بازخوانی یک مقاله /شهری که نیازبه چراغ قرمزنداشت!/ حسن زحمتکش

شهرنکا همچون اکثر شهرهای استان یک خیابان اصلی دارد که به بلوار اتقلاب نام گرفته ، پهنای این خیابان از ابتدای ورودی شهر کوچکتر می شود تا به چهارراه مرکزی که متراکم ترین آمار تردد را دارد به کمترین مساحت خود میرسد و به حد قابل ملاحظه ای کوچک می شود به طوریکه اگر جلوی یک خودرو گرفته شود همزمان چند خودروی دیگر متوقف می شوند.
نکته قابل توجه دیگر ، دو خیابان دیگری است که در چهارراه مرکزی به خیابان اصلی متصل است ، خیابان های راه آهن و خیابان شهرداری ، خیابان شهرداری که حتی با وجود پارکینگ در کناره خود به دلیل پارک خودروهای متعدد ۵۰ درصد پهنای آن در طول روز کوچک شده و این خیابان همیشه شاهد ترافیک های متعدد و سر و صدای ناشی از بوق های متوالی است ، حال زمانیکه یکشنبه ها در انتهای این خیابان بازار هفتگی برپا می شود ترافیک فوق العاده سنگینی بوجود میآید ، با موارد بیان شده خواهیم دریافت که در این نقطه از شهر ، ترافیک متعدد و آلودگی و سروصدای زیادی در طول روز ایجاد میشود لذا شهرداری برای جلوگیری از ترافیک بیشتر اقدام به تعبیه دوربرگردان در دوسمت بلوار کرد تا خودروها برای عبورومرور از چهارراه استفاده نکنند البته این امری پسندیده بود چون موجب یکنواختی ترافیک و کاهش آلودگی صوتی و محیطی ناشی از توقف خودروها میشد ، همچنین پلیس راهنمایی رانندگی نکا با قراردادن افسرانش در این نقطه ترافیک و گره های مربوط به ان را مدیریت میکرد و از تشدید آنها می کاست .
حال در شهرهای بزرگ جهت روان سازی حجم خودروهای عبورو مروری و کاستن گره های ترافیکی در چهارراه ها ، سه راهی ها و بعضی خیابان های اصلی اقدام به نصب چراغ راهنمایی و رانندگی میکنند و اگر این چراغ موجب ایجاد ترافیک گردد یقینا از تعبیه آن خودداری میکنند.
با توصیف های بیان شده آیا شهر نکا در چنین نقطه ای از شهر نیازمند نصب چراغ راهنمایی و رانندگی است؟؟!
نصب این چراغ در چهارراه مرکزی این شهر نتنها از بار ترافیکی و آلودگی های ناشی از آن نکاسته بلکه خود موجب ایجاد ترافیک های سنگین تا مسافت های طولانی در سه سوی ان به خصوص خیابان شهرداری می گردد. آلودگی صوتی و محیطی خودروها هنگام توقف پشت چراغ قرمز موجب نارضایتی اکثر کسبه و ساکنان این نقطه از شهر شده است.
زمان هایی چون تعلیلی مدارس ، غروب که مصادف حضور پرشمار مردم است و یکشنبه ها که بازار هفتگی در انتهای خیابان شهرداری برپا می گردد به دلیل وجود چراغ راهنمایی و رانندگی شاهد تشدید ترافیک بسیار سنگین و کندی حرکت خودروها و عابران و حجم بالای تراکم جمعیتی به دلیل توقف خودروها در این نقطه از شهر هستیم.
نکته قابل تامل حضور سازمان آتش نشانی در خیابان شهرداری است ، جای سوال دارد اگر روزی اتفاقی در یک سو از شهر رخ دهد ماموران اتش نشانی چگونه به موقع و سروقت با وجود ترافیک دائمی در چهارراه خود را به محل حادثه میرسانند؟ اگر برای اهالی ساکن در این خیابان حادثه ای رخ دهد و نیاز به حضور اورژانس باشد امدادگران چگونه خودرا در اثر وقت به بیمار میرسانند و چطور به موقع وی را به بیمارستانی برسانند که با چهارراه مرکزی اندکی فاصله دارد و در انتهای ترافیک حاصل از وجود چراغ های راهنمایی رانندگی است؟؟
قبل از نصب چنین چراغ هایی روال زندگی مردم هرچند با معظلات بیان شده به نسیت عادی می گذشت اما نصب این چراغ ها نتنها مشکلی را حل نکرد بلکه بر مشکل های دیگر افزود و ما شاهد ترافیک دائمی در این نقطه هستیم.

تاریخ انتشار خبر : ۹۳/۰۲/۱۹

دیدگاه های این مطلب

5 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. نصب چراغ قرمز که ضروری بود برادر. فقط برای رفع مشکلات ترافیکی باید فکری اندیشید.مثلا اونایی که از خیابون شهرداری میخان برن سمت ساری نباید از ۴راه بتونن برن. باید برن سمت ۳ راه و دوربرگدون دور بزنن.اینطوری نصف ترافیک کم میشه. بیشتر ترافیک خیابون شهرداری برای اینه که بعضیا میخان برن سمت ساری باید خیلی منتظر بمونن و ترافیک میشه

  2. با سلام
    تشکر از دغدغه ی ایجاد شده که باعث نوشتن شما شده است. راهکار شما فقط عدم نصب چراغ راهنمایی است؟

    فرض کنیم شما در شورای ترافیک باشید، چه راهکاری می دهید؟

  3. بنظر درسته. از وقتی چراغ رو نصب کردن ترافیک سنگین تر شد.

  4. کمی تفکر و مطالعه بکنی متوجه میشی که آب از جای دیگه ای گل آلود…. به شما نویسنده عزیز هم توصیه میشود که خونه مسکونی خودتون رو به سمت حاشیه ای شهر ببرید تا مجبور نباشید دلنوشته های زیباتون رو در سایت شهر رسانه ای کنید

  5. همشهری محترم
    چرا صورت مسأله را پاک می کنی؟
    حذف چراغ قرمز که راهکار نیست با همین وضعیت اگر ماموران محترم مسافرکش ها و تاکسی هایی را که وسط چهار راه توقف می کنند و همچنین عابران پیاده را که بدون توجه به چراغ از عرض خیابان رد می شوند، راهنمایی کنند ترافیک بسیار کاهش می یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *