رهبرحزب الله عراق :دفاع از جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از اهم واجبات است

همزمان با شام شهادت بی بی دو عالم صدیقه طاهره دخت مکرم نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)رهبر حزب الله عراق در مراسم یادواره شهدای محله مهرآباد نکا با محوریت شهیدان مدافع حرم فیروز ابادی و مشتاقی گفت : ما از خارج کشور به یک ایران با ولایت فقیه نگاه‌می‌کنیم نه به ایران چپ و راست.

به گزارش نیکا حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری در این مراسم به نفوذ کلام رهبر انقلاب و مقام عظمی ولایت اشاره کرد و گفت : فقط یک آقا در کل دنیا فرمود اجازه نمی‌دهیم و سوریه تصاحب نمی‌شود که ایشان به حرف خود عمل کرد و این شخص کسی جز رهبر معظم انقلاب نبود.
رهبر حزب الله عراق با اشاره به جایگاه مرجعیت خاطر نشان کرد : به پشتوانه فتوای مرجعیت جوانان انقلابی با سلاح در مقابل داعشی های ایستادند و اگر نبود حضور مدافعان حرم از جمهوری اسلامی ایران ، داعش به مازندران، اصفهان و کرمانشاه می‌آمد.
رهبر حزب‌الله عراق به موضوع امنیت در ایران اسلامی اشاره نمود و با بیان اینکه ما در عراق دیدیم داعش یعنی چه یاداور شد : ما در کشور شما امنیت را لمس می‌کنیم بگونه ایکه زنان و فرزندان شما حتی در شب ها با خاطر آسوده در خیابانها تردد می کنند و به اینکونه مجلس میاینددر صورتیکه در خارج نگاه کنید چه خبر است.
وی شهدا را یکی از آثار جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را فراتر از اطاعت و عدم اطاعت دانست و گفت: اطاعت از ولایت که یک امر بدیهی است اما به تعبیر سیدحسن نصرالله اگر ولی فقیه خوشحال شد ما باید خوشحال شویم و اگر ناراحت شد ما ناراحت می‌شویم چراکه در واقع این نه فقط فِقه و اطاعت محض بلکه یک ارتباط عشقی است.

الحیدری دفاع از جمهوری اسلامی و لایت فقیه را مهمتر از وجوب نماز توصیف و تأکید کرد: مدیریت رهبر معظم انقلاب را دیدیم به همین خاطر دفاع از جمهوری اسلامی را دفاع از قرآن دانسته و اعتقاد داریم مهمترین واجب بر همه مسلمانان دفاع از جمهوری اسلامی است بنابراین به جرأت می‌گوییم مهمتر از وجوب نماز، دفاع از جمهوری اسلامی، مقام رهبری و ولایت فقیه است.
شایان ذکر است : حجت‌الاسلام هاشم‌الحیدری رهبر حزب‌الله عراق، قبل از برگزاری این یادواره، شامگاه سه‌شنبه با حضور در منزل شهیدان فیروزآبادی و حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم نکا از نزدیک با خانواده‌های این شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد.

یادواره شهدای منطقه مهرآباد نکا، بزرگداشت شهدای مدافع حرم با محوریت شهیدان فیروزآبادی و مشتاقی، سه‌شنبه شب در مسجد سعادت مهرآباد نکا برگزار شد.

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا، متولد ۱۳۶۴ و متأهل و دارای دو فرزند دختر است که در آبان‌ماه سال ۹۴ به‌منظور دفاع از حرم‌های شریفه به سوریه اعزام شد و تنها ۲۷ روز بعد از اعزام در ۱۶ آذر ۹۴ توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و مراسم تشییع این شهید گرانقدر در ۱۹ آذرماه همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با تشییع بی‌نظیر مردم نکا برگزار و در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

شهید حسین مشتاقی از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم شهرستان نکا بود که در ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار پس از گذشت چهل روز، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و مراسم وداع و تشییع با پیکر این شهید برگزار شد.

شهید حسین مشتاقی، سومین شهید مدافع حرم نکا، متولد ۱۳۶۴ و دارای دو فرزند دو قلوی دختر و پسر دو ساله به نام‌های امیرمهدی و نازنین‌زهرا است که در دومین اعزام خود به سوریه و بعد از گذشت حدود یک‌ماه از این اعزام، در ۱۷ اردیبهشت ۹۵ با نقض آتش‌بس توسط تکفیری‌ها، به شهادت رسید.

شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه، سعید کمالی و شهید محمد معافی، ۶ شهید مدافع حرم شهرستان نکا هستند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *