قدردانی سه کیله ای ها،ازتلاش گران عرصه گازرسانی هزارجریب نکا

مردم ولایتمدار و قدرشناس روستای سه کلیه در حرکتی خودجوش با دعوت تلاش گران عرصه گاز رسانی ،مدیران کشور و استان و نیز نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی به روستای خود ، به پاس تلاش آنان و نیز ازاهتمام ویژه در به ثمر رسیدن طرح گاز رسانی در بخش هزار جریب و منطقه پی رجه نکا با اهدایی لوح تقدیر و تندیس آز آنان قدردانی نمودند .
به گزارش نیکا خبر ، علی‌محمد شاعری در مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای هزارجریب شرق مازندران در روستای ” سه‌کیله” نکا اظهار کرد: اکنون ۳۰ پیمانکار در محورهای مختلف روستایی و کوهستانی شرق مازندران در حال تلاش برای گازرسانی به مناطق مختلف هستند.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده امسال ۲۰ روستای شرق مازندران از نعمت گاز سالم و پاک بهره‌مند می‌شوند و سپس تلاش داریم تا سال آینده بین ۵۰ تا ۶۰ روستا از این نعمت گاز برخوردار شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تمام استان‌های مرزی کشور دارای منطقه آزاد تجاری هستند و مازندران فاقد این منطقه است، یادآور شد: منطقه آزاد تجاری، مطالبه جدی مردم مازندران است و باید با قوت در دستور کار قرار گیرد.

این مسؤول بیان کرد: ۱۶ استان مرزی کشور یا دارای منطقه آزاد هستند و یا اینکه برای آنان نهایی شده است و هفت منطقه آزاد هم در نوبت کمیسیون اقتصادی دولت است اما استان مازندران با وجود دارا بودن شرایط لازم، در این بخش محروم از منطقه آزاد تجاری است.

شاعری ادامه داد: منطقه آزاد تجاری، پروژه تکمیلی پشت در دولت است و نیازمند یک حرکت جهادی است و این حق مردم مازندران است و باید به این حق خود برسیم چرا که حداقل از این طریق برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به صفر شدن بیکاری در عسلویه گفت: سامان‌دهی ۱۵۰ هزار بیکار در استان مازندران به خودی خود امکان‌پذیر نیست و باید از راه‌های مختلف برای اشتغال جوانان و افراد بیکار استفاده شود.


نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما به دنبال منطقه آزاد بندر امیرآبا، ما به دنبال منطقه آزاد تجاری در سه منطقه استان مازندران در امیرآباد، بابلسر و نوشهر هستیم و ما به دنبال واحدهای بزرگ صنعتی از شرق تا غرب مازندران هستیم تا شکوفایی ایجاد شود.

این مسؤول با تأکید بر وحدت و همدلی در بین مسؤولان خاطرنشان کرد: تا مادامی که اتحاد و وحدت در بین مسؤولان حاکم باشد می‌توان به توسعه و پیشرفت امیدوار بود و در این بخش، مسؤولان باید در مسائل اصلی به وحدت برسند.

شاعری با اشاره به بحث فاضلاب شهری در شهرهای شرق مازندران، گفت: در این بخش هم ۵ میلیارد تومان ردیف بودجه گرفته شده است و به زودی در سه شهر بهشهر، نکا و گلوگاه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: آب شرب هم از نیازهای مهم مردم منطقه است که این مهم هم به زودی در پنج شهر خلیل‌شهر، رستمکلا، بهشهر، نکا و گلوگاه عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توافق‌های انجام شده و براساس موافقت‌نامه‌ها، آب‌رسانی به شهرهای مختلف شرق مازندران از ابتدای سد گلورد به‌زودی آغاز می‌شود و به ترتیب هر ساله ۳۰ روستای دارای مشکل آب، آب‌رسانی می‌شوند.

این مسؤول گفت: ۱۰۰ کیلومتر احداث جاده و ۷۰ کیلومتر روکش از برنامه‌های مهم در دست اقدام است که از این مقدار، ۳۳ کیلومتر در حوزه شهرستان نکا است که براساس زمان‌بندی اجرایی می‌شود و مشکلات در بخش راه، آب و جاده رفع می‌شود.

با برگزاری مراسم گازرسانی به ۱۱ روستای هزارجریب نکا و شرق مازندران در روستای “سه کیله” ۱۲۰۰ خانوار روستاهای مختلف با هزینه کرد و اعتبار ۸۵ هزار میلیون ریال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام فرماندار شهر کجاست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *