در می‌آورند.

منطقه‌ای که در هر نقطه‌اش می‌توان ردپای تکفیرها و سلفی‌های داعشی را ملاحظه کرد؛ خانواده معمولی در مسیر این داستان و در قسمت هفدم آن در کارخانه‌ای متروکه با اتفاقی ناگوار مواجه می‌شوند، اتفاق ناگواری که کارگردان این سریال با نهایت کاردانی و کاربلدی، پلان‌های فوق‌العاده اثرگذاری را برداشت می‌کند.

پلان‌هایی که با بازیگری حرفه‌ای، نقش‌آفرین اصلی آن، سکانس‌های ماندگاری را در تاریخ فیلم و سریال‌سازی تلویزیونی دو ایران به وجود می‌آورد. سکانس‌هایی که در پلان به پلان آن می‌توان شهداء مظلوم اما مقتدر حرم را ملاحظه کرد. شهدایی که با تمام وجود از شرافت ایران و ایرانی دفاعی بی‌نظیر کردند.

در قسمت هفدهم فصل پنجم “پایتخت” به‌خوبی می‌توان عظمت کار شهداء مظلوم حرم را به‌صورت عینی مشاهده کرد، در این قسمت دلهره و اضطراب با ترسی عمیق آمیخته شد تا بلکه به مخاطب بگوید که پاسداران حریم و حرم اهل بیت علیهم السلام اگر رشادت و شهامت از خود بروز نمی‌دادند امروزه شاید در پایتخت خودمان یعنی تهران، به دنبال حراست از کیان نوامیس ایرانی می‌بودیم.

شهداء حرم خط مرزی دفاع از ایران را کیلومترها دورتر از مرز ایران قرار داده‌اند؛ مرزی که اکنون فرسنگ‌ها و کیلومترها دورتر از مرز جغرافیای ایران اسلامی است، بیاییم کمی انصاف را چاشنی اظهارات خود کنیم و با زبان خود به عظمت مدافعان حرم نیش نزنیم.

ای کاش چهره‌های مشهور بازیگری سینما کمی انصاف را چاشنی اظهارات خود می‌کردند و آن گونه مدافعان حرم را مدافعان بشار اسد نمی‌خواندند! اف بر آن چهره مشهور که سرش را به مثل کبک در برف جهالت کرده و گویا هیچ چیز را نمی‌بینند و هیچ چیزی را هم نمی‌شنوند. اف بر شما که نه چیزی از حماسه دلاوران مدافع حرم می‌دانید و نه می‌خواهید بدانید.

قسمت هفدهم “پایتخت ۵” را می‌بایست شاهکاری در عرصه بیان حقیقت پیرامون تکفیری‌ها و داعشی‌ها دانست که کارگردان سریال با همراهی و همدلی سازمان سینمایی اوج رقم زد.

دست مریزاد و خدا قوت جانانه می‌بایست به گردانندگان اصلی آن گفت و آرزو کرد که دیگر سریال‌سازان و فیلم‌سازان تلویزیون نیز در این مسیر گام بردارند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *