بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع کشت کلزا در نکا/تصویر

معاون امور زراعت وزير جهاد كشاورزي از افزايش ۴ برابري سطح زير كشت كلزا در كشور در سال جاري خبر داد و گفت: در سال جاري ۲۲۰ هزارهكتار از اراضي كشور به زير كشت كلزا اختصاص يافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛عباس کشاورز صبح امروز در بازدید از مزارع کلزا شهرستان نکا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دراین شهرستان اظهار کرد: با توجه یه شرایط مناسب اب و هوایی ، سطح زیر کشت کلزای سبز ما اکنون در شرایط بسیار خوبی است.
کشاورز با اشاره به قیمت تضمینی خرید کلزا یادآور شد: قیمت تضمینی دانه روغنی کلزا فعلا همانند سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۳ تومان در کشور اعلام شده است و این رقم احتمال افزایش دارد .
وی ادامه داد: دستورالعمل خرید اعلام شده است و شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی همچون سال گذشته وارد عمل شده است و کشاورزان می‌توانند دانه خود را تحویل این شرکت داده و پول دریافت کنند تا درپاییز آینده پیشرفت و جهش چشم‌گیری در کشت کلزای کشور باشیم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مورد میزان خود اتکایی روغن اظهار کرد : در این خصوص با رشد ۱۵ درصدی رو به خواهیم که طی ۴۰ ساله گذشته بعنوان بالاترین رقم خود رسیده است .


وی در ادامه خاطر نشان نشان در کشور بیش از ۴۷ رقم کلزا کشت می شود که با پیش بینی انجام گرفته برابر با سطح زیر کشت امسال بیش از ۳۵۰ هزار تن دانه کلزار از کشاوزان کشور خریدار می شود.
حیدر پور رئیس سازمان جهارد شکاوزی ماندران نیز در حاشیه این بازد در گفتگو با خبرنگار ما سطح زیر کشت کلزا در مازندران را در سال زارعی ۹۶ و ۹۷ را ۱۹۸۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود بیش از ۳۵ هرار تن دانه کلزا از کشاورزان مازنی خریداری شود که این رقم نسبت به پارسال دو برابر شده است .
علی طاهری امیری مدیر جهاد کشاورزی نکا نیز اعلام کرد : از سطح ۳۴۰۰۰ هکتار کاشت دانه های روغنی پیش بینی میشود امسال بتوان بیش از ۶هزار تن دانه روغنی از کشاورزان کلزاکار نکایی خریداری گردد.
طاهری تصریح داد: بیش از ۲۲۰۰ کشاورز کلزاکار نکا با نظارت و هدایت ۲۶ کارشناس جهاد کشاورزی در حوزه کشت کلزار فعالیت دارند .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. درود بر دکتر طاهری عزیز و فعال که افتخار نکا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *