معاون فرماندارنکا:انتقال بازار هفتگی نکا تا پایان امسال منتفی است

معاون فرماندار نکا گفت: انتقال یکشنبه‌بازار به روز جمعه، تا پایان سال در نکا منتفی است و در این مدت هم باید به زیرساخت‌های بازار توجه شود و با بررسی‌های لازم و کار کارشناسی برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

به گزارش نیکاخبر: علی غلامیان در جلسه کمیسیون نظارت با موضوع تغییر یکشنبه بازار به جمعه بازار اظهار کرد: تلاش برای رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار در راستای عمل به فرامین رهبری در سال جاری که مزین به شعار رهبری با عنوان ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” از دغدغه‌های همه مسؤولان است که با قوت در دست انجام است.

وی افزود: یکشنبه‌بازار نکا یکی از بازارهای سنتی و هفتگی این شهرستان است که مردم به صورت هفتگی مایحتاج خود را از این بازار خریداری می‌کرده‌اند و تغییر ناگهانی آن شاید اثر مطلوبی بر اقتصاد نداشته باشد.

معاون فرماندار نکا بیان کرد: تلاش برای برنامه‌ریزی در این راستا در کمیسیون نظارت با قوت در دست انجام است تا با بررسی‌های لازم، رونق بیشتری اقتصادی و آرامش برای آحاد مردم جامعه ایجاد شود.

این مسؤول افزود: افراد زیادی تولیدات بومی محلی خود را از طریق حضور در بازارهای سنتی یا هفتگی به بازار عرضه می‌کنند و این مهم نقش به‌سزایی در کاهش بزه‌های اجتماعی دارد.

غلامیان ادامه داد: یکشنبه‌بازار نکا، در کنار نکارود، از زیبایی و ظرفیت خاصی نسبت به بازارهای هفتگی شهرستان‌های همجوار برخوردار بوده و سالانه علاوه بر ایجاد درآمد برای بازاریان و خرید شهروندان ، پذیرای حضور مسافران فراوانی از اقصی نقاط استان است.

وی با اعلام اینکه وجود بازار هفتگی یکی از لازمه‌های شهر نکا است و از دیرباز یکشنبه‌بازار این شهر زبان زد خاص و عام بوده است؛ خاطرنشان کرد: این مکان فعلی با پیگیری‌ها، جلسات متعدد و همکاری و سعه صدر مردم و بازاریان برای برپایی یکشنبه بازار در نظر گرفته شده است و تغییر آن به جمعه‌بازار باید با کارشناسی باشد.

معاون فرماندار نکا اضافه کرد: کسبه در این منطقه به کسب رزق و روزی حلال می‍‌‌پردازند و این تغییر ناگهانی صدمات مختلفی را بر پیکره این افراد در بازار وارد می‌کند.

این مسؤول یکی از بزرگترین امتیازات بازارهای هفتگی را رونق اقتصادی، مبارزه با گرانی و تعدیل قیمت کالاها اعلام کرد و گفت: در سال ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” همه هم و غم ما باید برای رونق اقتصاد باشد.

غلامیان اظهار کرد: تعطیلی یکشنبه‌بازار و انتقال آن به جمعه‌بازار، باید توسط شهرداری اطلاع‌رسانی، کارشناسی و برنامه‌ریزی شود و اگر با استقبال عمومی شهروندان روبرو بودیم ما هم از آن حمایت می‌کنیم تا خدمات بهتری به فروشندگان و شهروندان ارائه شود.

وی ادامه داد: باید تلاش برای ساماندهی بهتر در این بازار هفتگی و تلاش برای رونق اقتصادی اولویت مهم مسؤولان و کارشناسان این حوزه باشد تا ضمن ساماندهی مناسب، شهروندان هم از مکانی امن و مطمئن برای خرید برخوردار شوند.

معاون فرماندار نکا افزود: براساس این جلسه، انتقال یکشنبه‌بازار به روز جمعه، تا پایان سال ۹۶ منتفی است و در این مدت هم باید به زیرساخت‌های بازار توجه شود و با بررسی‌های لازم و کار کارشناسی برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

غلامیان گفت: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی نقاط کلیدی شعار سال ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” به عنوان مطالبه رهبری، از وظایف مهم مسؤولان و مردم است و باید برای توسعه این مهم و رسیدن به موفقیت‌های چشمگیر تا پایان سال تلاش بیشتری در حوزه‌های مختلف انجام شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *