۲۳ اسفند سالروز عروج “حنظله خمینی”شهید هاشم زاده

رسم است نوروز که می‌شود بزرگ‌ترها به بقیه عیدی می‌دهند
بعضی‌ها بزرگ‌تر از خدا ندارند و الله «اکبر» شان برگرفته از حقیقت اعتقادشان است.
عید که نزدیک می‌شود مومنان حقیقی فقط از خدا عیدی طلب می‌کنند.
?سید شهدای بالا زرندین میر ابوطالب هاشم زاده.تازه حجله ی دامادی او شکل گرفت. تازه عروس و امید خانه را رها کرد-عملیاتی بزرگ در راه بود.حسین زمان او را فرا خواند. تخریب چی قهارو دلاور تیپ ۲۱امام رضا.جلوی پیشرفت دشمن باید گرفته می شد.سدی از مین و انفجار و تخریب پل و جاده …ومیر ابوطالب با این انفجارات قطعه قطعه شد و در شرق دجله افتاد . هنوز تنها دخترش سیده فاطمه به دنیا نیامده بود.نه میرابوطالب دخترش را نوازش داد و نه فاطمه صدای مهربان پدررا شنید.
۱۰سال از طالب گم شده خبری نبود تا اینکه چند تکه استخوان به نام او رسید.و به جای صورت استخوان هایش را بوسیدند.


میر ابوطالب هاشم‌زاده را حنظله خمینی لقب داده‌اند. او به مصداق رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه، عیدی‌اش را از معبودش خواست. در بیست‌وسوم اسفند شصت و سه در عملیات بدر، مزد صداقتش را از خدای بزرگ دریافت کرد و روح بلندش از شرق دجله به ساکنان ملکوت کربلا پیوست و در جوار اصحاب آسمانی امام عشق، جاودانه شد.
?سال‌ها گذشت تا از او مشتی استخوان را به یادگار بر دوش مردم شهر نکا تشییع کرده و عطر کربلا را سوغات این دیار نمودند.

سید شهدای بالا زرندین میر ابوطالب هاشم زاده.تازه حجله ی دامادی او شکل گرفت. تازه عروس و امید خانه را رها کرد-عملیاتی بزرگ در راه بود.حسین زمان او را فرا خواند. تخریب چی قهارو دلاور تیپ ۲۱امام رضا.جلوی پیشرفت دشمن باید گرفته می شد.سدی از مین و انفجار و تخریب پل و جاده …ومیر ابوطالب با این انفجارات قطعه قطعه شد و در شرق دجله افتاد . هنوز تنها دخترش سیده فاطمه به دنیا نیامده بود.نه میرابوطالب دخترش را نوازش داد و نه فاطمه صدای مهربان پدررا شنید.
۱۰سال از طالب گم شده خبری نبود تا اینکه چند تکه استخوان به نام او رسید.و به جای صورت استخوان هایش را بوسیدند.

?به یاد این شهید بزرگوار و دیگر شهدای مظلوم عملیات بدر همچون عبدالحسین برونسی، روح خفته خویش را با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد شاد کنیم

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *