۷ حقیقت در مورد گوگل که باید بدانید

۷ حقیقت در مورد گوگل که باید بدانید ، دانستنی هایی جالب و خواندنی در مورد شرکت گوگل
کمپانی مطرح گوگل یکی از قدرتمندترین و بزرگ ترین کمپانی های دنیا می باشد. نکاتی در مورد این برند وجود دارد که بد نیست بدانید!
این کمپانی چندین دامنه را که ممکن است کاربران اشتباهی به جای گوگل تایپ کنند را به نام خود ثبت کرده است. Gooogle.com ، Gogle.com، Googlr.com از این دامنه ها هستند. همچنین ۴۶۶۴۵۳com نیز برای گوگل ثبت شده است.

عکس های جالب شرکت گوگل

گوگل روی پروژه های زیادی کار می کند که ممکن است در آینده زندگی انسان ها را عوض کنند. البته روی پروژه های مهمی که فقط برای تعداد کمی از مردم مورد استفاده قرار بگیرد هم کار می کنند. مثلا در سال ۲۰۱۲ گوگل زبان چروکی را به سرویس جیمیل اضافه کرد. فقط ۱۰ تا ۲۲ هزار نفر به این زبان تکلم می کنند.

دانستنی های جالب در مورد گوگل
بیش از ۶ میلیارد ساعت ویدئو هر ماه در سایت یوتیوب دیده می شود، یعنی به طور میانگین هر فرد در کره ی زمین ۱ ساعت در ماه از یوتیوب ویدئو تماشا می کند.

کمپانی مشهور گوگل

همه ی این ویدئو های یوتیوب از کجا پیدا می شوند؟ در هر دقیقه بیش از ۳۰۰ ساعت ویدئو در این سایت بارگذاری می شود.

بیش از یک میلیارد دستگاه اندرویدی در سال گذشته به فروش رفته است. این آمار به این معنی است که ۸۱ درصد از گوشی ها از این سیستم عامل استفاده می کنند.

وقتی گوگل چیزی را بخواهد، ترسی برای پرداخت مبالغ زیاد برای آن ندارد. تا کنون بیش از ۱۷۰ خرید توسط این شرکت انجام شده است. گوگل برای خرید ۱۰ تا از گران ترین این شرکت ها و پروژه ها، بیش از ۲۴.۵ میلیارد دلار خرج کرده است.

سرگئی برین و لری پیچ اولین گوگل دودل (تغییر موقتی از لوگوی اصلی گوگل در صفحه اصلی که در مناسبت‌های خاص مانند تولد اشخاص مهم، سال نو، تعطیلات ویژه به جای لوگوی اصلی بکار می‌رود) را در آگوست ۱۹۹۸ طراحی کردند. آنها در حال سفر به صحرای نوادا به منظور شرکت در گردهمایی Burning Man بودند و به این دلیل که میخواستند به مردم اعلام کنند که کارمندان شرکت گوگل در چه محلی مستقر هستند، لوگوی فستیوال را در صفحه اصلی سایتشان تغییر دادند.

فعالیت های کاربران در اینترنت به قدری به گوگل وابسته است، که وقتی این سایت برای ۵ دقیقه در سال ۲۰۱۳ از دسترس خارج شد ترافیک اینترنت دنیا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد.

گوگل احتمالا تنها کمپانی اینترنتی دنیاست که یکی از اهداف آن که به روشنی بیان شده کم کردن مدت زمان حضور کاربران در سایت است.

شاخص های جستجوی گوگل بیش از ۱۰۰ میلیون گیگابایت حجم دارند. برای ذخیره ی این مقدار اطلاعات به ۱۰۰ هزار هارد یک ترابایت نیاز است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *