ستوان ابراهیمی درگفتگوبا “نیکاخبر”از رعایت حق تقدم گفت

رعایت حق تقدم عبارت است از عبور وسیله نقلیه ای زودتر از وسایل نقلیه دیگر یا عابرین پیاده و بالعکس است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار ماگفت: عابران پیاده در آزادراه ها،بزرگراه ها و وجود پل عابر پیاده حق تقدم ندارند.

وی افزود: ضرورت رعایت حق تقدم عبور،بدین معنی است که رانندگان ضمن هدایت وسیله ی نقلیه خود و یا هنگام شروع به حرکت ، بایستی طوری حرکت نمایند که موجب تغییر ناگهانی مسیر یا سرعت وسایل نقلیه نگردند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت : برابر آمار موجود عدم رعایت حق تقدم عبور یکی از بیشترین علل تصادفات به وقوع پیوسته در درون شهرها می باشد.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود : رعایت حق تقدم عبور برای همه اجباری است ، مگر در مواردی که به موجب مقررات خاص یا علایم مخصوص راهنمایی خلاف این حکم اجازه داده شده باشد.

وی با بیان اینکه اکثر رانندگان در مورد حق تقدم دور میدان اطلاعات کافی ندارند. گفت: آگاهی نداشتن از حق تقدم باعث می شود که بعضا همشریان برای یکدیگر مشکل ایجاد کنند و حتی باعث تصادف شوند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران با بیان اینکه به هنگام ورود به میدان حق تقدم با خودرویی است که داخل میدان در حرکت است. گفت : به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل کرد تا خودرو داخل میدان عبور کند و سپس وارد میدان شوید.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود : هر روز بارها شاهد هستیم که خودرو های وارده به میدان با سرعت زیاد عرض میدان را قطع کرده و توقع دارند خودروهایی که حق تقدم دارند برای ایشان بایستند.

وی گفت: برای خروج از میدان باید به منتهی الیه سمت راست آمده و با حفظ حق تقدم خودروهایی که می خواهند میدان را دور بزنند، از میدان خارج شویم.

وی افزود: به عبارت ساده تر خودرویی که می خواهد دور میدان بگردد نسبت به خودرویی که می خواهد از میدان خارج شود حق تقدم دارد.

وی گفت: اگر دو خودرو می خواهند همزمان دور میدان بگردند، حق تقدم با خودروی سمت چپی است

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *