امام جمعه نکا:مسئولین بجای فرافکنی به حل مشکلات جامعه بپردازند /تصویر

خطیب مصلای امام خمینی نکا :مسئولین را نصیحت میکنیم: صحبتهایی که برخلاف وحدت و مقدسات و اعتقادات این ملت هست، به دنبالشان نروند. در میان مردم تشنج ایجاد نکنند. مسئولین بزرگوار باید واقعا مشکلات مردم راجدی بگیرند . مردم مشکلات جدی دارند در حوزه اقتصاد، ​در حوزه فرهنگ، در حوزه شغل و اشتغال. نباید فرافکنی کنیم. وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم، در مقابل تمام توطئه های بیرونی یا داخلی باید وحدت و انسجام خود را باید حفظ کنیم.
به گزارش نیکا خبر ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای امام خمینی شهرستان نکاخاطر نشان کردبه تمام دنیا اعلام می کنیم، این ملت به هیچ قیمتی از نظام، از انقلاب که صدها هزار قربانی برای آن داده دست بردار نیست و تا آخرین نفس در پای نظام و انقلاب و ولایت خواهیم ایستاد.

ایشان در بخشی ازخطبه دوم تاکید کرد: چقدر توبه و استغفار نقش دارد در اینکه بلاها برطرف شود. همین باران رحمت،​ خشکسالیها، کمبود آب و بارن و برف، این مشکلات جدی است، باید توبه کنیم. همه اینها را نمی توانیم خلاصه کنیم در راهکارهای علمی، طبیعی، مادی . مسلم علل و عوامل معنوی هم نقش دارد. گناهان و خوبیهای انسان نقش دارد.

سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ روز،​ فاطمیه اول در هفته پیش رو است که بنده خدمت همه شما بزرگواران و از زبان شما به محضر شریف فرزندش،​ صاحب عزا، آقا امام زمان(عج) عرض تسلیت دارم. انشاءالله در ایام فاطمیه تجلیل شایسته از سالروز شهادت این بانوی بزرگوار داشته باشیم.


۶ بهمن سالروز حماسه مردم آمل در مقابل حمله و تهاجم کور کمونیستها و منافقان، مردم چه حماسه ای آفریدند. آمل را تبدیل کردند به شهر هزارسنگر و گرچه حدود ۴۰ نفر شهید هم دادند اما دشمن را مایوس کردند. منافقان به ذلت کشیده شدند، ناامید شدند و با دست خالی و کشته های فراوان شکست خوردند و برگشتند.

سالروز بازگشت حضرت امام(ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر هم باز از مناسبتهای هفته پیش روست.

شهادت شهید مدافع حرم شهید محمد معافی را تبریک و تسلیت عرض میکنم. شهید فقط متعلق به خانواده نیست. خصوصا به خانواده بزرگوار و تشکر میکنم از شما مردم بسیار باهمت هم در جلسه شب وداع و هم در تشییع جنازه بسیار باشکوه و با حضور بسیار گسترده شما.‌خداوند به شما خیر دهد و شهید انشاءالله شفیع شما، دعاگوی همه شما و ما باشد انشاءالله.

برای مسئله زلزله زدگان الحمدلله کمکهای زیادی را از جانب شما داشتیم. خیلی ممنون هستیم. بالای ۵۰ میلیون تومان کمک شما بود و بخشی از این کمکها را ۱۵ کانکس تهیه کردیم. ۱۲ کانکس ۱۰ متری و ۳ کانکس ۱۵ متری و الحمدلله – آمار کلی ندارم – ولی فکر میکنم شما مردم شهرستان نکا در این زمینه جزء ممتازها هستید. بنده از همه شما تشکر و تقدیر دارم. از پول کانکسها حدود سه چهار میلیون تومان بدهکاری داریم. امیدواریم انشاءالله اهل خیر همت کنند.

از یک تا هفتم بهمن هفته ملی مبارزه با سرطان است. سرطان یکی از بیماریهایی است که این اواخر شیوع پیدا کرده ولی اگر یک مقداری توجه داشته باشیم بیماری خطرناکی نیست. شعار امسال این است که سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید. یک مقداری باید در نحوه تغذیه، در ورزش و تحرکات ورزشی باید رعایت کنیم. فعالیت بدنی کافی داشته باشیم وزن را متعادل نگه داریم. کسانی که اضاف وزن دارند، رژیم غذایی مناسب داشته باشیم، مصرف دخانیات و نعوذبالله الکل،​بسیار تاثیر دارد. انجام برخی از بررسیهای تشخیصی، مراجعه به درمانگاه جهت تشخیص. استفاده از میوه جات و سبزیجات،​ خیلی میتواند موثر و مفید باشد.

آغاز دهه فجر هم در هفته پیش روست. در دهه فجر سه نگاه باید داشته باشیم. نگاه به پیش از انقلاب. پیش از انقلاب چه وضعیتی داشتیم. دشمن با تبلیغات خودش دارد کاری میکند پیش از انقلاب را گلستان و بعد از انقلاب را مخروبه و ویران کند. این شگرد دشمن است. کسانی که سن و سال بالایی دارند میدانند. هم از نظر مسائل عمرانی و آبادانی،​ حدود ۵۰ درصد بیسواد داشتیم. نهضت سوادآموزی چه خدمتی کرده. ما جشن پایان بیسوادی را در بسیاری از شهرستانها برگزار کردیم. آنوقت روستاهای ما چقدر برق و اب و گاز داشت، امکانات و جاده داشتند. جهاد سازندگی کاز کرد و چه خدماتی انجام داد؟ از نظر علمی در دنیا چه جایگاهی داشتیم. امروز از نظر تولید علم،​از نظر داشتن مقاله های علمی و پژوهشی امروز در رتبه اول را در منطقه داریم. ۳۶ میلیون جمعیت داشتیم و ۱۸۰ هزار دانشجو داشتیم. امروز به برکت انقلاب امروز سه چهار میلیون دانشجو داریم. هزاران دانشگاه داریم. علم و دانش و تحصیلات در همه خانواده ها هست. توزیع و تولید علم.

از نظر عزت و شرف، ما نوکر بودیم، هیچ ارزشی نداشتیم در نزد اربابان. حضرت امام در آن سخنرانی برعلیه کاپیتولاسیون فرمودند اگر شاه ما به سگ آمریکا نگاه چپ میکرد (به تعبیر من) باید محاکمه میشد. اگر یک سرباز آمریکایی بزرگترین شخصیت و شاه مملکت را میکشت کسی جرات نداشت حرف بزند. این ۶۰ هزار مستشار آمریکایی داشتیم. با چه حقوقهایی. از ما حق توحش میگرفتند یعنی ما در مملکتی وحشی هستیم باید یک مزایای بیشتری داشته باشیم مثل مزایای بدی آب وهوا. از ما حق توحش میگرفتند. با چند تا بهایی در کابینه، شاه داشت مملکت را اداره میکرد. اکثر کابینه بهایی بودند. خودش و اعوانش همه نوکر اسرائیل بودند.

امروز شما می بینید دنیا به شما افتخارمیکند. امروز شما قدرتی شدید. وقتی میخواستند پیچ و مهره یک هواپیما را باز کنند، بچه های ایرانی را راه نمیدادند. همافرهای ما را راه نمی دادند، ​تعمیرکارهای ما را راه نمی دادند. امروز شما خودتان هواپیما می سازید، شما خودتان امروز به صنایع بسیار بالا،​ نیروگاه، صد، سیلو، مگر قبلا توان اینها را داشتیم. نباید فراموش کنیم از کجا به کجا رسیدیم.

البته این را هم باید بدانیم که در کشور خودمان مشکلاتی هم داریم. پس دیرزو آنطور بودیم و امروز به برکت انقلاب اسلامی اینگونه شدیم. نگاه سوم، ایا امروز مشکلات نداریم؟ چرا. مشکلات داریم.

مقام معظم رهبری فرمودند مگس کجا می نشیند؟ روی زخم. تا زخمی وجود نداشته باشد مگسی نمی نشیند. همین آشوبهایی که انجام گرفته، اگر زخمهایی وجود نداشته باشد که​ آشوبگران بهانه ندارند. البته مردم بزرگوارمان علیرغم اینکه مشکلات و گلایه مندیهایی دارند اما وقتی پای نظام و انقلاب بود کسانی پیدا شدند که شعارهای آنچنانی و تخریب و آتش سوزی و آدمکشی دارند،​همه عقب نشستند و اینها اقلیت معدودی که الحمدلله شکست خوردند و ناامید شدند. معلوم شد که کسی نیستند. ملت بزرگوار ما در پای نظام و انقلاب خودشان ایستاده اند اما بالاخره وجود آن زخمها، وجود این نارسایی‌های بهانه میشود برای اینکه از آنها سوء استفاده کنند. پس چه باید کرد؟ مسئولین بزرگوار باید واقعا جدی بگیرند مشکلات مردم را. مردم مشکلات جدی دارند در حوزه اقتصاد، ​در حوزه فرهنگ، در حوزه شغل و اشتغل. نباید فرافکنی کنیم. وحدت و انسجام خود را اولا باید حفظ کنیم، در مقابل تمام توطئه های بیرونی یا داخلیف باید وحدت و انسجام خود را باید حفظ کنیم. همه ما باید متحد و منسجم با هر سلیقه سیاسی، پشت سر ولایت بایستیم تا این امواج فتنه ها و توطئه ها خنثی شود.

به تمام دنیا اعلام می کنیم، این ملت به هیچ قیمتی از نظام، از انقلاب که صدها هزار قربانی برای آن داده دست بردار نیست و تا آخرین نفس در پای نظام و انقلاب و ولایت خواهیم ایستاد.

مسئولین را نصیحت میکنیم: صحبتهایی که برخلاف وحدت و مقدسات و اعتقادات این ملت هست، به دنبالشان نروند. در میان مردم تشنج ایجاد نکنند. مراجع بزرگوار ما فرمودند چرا بحث را به معصومین میکشانید. چه دلیلی دارد که همه باید نقد شوند و امام زمان هم که بیاید باید نقد شود. میشود نقد کرد امام زمان را. میشود پیغمبر را هم نقد کرد. اولا این حرفها چه لزومی دارد؟ مگر مشکل این ملت مشکل نقد کردن بود؟ مشکل موسسات مالی و اعتباری بود، مشکل شغل است، مشکلات اقتصادی است. اینکه بگوییم همه باید نقد شوند، حتی معصوم نداریم، هدف چیست؟ هدف این است که رهبر نقد شود؟ بعد هم میکشانید به امام معصوم که امام زمان را هم میشود نقد کرد؟ این حرف که به اساسی ترین و بنادی ترین اعتقادات ما ضربه زدن، آیا درست است؟ اولا ایجاد تشنج میکند. مراجع اعتراض کردند، بسیاری از مومنین اعتراض کردند، باز به خودمان افتادیم. یک حرف نامربوط زمینه شده که به خودمان افتادیم. نباید اینطور باشد. باید وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم. داریم می رویم به سمت دهه فجر، باید دهه فجر باشکوه برگزار شود، باید ۲۲ بهمن باشکوه برگزار شود و به خودمان نباید مشغول باشیم، همه در مقابل دشمن خارجی باید بایستیم. چهار دهه، این انقلاب و این امانت را نگه داشتیم، باید بایستیم پای این امانت، از جان ما عزیزتر است. بپردازیم به مشکلات اصلی جامعه. مشکلات اقتصادی، مشکلات اشتغال، مشکلات اشتغال، مشکلات تحصیل کرده های بیکار، مشکلات ازدواج، مشکلات فضای مجازی. مسئولین فضای مجازی گفتند اگر دولت به ما کمک کند ما در یک سال شبکه ملی فضای مجازی ایجاد می کنیم که مطمئن باشد. همه مطالب را می فرستیم در این تلگرام، همه می فرستیم در این شبکه های خارجی که هیچ چیزش امنیت ندارد و تمام اسرار ما را در این شبکه ها با خبر میشوند و اطلاعاتش را می دهند به دشمن و صهیونیستها و آنوقت برای ما توطئه می کنند. چرا خودمان نداشته باشیم. چقدر فضای مجای جوانها را از اخلاق و معنویت دور میکند. اینجا را بایدانشاءالله حل کنیم.


رهبر بزرگوار فرمود به آینده این مملکت بسیار خوشبین هستم. قطعا هم همینطور است. اینده مملکت بسیار روشن است. الان هم روشن است و این مشکلات در همه کشورها هست. کدام کشور این مشکلات را ندارد؟ امنیت ما را کدام کشور دارد؟ در آمریکا ۵۰ میلیون انسانی که محتاج نان شب هستند و بیمه هم نیستند. اما ما میگوییم زیبنده این ملت نیست که دارای این مشکلات باشد و باید مشکلات را حل کنیم. ملت ما بسیار بافرهنگ، باشخصیت، با بصیرت و وفادار به انقلاب است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *