حماسه ششم بهمن آمل یادآور خلق حماسه مانا در ایران است

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران گفت: حماسه ششم بهمن آمل یادآور خلق حماسه مانا در تاریخ کهن و با سابقه ایران اسلامی است.

عباسعلي رضايي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران امروز (۵ بهمن)در ساری گفت: حماسه ششم بهمن آمل یادآور خلق حماسه مانا در تاریخ کهن و با سابقه دیرینه ایران اسلامی است.

وی اظهار کرد: مردم غیور و ولایی آملی در ششم بهمن سال ۶۰ در قیام علویان در مازندران پیشگام بودند و وجود مراجع و علمای به نام و مشهوری نظیر میرزا هاشم آملی، آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی نشانگر حضور بزرگان در این خطه از کشور است.
رضایی با اشاره اینکه حماسه ششم بهمن افتخاری والا برای استان مازندران و شهرستان آمل به شمار می آید، بیان کرد: امام خمینی(رحمت الله علیه)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در وصیت نامه سیاسی الهی خود از شهر آمل و مردم فداکار این شهر به نیکی یاد کرد.
وی ابراز کرد: حماسه ششم بهمن آمل موجب تقويت نهال نوپاي انقلاب اسلامي ايران گرديد و تعداد ۴۰ تن از مردم مقاوم اين شهرستان در این حماسه، جرعه نوش شربت شرین شهادت شدند.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ تعدادی منافق از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت جانانه به این غائله پایان دادند و حماسه ای ماندگار را در تاریخ، ثبت کردند.

مردم شهرستان هزارسنگر آمل در این حماسه با دستان خالی توانستند فتنه گران را یک روزه از شهر، خارج کنند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *