لوح و تندیس صنعت سبز به شركت سیمان مازندران اعطاء شد

با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور،درنوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبزلوح و تندیس صنعت سبز به شركت سیمان مازندران اعطاء شد.

به گزارش نیکا خبر ، نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز در تاریخ سی ام بهمن ماه سال جاری با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نماینده مقیم سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و جمعی از مدیران و فعالان صنعتی و خدماتی کشور در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست (تهران) برگزار گردیدکه شرکت سیمان مازندران از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان صنعت سبز معرفی و موفق به دریافت تندیس و لوح صنعت سبز سال ۱۳۹۵ شد.

در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز ۳۱۲۲ واحد صنعتی و خدماتی در این جایزه ملی شرکت کردند و تنها ۶۷ واحد صنعتی سبز و ۲۲ واحد خدماتی سبز، انتخاب و معرفی شدند.

به منظور مشارکت در این دوره از همایش، عملکرد سالانه زیست محیطی شرکتهای بزرگ صنعتی و خدماتی کشور به ترتیب بر اساس معیارهای صنعتی مرتبط (از جمله بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها، مدیریت بازیافت مواد زائد، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حاملهای انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی، استقرار واحد HSE ، اخذ ایزوها و گواهینامه های مرتبط، استقرار سیستم پایش لحظه ای، سازگاری با فرایند تولید پاک وهمچنین جایگزینی انرژی های پاک) و معیارهای خدماتی مرتبط (همچون ایجاد و توسعه فضای سبز، مدیریت کنترل آلاینده ها، مدیریت بازیافت مواد زائد و ایجاد نوآوریهای زیست محیطی) توسط کارشناسان جایزه صنعت سبز و سازمان حفاظت محیط زیست کشورمورد ارزیابی قرار گرفت .

همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، بهمن ماه هر سال به همت سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) و سازمان همکاری های بین المللی آلمان (GIZ) در راستای حفاظت از محیط زیست و به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی به این امر و همچنین ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین آنها و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده های محیط زیستی، و ایجاد فضای رقابت بین المللی برگزار می شود .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. کسب این تندیس ارزشمند و بسیار سخت گیرانه کشوری برای استان مازندران، شهرستان نکا و همچنین کارکنان و مدیران کارخامه سیمان نکا یک افتخار بزرگ است.
    بی شک امروزه کارخانه سیمان نکا به یک الگو در حمایت از محیط زیست بدل شده است و اقدامات ارزشمند این شرکت قابل تقدیر و سپاس و حمایت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *