بزرگداشت پدران آسمانی در نکا در سکوت محض رسانه ایی برگزار شد/ تصویر

متن کامل بیانات امام جمعه محترم شهرستان نکا در آئین عطر افشانی و و آئین پدران آسمانی در روستای اطرب

حال و هوای معنوی ماه مبارک رجب، ماه خدا و میلاد سه امام بزرگوار به خصوص مولا امیر مومنان(ع) که در این ماه واقع شده و مبعث پیامبر(ص) که در این ماه است، این مناسبتهای نورانی بر معنویت ماه رجب افزوده و این ماه و این مناسبتها جای تبریک دارد. سال نو هم آغاز شده و سال نو هم جای تبریک دارد.

پنج شنبه پیش در آستانه سالروز شهادت باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) قرار داریم و تسلیت عرض می کنیم.

خوشحالیم یک برنامه خوبی که بنیاد شهید شهرستان نکا تدارک دیدند،​ما هم توفیق پیدا کردیم سر قبور مطهر شهدا انجام احترام وظیفه داشته باشیم و هم این امامزاده بزرگوار واجب التعظیم را زیارت کنیم و هم در جمع نورانی پدران و مادران بزرگوار با عنوان زیبای پدران آسمانی به مناسبت روز پدر و ۱۳ رجب، شرکت داشته باشیم. از بخشی از برنامه ها استفاده کنیم. جای تشکر است. از زحمات جناب اقای اسدی واقعا تشکر و تقدیر داریم و برای آقای نجفی هم آرزوی توفیقات برای ایشان و همه همکاران ایشان در این نهاد مقدس داریم. از همه شما پدران و مادران شهید و بزرگوار،​همسران شهید، صمیمانه تشکر و تقدیر دارم. واقعا مدیون شهدا و خانواده های شهدا هستیم.

کلمه «مدیون» چون زیاد تکرار شده برای ما عادی شده، کمی فکر کنیم خیلی معنای بزرگی دارد. ما مدیون هستیم، دین مادی نیست، یک دین ارزشی و معنوی است و همه ما باید حافظ هدف شهیدان،​ارزشهایی که شهیدان ما،​ جانبازان و آزادگان ما،​برای آن رفتند و خانواده های شهدا برای آن فرزندان خود را فرستادند، واقعا جای تشکر دارد.

آماری که وجود دارد، حدود ۲۳۰ هزار خانواده شهید داریم. بیش ازهشت هزار خانواده دو شهید هستند، بیش از ششصد نفر خانواده دو شهید و بیش صد نفر خانواده سه شهید و بیش از پنجاه خانواده پنج شهید هستند.

این خانواده، این الگو را از بیت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) گرفتند که خانه علی(ع) خانه ۹ شهید است. ۴ شهیداز ام البنین، سه شهید از فاطمه زهرا(س) و علی(ع) و حضرت زهرا(س).

خوش به حالشان که از چه خانه و چه خانواده ای پیروی کردند. همانطور که مدیون اهل بیت هستیم،​ مدیون شهدا و خانواده هایشان هستیم.

همانطور که شهیدان پیشگام بودند، خانواده های، جانبازان و آزادگان ما امروز باید پیشگام باشند و همه باید بدانند در دو جنگ بزرگ قرار داریم. جنگ نظامی که نداریم ولی تعدادی از بچه های ما در سوریه و عراق هستند. اما دو جنگ بزرگ داریم، جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی.

جنگ اقتصادی اش هم به عهده مسئولین است ولی جنگ فرهنگی اش به عهده همه ماست که شما خانواده شهدا و آزادگان و جانبازان باید پیشگام باشید، شما پیشاپیش و ما پشت سر شما. همه باید در این جنگ بسیج شویم. جنگ بسیار مهمی است.

این جنگ فرزندان بسیاری از خانواده های ارزشی را کم حجاب و بی حجاب کرده، بی نماز کرده،​ از مسجد جدا کرده، معتاد کرده و انواع آسیبهای اجتماعی که امروز رسیده. بخصوص مسئله حجاب.

یکی از سرکرده های آمریکا می گفت هر خانم چادری که در خیابان دیده میشود یعنی یک نماد انقلاب و ما اگر بتوانیم چادر را برداریم یعنی بهترین مبارزه ما با انقلاب همین است یعنی مبارزه با انقلاب. خانمی که حجاب و چادر دارد یعنی نماد انقلاب است.

اینها خواسته دشمن است و به صراحت می گویند.

پس وظیفه همه ما این است که هرکدام از ما باید مواظبت کنیم دختران ما،​عروسهای ما، نوه های ما، اصل حجاب را حفظ کنند. جنگ فرهنگی را واقعا جدی بگیریم. جنگ اقتصادی را هم که با شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله تعالی «حمایت از کالای ایرانی» نامیده شده،​ جدی بگیریم. واقعا خانواده ها به دنبال کالای خارجی نروند، باید تعصب داشته باشیم نسبت به کالای ایرانی.

به گزارش نیکا خبر : متاسفانه این مراسم بدون اطلاع رسانی و بدون حضور اصحاب رسانه شرق مازندران در کلزار شهدای اطرب برگزار شد .
گزارش مصور : امیر تقیپور

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *