فعالیت ۴هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از ۴ هزار خادم ثابت و افتخاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در حال خدمت‌رسانی به زائران و مسافران هستند.

به گزارش نیکاخبر:حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح امروز در دوره آموزشی هیأت امنا و خادمین بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران که در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: مدال افتخار مردم دیار علویان، میزبانی از امامزادگان و خاندان اهل بیت است.

وی با اشاره به رتبه دوم مازندران در میزبانی از امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور، افزود: بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان ظرفیت مهمی برای بهره‌گیری و پیاده‌سازی برنامه‌های فرهنگی مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه امامزادگان در باور مردم جای دارند، تصریح کرد: امروزه هجمه‌های بسیاری علیه امامزادگان و بقاع متبرکه وجود دارد که برخی افراد معاند با شبه‌افکنی به‌دنبال تضعیف جایگاه امامزادگان در جامعه هستند.

حیدری با بیان اینکه خادمان بقاع متبرکه سربازان گمنام اماکن مذهبی و بقاع متبرکه هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۴ هزار خادم ثابت و افتخاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در حال خدمت‌رسانی به زائران و مسافران هستند.

وی با بیان اینکه تمامی درآمدهای بقاع متبرکه از نزورات و هدایای اماکن مذهبی هدفمند هزینه می‌شود، گفت: تمامی درآمد بقاع متبرکه در همان بقعه هزینه می‌شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *