مانور زلزله و ایمنی درمدارس نکا برگزار شد/ تصویر

نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسرکشور روز چهارشنبه در مدارس شهرستان نکا برگزار شد.

فرماندار نکا در زنگ زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه دولتی مرحوم گلدوست این شهر گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور، افزایش توان دانش آموزان در مقابله با بحران و حوادث و اطلاع رسانی و آموزش عملی به دانش آموزان است.


جعفر احمدی خاطر نشان کرد :آموزش مبتنی بر دانش، نگرش و مهارت از جمله مسائلی بود که درنوزدهمین تمرین سراسری زلزله در مدارس مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از کشورهای واقع در کمربند زلزله است و سالانه حوادث فراوانی در آن رخ می دهد یادآور شد: لزوم آموزش ایمنی در برابر این حوادث از مسائل عمومی در مدارس و محلات و منازل است.
فرماندار نکا گفت : این برنامه در شهرستان نکا با مشارکت آموزش و پرورش، سپاه ناحیه نکا ،هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی، آب و فاضلاب، برق،ستاد بحران و… برگزار شد ضمن اینکه تشکیلات دانش آموزی نیز نقش موثری ایفا کردند.
تمرین زلزله در نکا با به صدا درآمدن آژیر و پناه گیری دانش آموزان که از قبل آموزش های لازم را دیده بودند شروع شد و با تشکیل اتاق بحران تصمیمات لازم برای جلوگیری از ادامه بحران و دیگر اقدامات مقتضی ادامه پیدا کرد.
یافتن پناهگاه امن در هنگام وقوع زلزله، آتش نشانی، رسیدگی به مصدومان حوادث، انتقال مصدومین از طریق راپل و سایر موارد نیز از دیگر عملیات انجام شده در این مانور بود که با دقت و رعایت مسائل ایمنی انجام شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *