تجلیل از منتخبین مسابقات علمی فرهنگی دانش آموزان درنکا+تصویر

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در آئین تجلیل از دانش آموزان منتخب کشوری در مسابقات و جشنواره های علمی و پژوهشی در نکا گفت : این برنامه با هدف تقویت روحیه پژوهشی و پرسشگری در راستای سند تحول بنیادین برگزار می شود .
به گزارش نیکاخبر: اسفند یار نظری در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این شهرستان گفت : نفرات برتر و منتخبین کشوری در آزمونهای المپیادهای علمی ، جشنواره نانو تکنولوژی بیو تکنولوژی ،شهرستانهای استان مازندران بصورت قطبی تجلیل شدند.
او گفت : مازندران در بخش نانومقام دوم کشور ، در المپیاد علمی در جایگاه دوم و در بخش زیست فن آوری رتبه سوم کشور را دارد .
وی ضرورت روحیه پژوهشگری و نیز روحیات کنجکاوی را خواستار شد و گفت “بدین منظور امسال ۲۰۰ میلیون تومان برای هزینه کلاسها و هدایای دانش آموزان اختصاص یافته است.

نکا،دیار نیکان ؛میزبان دانش آموزان منتخب کشوری درمسابقات و جشنواره های علمی پژوهشی
سالن پژوهش سرای ابوریحان بیرونی نکا میزبانی بیش از ۱۵۰ دانش اموز منتخب در مسابقات کشوری بود که با ورود مهمانان اصغری قاری کوچک به زیبایی تمام قران قرائت کرد همگی به احترام سرود جمهوری اسلامی قیام نمودند.لقمانی مجری شایسته مثل همیشه تبسم به لب،لب به سخن می گشاید با مطلع زیبایی این چنینی:امروز نکا شهر نیکان به خود می بالد که میزبان نخبگان وشایستگانی چون شماست…
دکتر حسین پالار مدیر دلسوز اداره آموزش و پرورش شهرستان این گونه کتاب می گشاید:اموزش وپرورش محور توسعه است پس در بستر مدرسه باید کشف استعداد ها اتفاق افتد.در اموزش وپرورش باید دانش اموز به دانش پژوه تبدیل شود.نسل پرسشگر می تواند ایده پردازی کند ومخترع شود،همگان کمک کنیم تا روح پرسشگری وجستجوگری تقویت گرددانوقت است که دانایی تبدیل به توانایی می شود…
او در ادامه افزود:اتمسفرحاکم بر اموزش وپرورش باید اتمسفر پژوهش باشد.امروز نه تنها برای زندگی کردن بلکه برای زنده ماندن هم نیاز به تفکر خلاق وفهم پژوهش بنیاد داریم…
بعد از پایان سخنرانی دکتر پالار گروه۲۰نفری از دانش اموزان فرزانگان دوسرود”وطنم ای شکوه پابرجا”و”وطن ای هستی من. شور وسر مستی من”را مستانه با هستی وجودشان خواندند وشور ومستی خاصی به حضار تزریق کردند.
ریس اداره تکنولوژی وگروههای اموزشی اقای اسدی مرد دانا ومتواضع از فلسفه آیین تجلیل گفت واین خورشید صفت ذره پروری نمودو بیشتر ترانه ی سپاس سرود.
فاز اول تجلیل از بچه ها با دعوت شایستگانی از آمل ،بابل،بابلسر، ساری۱ صورت گرفت.
با عکس های یادگاری بچه ها در کنار مسولین اقایان پالار ،اسدی، شهاب اکبری ،سید حسین نصیری،نوری تیرتاشی و سرکار خانم دولو.
مرد خستگی ناپذیر اموزش متوسطه استان حاج اسفندیار نظری که دقایقی به فراز جایگاه دعوت شد.اسفندیار اموزش مازندران طبق عادت همیشگی اش با شعر نظرها ونگاهها را به خود جلب کرد.
نظری ضمن تبریک به دانش اموزان منتخب کشوری به نقش پژوهش و اثرگذاری آن در رشد وپرورش استعدادهای دانش اموزان و تعمیق فرایند یادگیری اشاره کرد.ایشان در ادامه یکی از اهداف برگزاری ایین تجلیل را علاوه بر تقدیر ،ترویج فرهنگ پژوهش دربین دانش اموزان بصورت فردی وگروهی برشمردند.
فاز دوم تقدیر با دعوت از ساری۲،جویبار،گلوگاه ونکا انجام گرفت.
این بار در جایگاه در قاب دوربین حاج اقا نظری ،طالبی ، احمدی،مهری و…هم دیده می شدند
همگی برای پذیرایی به هتل میلاد راهنمایی شدند.ناهار را “خانه پخت”درست کردیم به احترام شایستگان خطه ی تبرستان…
روزی بود بیاد ماندنی..
تشکر از همگی بویژه اقایان اسفندیار نظری،حسین پالار،علی اسدی، خانم معصومه دولو،محمد صادق احمدی ،علی اکبرمهری فیروز جایی،خانم عاطفه اباذری،مینا ابراهیمی ،فاطمه علیدوست،رقیه علی بیکی،سیده سمیه تفت خرمی ، حسن علی فضلی ،ابراهیم کرمی وممنون همگی که باز هم گل کاشتید

به قلم نوری تیرتاشی

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *