تباکی خبر داد: ایجاد ۲۰۹ طرح اشتغالزایی و افتتاح پروژه بزرگ مازندران در گلوگاه

فرماندار گلوگاه گفت: بالغ بر ۲۰ پروژه در شهرستان تکميل و آماده بهره برداری است و اعتبار هزينه شده بالغ بر ۱۲۲ ميليارد و چهارصد ميليون تومان مي‌باشد.
محمدرضا تباکی در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه، اظهار داشت: در دهه فجر امسال یک کار بی نظیری در تاریخ فرمانداری این شهرستان اتفاق افتاد و آن هم دریافت ۱۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مختص یک پروژه بسیار بزرگ در استان است .

وی در خصوص مهمترین اقدامات صورت گرفته در گلوگاه، گفت : بالغ بر ۲۰ پروژه در گلوگاه تکمیل و آماده بهره برداری است و اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱۲۲ میلیارد و چهارصد میلیون تومان بوده و یکی از بزرگترین پروژه آن، پارک طولی شهرداری شهرستان به طول تقریبی آن ۲ کیلومتر در حاشیه رودخانه مشی گلوگاه است.

فرماندار گلوگاه افزود: در بخش تولیدی و اقتصادی گلوگاه نیز دو پروژه بزرگ در شهرستان به بهره برداری خواهد رسید که کشتارگاه بزرگ ساوانا با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان و کارخانه آجر ماشینی شمال قلعه با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار که در مجموع ۹۹۵ میلیاد ریال اعتبار جذب شهرستان شد که در ایام الله دهه فجر افتتاح خواهند شد.

تباکی اظهار داشت: در بخش کشاورزی ۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و دویست میلیون ریال اعم از یکپارچه سازی اراضی شالیزاری عمرانلو و خورشیدکلا با بودجه ۴ میلیارد ریال، آبیاری تحت فشار و آبرسانی به اراضی روستاهای وزوار، مصیب محله و شهر گلوگاه بالغ بر ۷ میلیارد و هفتصد میلیون تومان، مکانیزاسیون و بهبود بهره‌وری با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال هست که در روزهای آتی افتتاح خواهند شد.

وی در خصوص آب شرب شهری و روستایی گفت: ۳ پروژه شامل آب شیرین کن گلوگاه با اعتبار ۵۰میلیارد ریال، افتتاح چاه شماره هفت شهر گلوگاه با هزینه ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال، آب رسانی به روستای نظام محله با مجمع اعتبار ۵۷ میلیارد و هشتادوهشت میلیون ریال می‌باشد.

وی افزود: در بخش برق رسانی نیز ۲ پروژه با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون برای پست هوایی و شبکه فشار متوسط در گلوگاه هزینه شده است.

فرماندار گلوگاه ادامه داد: در بخش آموزش و پرورش نیز مدرسه شهید جوادی اشرفی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در دهه فجر به افتتاح خواهد رسید.

تباکی در مورد ارائه تسهیلات اشتغالزایی و امور محرومین اظهار داشت: افتتاح ۹۴ طرح اشتغالزایی کمیته امداد به صورت متمرکز اعتبار ۲۱ میلیارد ریالی، افتتاح ۹۰ طرح اشتغالزایی بهزیستی با ۱۶ میلیارد ریال و افتتاح ۱۵ طرح اشتغال از صندوق کارآفرین امید که در مجموع ۲۰۹ طرح اشتغالزایی محرومین با ۴۲ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: پروژه فاز ۲ بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه با تأمین اعتبار اولیه به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال قبل آغاز سال ۹۷ اجرایی خواهد شد، همچنین کلینیک تخصصی طوبی که احداث آن با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در حال اجرا است.

وی گفت: تاکنون برای احداث پل گلوگاه به نیالا ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز مصوب گردید که تا امروز ۳۰۰ میلیون از این مبلغ تخصیص یافت.

فرماندار گلوگاه ادامه داد: گاز رسانی ۱۳ روستای مناطق هزارجریب گلوگاه در قالب ۲ قرار داد با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: طرح فاضلاب شهری یکی از دقدقه‌های مهم و قدیمی مردم شهرستان گلوگاه است که تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان برای شروع آن تأمین اعتبار شده است.

تباکی در پایان اظهار کرد: جهت تخصیص اعتبارات روستایی و اشتغال پایدار از محل صندوق توسعه ملی که سهم شهرستان در مرحله اول بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.
گلوگاه ما

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *