دکترشاعری :با پیگیری های انجام شده مطالبات توتون‌كاران شرق مازندران بزودی پرداخت می شود

نماينده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از پرداخت مطالبات توتون‌كاران شرق مازندران تا ۲ روز آينده خبر داد و گفت: برخی از توتون‌كاران شرق مازندران، بابت ارائه توتون به دخانيات ايران، طلب دارند كه قول مساعد برای پرداخت داده شده است.
علی‌محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در رستای چلمردی نکا ،با اشاره به طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات توتون‌کاران منطقه شرق مازندران اظهار کرد: تلاش برای رفع دغدغه و مطالبات توتون‌کاران همچون سایر حوزه‌های کشاورزی با قوت در دست انجام است.

وی افزود: توتون‌کاران با زحمت فراوان، توتون با کیفیت و با میزان بالا تولید کردند که در دریافت مطالبات با تأخیر مواجه شدند که این نگرانی‌ها با مصیب محمدیان شمالی، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران رایزنی شد و ایشان قول مساعد داد که این مشکلات تا دو روز آینده برطرف شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در بازدیدی هم که مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از منطقه شرق مازندران داشته‌اند، قول داده شد تا توتون‌کاران بهشهر، نکا و گلوگاه به حق و حقوق خود برسند و امیدواریم شرکت دخانیات ایران به قول خود عمل کند و در این راستا پیگیری هم می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: برای سیگارهای وارداتی تعرفه‌هایی وضع شده است که توتون داخلی قابل رقابت باشد تا سیگارهای خارجی و سیگاری که با توتون داخلی تولید می‌شود قابل رقابت باشد و کشاورزان ما متضرر نشوند.


شاعری با اعلام اینکه کشاورزان توتون‌کار با توجه به سختی کار در این بخش، باید انگیزه لازم را برای تولید داشته داشته باشند، یادآور شد: توجهات لازم در این بخش انجام می‌شود تا تولید توتون با کمترین هزینه همراه باشد.

وی گفت: در تأمین نهاده‌ها هم برای تهیه کود، بذر و سم هم مشکلاتی در سال زراعی جاری داشتند که حل شد و با توجه به اینکه توتون یک محصول صنعتی است و نقش مهمی در تولید اشتغال دارد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اعلام امیدواری از حمایت دولت، مجلس و تلاش شبانه‌روزی کشاورزان برای توسعه این محصول صنعتی که ریشه در دانش بومی منطقه دارد؛ خاطر نشان کرد: مردم منطقه در روستای چلمردی نکا و شرق مازندران مشغول کشت توتون هستند و این محصول سالیان سال در این منطقه شکل گرفته و اراضی به گونه‌ای است که کشت توتون قابل توسعه است.

این مسؤول بیان کرد: تا جایی که در توان دولت است در حمایت از این کشت، توسعه فن‌آوری‌های نوین و افزایش ضریب مکانیزاسیون به گونه‌ای عمل شود که هزینه تولید توتون کاهش پیدا کرده و درآمد خالص کشاورزان افزایش یابد.

شاعری افزود:‌ تلاش برای رفع مطالبات توتون کل کشور در دست انجام است و با پیگیری‌های انجام شده، پرداخت مطالبات سه ماه زودتر انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: کشاورزان تلاش فراوانی را در این بخش و کشت توتون مرغوب داشته‌اند و در شرایط اقلیمی مناسب به کشت پرداخته‌اند و نقش مؤثری در تولید و اشتغال داشته‌اند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به واردات توتون و اینکه باید کالای قابل رقابت به بازار عرضه شود، کشاورزان باید تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت را در دستور کار قرار دهند و و با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها برای درآمدزایی فراوان و رشد اقتصادی تلاش کنند.

این مسؤول افزود: تلاش جهادی برای رفع مشکلات مردم منطقه با قوت در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم تا مطالبات توتون‌کاران همچون سایر بخش‌های کشاورزی پیگیری شده و مردم به مطالبات خود برسند.

شاعری گفت:‌ برای راه‌اندازی خط تولید تنباکو و یا سیگار در منطقه، ظرفیت خوب و مناسبی داریم که امیدواریم این بخش در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *