منفعت دولت از اغتشاشات/به قلم عبدالرضا کشوردوست کلتی

با شروع اعتراضات در برخی نقاط کشور ، که متاسفانه با اغتشاش در بسیاری از شهرها به روند خود ادامه داد ، و در ادامه اغتشاش گران پاسخ کوبنده ای از ملت دریافت کردند ، شاهد هیچ گونه اقدامی‌از جانب دولت ، بجز اقدام امنیتی نبوده ایم!

همزمان با شروع اعتراضات ، ابتدا دولت سعی بر آن داشت ، تا توپ را به درون جناح مخالف بیندازد ، اما با شروع اغتشاشات و‌ خرابی های به بار آمده ، متاسفانه ، حتی شاهد خوشحالی از سوی برخی افراد و کانال های حامی دولت بوده ایم! که خود دلالت بر منفعت دولت در این برهه از زمان بود.
اما سوال اینجاست ، چرا افراد و سایت ها و کانال های حامی دولت از به اغتشاش کشیده شدن اعتراضات خوشحال شدند؟
در جواب باید به عملکرد دولت نگاهی بیندازیم.
کارنامه ای که به تعبیر بسیاری از کارشناسان تقریبا هیچ را با خود به یدک میکشید ، در دولت جدید روند منفی و نزولی را تقریبا در همه ی جهات با خود به یدک میکشد!
با این تفاسیر ، اگر روند اعتراضات به گونه ای بود ، که به اغتشاش ختم نمیشد ، با فشاری که به دولت و مجلس از جانب مردم اعمال میشد ، شاهد بستن‌بودجه ای به مراتب بهتر از قبل ، به نفع مردم بوده ، و‌مجلس سعی میکرد از هزینه های جاری دولت کاسته و این پول را صرف قشر متوسط و پایین جامعه‌کند.
اما با به اغتشاش کشیده شدن این‌ماجرا ، متاسفانه‌شاهد آن بودیم ، که‌حتی ‌‌مردم عادی را که چندین ماه است برای وصول مطالبات خود ، دست به اعتراض میزنند (نظیر موسسات مالی)، هم تراز آشوبگران قلمداد کرده ، و آنها را از دست نشاندگان آمریکا ، عربستان و رژیم صهیونیستی بنامند!
به راستی بعد از اغتشاشات ، وصول مطالبات مردمی ، به چه‌میزان در سبد کالایی دولت قرار میگیرد ؟

و من الله التوفیق
عبدالرضا کشوردوست کلتی ۱۴ آذر ماه ۹۶

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. این مقاله را تنهایی نوشتی
    وحدت را از بین نبر
    اگر حامی انقلاب هستید ؟؟؟ اگر تحیگر سیاسی هستید که فکر نکنم باشید !!!! پس لطفا حرف قبل این تحلیل کنید لطفا خودتان و مدرک تحصلی و گرایش سیاسی خودتان را بنویسید؟؟؟

  2. ممنون اقای کشور دوست.بصیرت نه به مدرک مربوط است نه جایگاه . به اندازه معرفت است. اگر بدانیم خدائی نظاره گر همه ماست.

  3. دولت هم یجورابی از آب گل آلود ماهی گرفت.مظلوم نمایی اولیه در زمان اغتشاشات و جناح بندی…
    احتمالا فیلترینگ رو هم جناح مخالف کرده که الان بعد اغتشاشات کسی گردن نمیگیره.

  4. سیده مونا محمدی در گفت:

    آقای کشور دوست، فکر کنم یه خورده تحت جو فامیلی خودت قرار گرفتی ‘به جای نوشتن این گونه مطالب سفارشی لطفا کمی تحقیق کنید و حقیقت را جستجو کنید، اغتشاشات واژه درستی برای صدای مردم مستظعف و پابرهنگان نیست… مردم از خیلی ها گله دارند از دکل فروش ها هم لطفاً بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *