فاضلی:بدهی ۱۴ دستگاه اجرایی به اوقاف گلوگاه

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه گفت: حدود ۱۴ دستگاه اجرایی به اوقاف بدهکارند که این بدهی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان شده است، تا پایان سال باید این بدهی‌ها پرداخت شود، کسانی که مستاجر موقوفه هستند اجاره را به صورت سالانه پرداخت کنند.

به گزارش نیکاخبر: محمدحسین فاضلی اظهار کرد: ساختمان بقعه متبرکه ملاعماد با ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی ساخته شده است.

وی افزود: در مجموع در سال ۹۶ تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال از اوقاف و ۱۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از کمک‌های مردمی برای اماکن مذهبی، بقاع متبرکه، طرح‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه بیان کرد: در شهرستان گلوگاه ۳۵۰ موقوفه و ۱۴۷۵ رقبه و ۸ امامزاده داریم و در حوزه اجاره ها ۴۴ سند اجاره‌ای اولیه داریم که تازه احیا شدند و ۱۳۰ تجدید و تمدید اجاره وجود دارد.
این مسؤول تصریح کرد: نتیجه وقف به خود جامعه برمی‌گردد که اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ وقف نیاز به یک بسیج عمومی دارد.

فاضلی افزود: حدود ۱۴ دستگاه حقوقی به اوقاف بدهکارند که این بدهی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان شده است، تا پایان سال باید این بدهی‌ها پرداخت شود، کسانی که مستاجر موقوفه هستند اجاره را به صورت سالانه پرداخت کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه یادآور شد: کسانی که به صورت سنتی موقوفات را اداره می‌کنند و خودمتولی هستند باید ابتدا به اوقاف اطلاع دهند و درآمد حاصل از ملک یا زمین وقفی را صرف امور خیریه کنند، اگر موقوفات در جریان اوقاف باشد بهره‌وری از آن بالا می‌رود و می‌توان به خوبی از آن محافظت کرد.

وی گفت: اجرای امینانه و حفظ موقوفات، فعالیت‌های قرآنی با محوریت امامزادگان و رسیدگی به بقاع متبرکه از وظایف اوقاف است.

فاضلی در مورد موقوفات ثبت شده تصریح کرد: طی ۸ ماه گذشته ۲۵۷ فقره سند رقبه گرفتیم که ۲۳۹ سند ویژه اوقاف بود، ۱۳ سند از اسناد قدیمی نیز به تک برگی تبدیل کردیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه افزود: در سال جاری در حوزه حقوقی توانستیم هفت رای کسب کنیم، دو قطعه زمین وقف شده نیز که در کنار مساجد بودند به همان مساجد اضافه کردیم.

وی بیان کرد: در اجرای نیات اجتماعی واقفان بیش از ۲۴۸ میلیون ریال هزینه شد که برای کمک به فقرا، کمک به طلاب، نماز و روزه و .. استفاده می‌شود.

فاضلی در پایان با اشاره به مراسم‌ها و برنامه‌های اوقاف یادآور شد: برای نخستین‌بار در عید غدیر کاروان شادی از امامزاده اسحاق تا بقعه بی‌بی زینب برگزار شد و آزمون تربیت حافظان قرآن کریم که ۲۰۰ نفر شرکت کردند حدود ۸۰ در صد آنها قبول و برای آنها گواهی صادر شده است.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *