انتخاب دکتر فغان شریفی مهر بعنوان جهادگر برتر علم و فنآوری در بخش کشاورزی

بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج ،ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کربلا برگزار شد .
به گزارش نیکا خبر ، جشنواره جهادگران «علم و فن آوری» با محوریت دو شهید حبیب الله افتخاریان «ابوعمار»و شهید رحیم کابلی با حضور خانواده شهدا،دکتر محمد مهدی نژاد مشاور دانشگاه عالی دفاع ملی،سردار ملکی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، فرمانده سپاه کربلای مازندران و اقشارمختلف سپاه ، دانشجویان و اساتید دانشگاه در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران در این جشنواره با بیان اینکه این سازمان بیش از ۱۳۰۰عضو دارد، گفت:این سازمان برای کمک به توسعه کشور تشکیل شده و به دو صورت مادی و معنوی از نخبگان حمایت می کند.
محمد هادی مؤذن با اشاره به حمایت مادی سازمان بسیج علمی به نخبگان، افزود:کمک‌های بلاعوض برای عملی شدن ایده‌ها و نمونه طرح‌های مخترعان در زمره حمایت‌های مادی قرار دارد.
مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران کمک‌های بلاعوض را تا ۵ میلیون تومان عنوان کرد و یاد‌آور شد: اگر طرح بیشتر از این مقدار به هزینه نیاز داشته‌ باشد به تهران ارجاع داده می‌شود.
وی با اشاره به حمایت‌های معنوی سازمان بسیج علمی از مخترعان بیان کرد: ارتباط با صنعت و بازار کار، پارک‌های علم و فنآوری برای تولید انبوه، مشاوره‌های حقوقی علمی، در اختیار گذاشتن امکانات در مراکز رشد، کمک به بازاریابی اختراعات، نامه‌نگاری در ادارات از حمایت‌هایی است که سازمان از نخبه‌ها دارد.
مؤذن با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۳۰ نفر کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند، افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان به حدود ۸۰ نفر از مخترعان هم حمایت معنوی انجام داده است.
شایان ذکر است، دکتر محمد مهدی نژاد نیز در سخنانی پیرامون جهادعلمی، عملی و اقتصادمقاومتی از نگاه رهبری پرداختندو سردار حسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران،سرهنگ حسین محمد رضایی جانشین فرمانده سپاه نیز درباره اهمیت جایگاه نخبگان در کشور صحبت کردند.
در پایان این مراسم ضمن تجلیل ازخانواده های محترم شهدای سرافراز حبیب الله افتخاریان«ابوعمار»ورحیم کابلی از دکتر فغان شریفی مهر بعنوان جهادگر برتر علم و و فناوری دربخش کشاورزی با اهدای جوایز و لوح سپاس قدردانی شده است .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *