۲۰۰۰شهید ۲۰۰۰یادواره ۲۰۰۰مدرسه به میزبانی شاهدنکا

اختتامیه یادواره های شهدای دانش آموزی و فرهنگیان مازندران باعنوان ۲هزار شهید۲هزار یادواره۲هزار مدرسه بصورت نمادین در دبیرستان پسرانه شاهد نکا با حضور پر مهر خانواده های معظم شهدا حریم و حرم ، دانش آموزان ، مسئولان فرهنگی استانی و شهرستانی و با سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران برگزار شد.
این مراسم با گرامیداشت یادو خاطره ۷۴ شهید دانش آموز و۹شهید فرهنگی نکا با محوریت شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروزآبادی در نماز خانه دبیرستان شاهدنکابرپا شد.
گزارش مصور : سیده رقیه حسینی درویشانی

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. تجلیل و تکریم از شهداء متاسفانه محدود به رفتارهای نمادین شده است. در حالی که نه تنها شهیدان بدان محتاج نیستند بلکه با ارمانها و ارزشهایی که شهداء برایش فداکاری کرده و جانشان را هدیه نمودند همخوانی ندارد.
    در این رابطه نکات ذیل قابلیت تامل و تدبر می باشد:

    ۱. مراسمی که امروز برگزار می شود غالبا یک نمایش سیاسی و مانور دیپلماسی است تا بگویند ما ادامه دهنده راه شهداء هستیم به همین دلیل عکس برداری و فیلمبرداری مهمترین هدف تلقی می شود، همدیگر را معرفی می کنند تا از صف کرسی قدرت و ارتقای ان عقب نمانند.

    ۲. اگر واقعا مسئولین و مدیران دستگاهها به ارمانها و ارزشهای شهداء و خون پاکشان باور داشتند این همه نابسامانی نداشتیم، اگر لایق بودند پس چرا در عمل؛ لیاقت و کفایتشان ظهور پیدا نکرد اما اگر تخصص و تعهد لازم را نداشتند بنا به کدام دلیل عقلی، علمی و اخلاقی این مناصب را به چنگ اوردند.؟!

    ۳. می گویند: “راه شهدا ادامه دارد.”
    اگر واقعا راه شهداء ادامه دارد پس این همه سوء مدیریت، تبعیض و بی عدالتی، باندبازی و فامیل بازی، فساد اداری و حکومتی، فقر و بیچارگی، تضییع حقوق انسانها و … از کجا و توسط چه کسانی و یا مقاماتی ایجاد شده و گسترش یافته است ؟!. ( نمی توان ان را منکر شد چون همه به ان اعتراف دارند ) گرچه معتقدم نام شهداء بر زبانهاست و باب شهادت باز است اما راه شهداء مغفول مانده است.

    ۴. مدیران و مقامات؛ با حضور در مراسم تجلیل از روز شهداء غالبا بدنبال تطهیر خود هستند نه تنبه و تنبیه خود.
    نه برای اصلاح رفتار و سیاست های منفعت طلبانه خویش؛ چرا که در ذهنشان اینها مال دوران گذشته است پس در ظاهر و زبان خود را هماهنک می کنند و در عمل ناهمگون می باشند.

  2. همکلاسی شهید سینا در گفت:

    سلام
    یاد و خاطره شهید سینا راگرامی میدارم . جالب است در خیابان اصلی مرکز استان تمثال بزرگ تخت دانشجو نخبه شهید یدالله سینا نصب شده است ،اما در شهر نکا با وجود اینکه ازخانواده بسیار محترم که درانتخابات مجلس سال ۹۴ برادر ایشان به عنوان نامزد مجلس شورای اسلامی اخلاق را اثبات کرد ،هیچ نامی برده نمی شود حتی کوی شهید سینا را در خیابان لیموندهی حذف کرده اند .برای بنده که ساروی می باشم جای سوال است ؟چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *