امام جمعه نکا: مسئولین بجای توصیه کردن، اقد ام عملی داشته باشند/ تصویر

امام جمعه شهرستان نکا در جمع مدیران شهرستان در اولین جلسه شورای اداری ضمن تبین شعار سال مقام معظم رهبری گفت:مسئولین ما توصیه ای نباید صحبت کنند. باید عملیاتی صحبت کنند، توصیه مال ماست. ما در خطبه های نماز جمعه توصیه های اخلاقی می کنیم، توصیه های اقتصادی می کنیم که چکار کنیم یا نکنیم. اما مسئولین اجرایی نباید توصیه ای صحبت کنند، باید اقدام عملی انجام دهند.
به گزارش نیکا خبر ایت الله محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا در جمع مدیران شهرستان گفت : آرزوی توفیق برای همه شما در پیشبرد اهداف کلان و والایی که شهیدان بزرگوار ما، انقلاب اسلامی ما، بنیانگذار انقلاب ما،​رهبر بزرگوارمان،​ ما را تشویق به آن کردند که برای رسیدن به آن قله ها تلاش و زحمت و تحمل میخواهد، انرژی می خواهد،​خلاقیت و طرح میخواهد. انشاءالله بهتر از سالهای گذشته داشته باشید. بخصوص در عمل و عملیاتی کردن شعار سال. عمل شخصی و عمل سازمانی که در سطح جامعه اجرا کنیم. همانطور که نماز را باید بخوانیم و هم اقامه کنیم، شعار سال را باید هم انجام دهیم و هم اقامه کنیم. مسئله «حمایت از کالای ایرانی». این شعار را باید در سطح شهرستان، کوچکش کنیم،​ تقسیم کنیم، بگوییم در سطح شهرستان چگونه می توانیم کالای ایارنی را در سطح شهرستان تولید کنیم، حمایت کنیم و تشویق.

مصوبه بسیار خوبی که دولت داشت در این که از دولتمردان باید شروع شود و مسئولین حکومت از خودشان باید شروع کنند. همه قوا تا پایین که باید کالای خارجی نخرند. بسیار مصوبه خوب است اگر انجام بگیرد انشاءالله.

البته این مصوبه اختصاص به امسال ندارد و ظاهرا از سال ۹۴ چنین مصوبه هایی را داشتیم. البته ما باید بالاتر از این فکر کنیم. نه تنها کالای خارجی را نخریم، ​اصلا کالای خارجی را وارد نکنیم.‌ چرا وارد کنیم آنوقت در بازار که آمد بگوییم نخرید. کالاهایی که مشابه داخلی دارد مجوز ورود ندهیم. یک قدم حتی بالاتر، ​نه تنها کالایی که مشابه داخلی دارد، کالایی که امکان تولید داخلی دارد گرچه الان مشابهش نیست. بنابراین مصوبه دولت را اینگونه اصلاح می کنیم، می گوییم ممنوعیت ورود کالاهایی که امکان تولید داخلی را دارد. علاوه بر اینکه جلوی قاچاق را باید به صورت جدی بگیریم.

اینها توصیه ای و بخشنامه نمیشود. واقعا باید عملیاتی شود. بعضی از دوستان می گفتند در بوشهر و آن مناطق، فروشگاههایی هست که فقط اجناس خارجی دارند و اصا جنس ایرانی ندارد. اینها نظارت می خواهد.

گره کار ما امروز اقتصادی است. اگر ما امروز واقعا جدی وارد شویم خیلی می توان کار کرد. باید قوانین و مقررات فعلی هم اصالح شود اما در همین قوانین که در اختیار ماست خیلی بهتر از این میشود کار کرد.

مسئولین ما توصیه ای نباید صحبت کنند. باید عملیاتی صحبت کنند، توصیه مال ماست. ما در خطبه های نماز جمعه توصیه های اخلاقی می کنیم، توصیه های اقتصادی می کنیم که چکار کنیم یا نکنیم. اما مسئولین اجرایی نباید توصیه ای صحبت کنند، باید اقدام عملی انجام دهند.

به نظر من خود شما مدیران بهترین افراد هستید برای اینکه ببینید مشکل در مجموعه شما چیست و چگونه میشود برطرف کرد. در هر زمینه ای گره هایی وجود دارد،​ مردم هم میدانند. در بخش کشاورزی،​ قبل از اینکه مردم به مشکلات اشاره کنند، ​جهاد کشاورزی، ​مشکلات را عنوان کند که چه گره هایی وجود دارد.

باید به یک شکلی این گره ها را بشناسیم و میدانی، ​اینها را برطرف کنیم تا جایی که اختیارات شهرستانی ما ایجاب میکند. ممکن است بعضی اختیارات از حوزه شهرستانی فراتر باشد.

استاندار بزرگوار در جمع مدیران استان،​ فرمایشات خوبی را داشتند اما بخشی از فرمایشاتشان توصیه ای بود. مثلا بانک بیایند همکاری کنند. این توصیه بود اما بانکها چقدر همکاری می کنند؟ مسئول اجرایی ارشد استان نباید توصیه ای صحبت کند و باید عملیاتی کار کند. بخشی از مشکلات ما به این بانکها مربوط میشود.

فرصتهایی برای اشتغال، ​تولید ارزاق، تولید کالاهای صنعتی، کشاورزی و… وجود دارد. انشاءالله شما مدیران بزرگوار این فرصتها رابشناسید، بهتر بشناسید و دریابید.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *