نکارود تحویل دکتر احمدی شد/فیلم

در آئینی که صبح امروز در دفتر شهردار نکا برگزار شد اسناد رودخانه نکا با حضور دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ،علی غلامیان معاون فرماندار نکا ، عقیل محمودی بخشدار مرکزی نکا ، از سوی مدیر عامل آب منطقه ایی مازندران تحویل دکتر احمدی شهردار نکا شد.


با مبادله تفاهم نامه بین آب منطقه ای و شهرداری نکا استفاده حداکثری از رودخانه نکا رود در بازه شهری انجام می گیرد.
در آئین مبادله تفاهم نامه که به حضور دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران انجام شد دکتر محمد ابراهیم یخکشی با ابراز خرسندی از وفاق اجتماعی بسیار خوب مسولین شهرستان برای توسعه شهر نکا گفت: رودخانه ای که از یک شهر عبور می کند یک فرصت و یک سرمایه محسوب شده و همه شهروندان باید بتوانند از این سرمایه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هنوز از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی ارزش رودخانه ها محاسبه نشده است تصریح نمود وقتیکه یک رودخانه ای از داخل یک شهر عبور میکند حتی طغیان و سیل آن نیز از منظر گردشگری چنانچه مدیریت شود میتواند برای شهروندان جاذبه گردشگری داشته باشد و آبی که از رودخانه جریان می یابد و زیرساخت هایی که در محیط پیرامونی آن ایجاد میشود از منظر اجتماعی موجب ایجاد نشاط در شهروندان میگردد به ویژه آنکه در بالا دست این شهرها مانند این شهر سدی ساخته شود که آب در آن همیشه جریان داشته باشد.
یخکشی افزود محتوای تفاهم نامه ای که امروز مبادله شد انجام یک کار مشترک برای مدیریت رودخانه است که با همکاری دو سویه و برخورداری از حمایت مسئولین و دستگاه های ذی ربط تحقق می یابد
در این جلسه همچنین دکتر احمدی شهردار نکا با تشریح برنامه های شهرداری در یک افق پنج ساله از جمله ۱۴ طرح مهم و اساسی به اهمیت استفاده مضاعف و حداکثری از رودخانه نکا رود پرداخت و گفت شهروندان نکا به دلیل وقوع سیل بسیار مخرب در سال ۷۸ هنوز از رودخانه نکا رود میترسند و ما باید اقدامات سازه ای و غیر سازه ای فراوانی انجام دهیم تا بستر استفاده از این سرمایه ملی و هم زیستی درست با رودخانه فراهم شود.
دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز با حمایت از اقدامات خوب شهرداری و برنامه های آن زیبا سازی و ایجاد المان های مناسب شهری را بخشی از حقوق شهروندی برشمرد و گفت با ایجاد نگاه یک پارچه باید رضایت مندی شهروندان را افزایش دهیم.
دکتر شاعری با تاکید بر رعایت اصول و الزامات در ایجاد زیرساخت های شهری تصریح کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که بتوانیم اعتماد و باور مردم را افزایش دهیم که نتایج این امر افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی و از همه مهم تر ایجاد اشتغال خواهد بود.
ایشان از شروع عملیات اجرائی طرح فاضلاب با سرمایه گذاری ۱/۵ میلیارد تومان در شهر نکا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: شهرداری باید در اجرای این طرح ارتباط تنگاتنگی با شرکت آب و فاضلاب داشته باشد.
نماینده مردم شرق مازندران در پایان با قدردانی از آب منطقه ای و شهرداری نکا مبادله تفاهم نامه را آغاز خوبی برای خدمت رسانی به شهروندان این منطقه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح ها چهره شهر تغییر و شاهد نشاط و شادابی بیشتر شهروندان عزیز باشیم.
در پایان تفاهم نامه بین شرکت آب منطقه ای مازندران و شهرداری نکا مبادله شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *