شهید طوسی، خورشيد بى غروب شمال

یادواره ۴۳۰ شهید با محوریت سردار شهید «طوسی» در نکا

یادواره سرداران و ۴۳۰ شهید والامقام شهرستان نکا به محوریت سردار شهید «محمدحسن طوسی» قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا امروز با حضور اقشار مختلف مردم در نکا برگزار شد.

یادواره سرداران و شهدای نکا با محوریت سردار طوسی تلاش دارد تا یاد شهدا را به نسل جدید به یادواره ۴۳۰ شهید با محوریت سردار شهید «طوسی» در نکادرستی منتقل کند تا یاد شهدا در جامعه همه‌گیر شود.

شهید طوسی، خورشيد بى غروب شمال

سردار سرلشكر شهيد محمدحسن طوسى، قهرمان اوج يافته تا معراج، بهانه اى براى ورود مجدد به باغ شهادت و ميوه چينى از شجره طيبه شهدايى مانند طوسى شد كه انصافا” از نوادر روزگارند!

ستايش از طوسى، بى اغراق ترين توصيفى است كه مى توان از لايق ترين اسطوره اى داشت كه گمنام ترين سردار در زمان فرماندهى است.

بزرگترين هنر طوسى، دريافت مدال شجاعت از شجاعترين بسيجيان و فرماندهانى است كه هر كدام خود از اسوه هاى بزرگ شجاعت اند!

طوسى، عشق را خميرمايه شخصيت خود قرار داده و با فتح قله هاى ايثار، به وجه الله نظر كرد و با ترك زخارف دنيا، عند ربهم يرزقون شد و از مائده الهى متمتع گرديد!

طوسى، آسمانى نبود، اما در روند تكاملى خويش، آنچنان زيبا و تصاعدى زيست كه مشمول فراخوان قرآنى خداوند شد كه فرمود:يا ايتهالنفس المطمئنه ارجعى الى ربك راضية مرضية فادخلى فى عبادى و ادخلى جنتى

تقوا و پاكدامنى، ايمان و ولايتمدارى، انضباط و نظم در امور، شجاعت و شهامت، وفاى به عهد، فداكارى و ايثار، تدبير و دقت در عمل، عمل به وظايف، مسئوليت پذيرى و پاسخگويى، صداقت و صلابت، توسل و توكل، تدين و تعهد، وطن دوستى ناموس خواهى، روحيه خدمت، محروم نوازى، تفكر بسيجى، فرماندهى جهادى و خانواده دوستى و مردم گرايى، نظام خواهى و برخوردارى از مواضع استكبارستيزى، قدس خواهى و مبارزه با رژيم اشغالگر قدس و دهها صفت ريز و درشت ديگر را مى توان در ذكر خصائل برتر شهيد طوسى تبيين كرد تا معلوم شود كه زمينه هاى اعتلاى مقامات الهى اش در كجا و در چه سلسله اعمالى طراحى شده است.

شهيدطوسى، هم بخاطر جوان بودن و هم همزيستى مستمر و گستره با جوانان و نوجوانان بسيجى و هم برخوردارى از نگرشهاى جوانگرايانه، هم اكنون نيز به استناد همه نوشته ها، وصيت نامه، گفته ها، سيره هاى عملى و نيز خاطرات همرزمان و خانواده، مى تواند براى جوانان و نوجوانان امروز و فردا يك الگوى كامل و پايان ناپذير تلقى شده و بكارگيرى شود. صادقعلى رنجبر_مدرس دانشگاه

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *