علی باقری ازکاهش چشمگیر آتش سوزی درجنگلهای بهشهر خبر داد

کاهش چشمگیر آتش سوزی در جنگلهای شهرستان بهشهر مرهون زحمات شبانه روزی رئیس و پرسنل دلسوز منابع طبیعی است
شهرستان بهشهر از جمله شهرهای خوش آب و هوا و دارای جاذبه های گردشگری استان مازندران است. این شهر از شمال به دریای خزر (خلیج گرگان)، از غرب به شهرستان ساری، از جنوب به شهرستان نکا و استان سمنان، و از شرق به شهرستان‌های کردکوی و بندرگز در استان گلستان محدود است. به علت وجود شرایط مساعد در دامنه کوه‌های جهان مورای (البرز شرقی)، بهشهر امروزی به عنوان یکی از روستاهای پیش از تاریخ شکل گرفته است و در طول تاریخ، نام‌های مختلفی نظیر تمیشه، نامیه، خرگوران، پنجهزاره و آسیا بستر داشته است. این شهرستان در زمان شاه عباس، اشرف البلاد (اشرف شهرها)، و در دوره پهلوی اول بهشهر نام گرفت.
این شهرستان با داشتن مواهب و منابع طبیعی بیشمار و همچنین طبیعت بکر و منحصر به فردش زبانزد خاص و عام است و از دیرباز تاکنون منابع طبیعی این شهرستان زخم هائی بخاطر منعت طلبی عده ای سودجو برداشته است .
بحثی که این روزها توجه خیلی ها را به خود جلب کرده درایت و توانمندی مدیر منابع طبیعی این شهرستان است که دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی به وجودش در این مسند افتخار می کنند ، فردی که علی رغم همه سم پاشی های کذب از سوی شبه رسانه ها و اهرم های قدرت مجدانه در راستای تحقق اهداف سازمانی اش گام بر می دارد.
رسالت سازمان جنگل ها براساس ماده دو قانون ملی شدن جنگل ها عبارت است از حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری و بر همین اساس مهمترین رسالت سازمان جنگل ها، حفاظت است که علی باقری بعنوان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهشهر آنچه در توان داشته را در راه حفاظت از منابع طبیعی بهشهر به منصه ظهور گذاشته است.
وی مرد جبهه و جنگ است و با افتخار ره توشه جانبازی را با خود بهمراه دارد و با همان روحیه جهادی و رزمندگی اش قاطع و شجاعانه در صفوف اول حفاظت از منابع و اراضی طبیعی قرار دارد.
هفته نامه پیام کشاورز به نمایندگی از دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی کشور به وجود چنین فردی در چرخه محافظان منابع طبیعی به خود می بالد و وجود باقری را در این مسند نقطه عطفی برای کوتاهی دست سودجویان و متخلفات منابع طبیعی می داند.
جلوگیری از قطع درختان جنگل و ایستادگی رودررو در مقابل زمین خواران و نابودگران میراث طبیعی از جمله محسنات علی باقری است که این روزها همچون خواری در چشم زیاده خواهان و متخلفان منابع طبیعی شده است.
سودجویان و زمین خواران در این منطقه و یا غیر بومی منطقه که بعضا هم شبه رسانه هائی نیز در اختیار دارند و بعضی ها نیز با اهرم های قدرت وصل شده اند مامورخلع ید منابع طبیعی شهرستان را مورد فشار و حمله قرار داده اند و یکطرفه در جاده بوق و کرنای رسانه ای می تازند و مدام ساز تخریب کوک می کنند و
این روزها در میان بوق و کرنای رسانه ای قدرت طلبان و زیاده خواهان از هر ابزاری برای ناکارآمد جلوه دادن منابع طبیعی در حفاظت و حراست از عرصه ها و منابع طبیعی استفاده می کنند ولی مردم هیچ توجهی به این خیمه شب بازی های رسانه ای نداشته و یکصدا بر عملکرد و تاثیر اداره منابع طبیعی در حفاظت و صیانت از اراضی جنگلی صحه گذاشته و وجودش را در این سالها مثمر ثمر ارزیابی می کنند.
نباید فراموش کرد معمولاً سرمایه هر سازمان، نیروهای انسانی آن هستند وسازمان جنگل ها و ادارات کل منابع طبیعی استان ها و نیروهای حفاظتی که مستقیماً در ارتباط با جنگل و حفاظت کار می کنند همه می دانند یکی از مشکلات جدی و دغدغه های عمده اش نیروی انسانی است اما اداره منابع طبیعی بهشهر در این مدت اثبات کرده که با کمبود نیروی انسانی و کم و کاستی در تجهیزات هم ممنبعی توان برای حفاظت از منابع طبیعی آستین همت بالا زد البته اگر نگاه مدیریت نگاه جهادی باشد که الحق والنصاف علی باقری با رویکرد جهادی تاکنون بر مشکلات حوزه منابع طبیعی این شهرستان فائق آمده است.
منبع : بهشهر نیوز : درزیان

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *