همایش تاریخ و فرهنگ هزارجریب مازندران در نکا برگزارشد+تصویر

دومین روز از همایش تاریخ و فرهنگ هزارجریب مازندران که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با هدف شناسایی پیشینه تاریخی هزارجریب کار خود را دنبال کرد.

به گزارش نیکاخبر: درحاشیه این همایش ایت الله طبرسی با اشاره به اینکه اینگونه همایش می تواند ضمن شناسایی هویت گذشته مردم منطقه هزار جریب مازندران، گامیست مثبت در جهت شکوفایی منطقه ،خواستار توجه جدی مسئولان به محرومیت زدایی از این مناطق شد .

مبینی دبیر این همایش به تشریح اهداف این همایش پرداخت و گفت : این همایش با هدف شناسایی پیشینه تاریخی هزارجریب ، شناسایی ظرفیت های علمی، اجتماعی و توریستی هزارجریب ، دست یافتن به راهکارهای علمی توسعه و شکوفایی هزارجریب ، تعیین محدوده گسترده و قلمرو پیشینه تاریخی هزارجریب برگزار شد .
او گفت : در این همایش دو روز ه در شهرستانهای ساری و نکا بیش از ۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال نمودند و تعداد ۲۰ مقاله در قالب سخنرانی مطرح شد.
وی خاطر نشان کرد : محققین و نویسندگان با ارایه مقالات در قالب سخنرانی خواستار شناسایی ظرفیت های علمی، اجتماعی و توریستی هزارجریب و ارائه راهکارهای علمی توسعه و شکوفایی هزارجریب شدند.



اهداف این همایش: شناسایی پیشینه تاریخی هزارجریب ، شناسایی ظرفیت های علمی، اجتماعی و توریستی هزارجریب ، دست یافتن به راهکارهای علمی توسعه و شکوفایی هزارجریب ، تعیین محدوده گسترده و قلمرو پیشینه تاریخی هزارجریب
شایان ذکر است : هزارجریب تاریخی مازندران شامل شهرستان های ساری ، نکا، بهشهر، کردکوی، گلوگاه، سوادکوه، فیروزکوه و سمنان می باشد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *