کانال انتقال آب و یا آئینه دق برای شهروندان نکایی؟!!!

علی رغم گذشت زمان اما نه تنها این پروژه تکمیل و پایان نیافت بلکه از زمان کندکاریهای انجام گرفته در این خیابان کم عرض ،مشکلاتی را برای ساکنین و مجاورین مسجد جامع شهر بوجود آورده است .

با توجه به ابنکه که اجرای این کانال با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان توسط مجموعه فرمانداری توسط بسیج سازندگی انجام میگیرد.چه بسا عده ایی از ساکنین ازروند کند اجرای این پروژه بعنوان آئینه دق یاد کردند .

به گزارش نیکا خبر :ماجرای تغییر مسیر انتقال آب کشاورزی “اراضی ۷۰ هکتاری نکا صحرا “از مکان فعلی پشت کوچه فرهنگیان به خیابان علمیه بدون مصوبه شورای اسلامی دوره چهارم شهر ،برای خیلی ها در هاله ایی از ابهام قرار دارد و چند سوال مطرح است امیدواریم مسئولین ذیربط پاسخ روشنی ارائه نمایند.
۱- چرا اجرای این طرح بدون مصوبه شورای اسلامی دوره چهارم انجام می شود ؟
۲-چرا در اجرای این پروژه شهرداری نکا دخالتی ندارد ؟ .
۳ -با توجه به اینکه از مقابل اداره برق مسیر و جهت انتقال آبهای سطحی و کشاورزی تغییر می یابدو ازمقابل اداره آموزش و پرورش و پاساژ بزرگ بسمت پل و رودخانه اصلی شهر جاری و ساری می شود چگونه این امکان است که بعد از اجرای پروژه انتقال اب از کانال جدیدتاسیس، آبهای این مسیر مجدد بسمت کانالهای هدایت آب واقع در کوچه شهید ترکیان منتقل گردد؟(آب با چه نیرویی به سربالایی منتقل می شود
) صرف چه هزینه ایی؟
۴-از طرفی مشکلات کشاورزان و شالیزاریهای ۷۰ هکتاری در فصل کشاورزی چگونه مرتفع خواهد شد .؟
۵- اجرای این طرح اگر بعنوان یک ضرورت بود چرا در مسیر ۴ کیلیومتری ازمیانرود گلبستان تا دوقانلو در قالب طرح جامع پیگیری نمی شود؟ بهرحال ساکنین این مسیر ها هم جز شهرونداندو چندین سال دارای مشکلات عدیدیه ای هستند .
۶- ایا بهتر نسیت مدیران محترم شهرستان با همفکری و با استفاده از دانش وخرد جمعی بجای اختلافات داخلی بر روند اجرای پروژهها ، با مطالعه و تجمیع اعتبارات به فکر رفا شهروندان باشند.و از نواختن ساز ناکوک خوداری کنند.؟

.

#اجرای این پروزه بدستور داستان نکا متوقف شد .
در پی شکایت جمعی از شهروندان و ساکنین خیابان علمیه نکا،از ادامه کندکاریها که با هدف تغییر در مسیر انتقال آب کشاورزی به شالیزارهای نکا صحرا انجام گرفته بود جلوگیری شد است.
به گزارش نیکا خبر ، حجت الاسلام ملا کریمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما خاطر نشان کرد::طرحی که اصولی و با مطالعه باشد و از مجاری قانونی عبور کند حمایت خواهیم کرد.
دادستان انقلاب نکا گفت:در حوزه شهری اجرای هرگونه طرح و پروژه وظیفه شهردار والبته با مصوبه شورای شهرانجام میگیرد .
این مقام قضایی در نکا تصریح داد :در اجرای این پروژه( کانال خیابان علمیه مقابل مسجد جامع ) اصول فنی رعایت نشده است که میبایست اصول فنی رعایت شود مجری طرح هرکسی که می خواهد باشد با شهرداری قرارداد ببندد و فرمانداری هم زحمت بکشد که از هر جایی بودجه اش را گرفت به مجریان طرح تحویل نمایدتا اجرای این طرح از مجاری شهرداری نکا عبور نماید
نیکا خبر این گزارش در تاریخ شهریور ما در همین پایگاه خبری درج شده بود اما هیچ پاسخی از سوی مجریان طرح ارائه نشده است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *