استاندار مازندران:عرصه برای فعالیت افراد غیرمتخصص تنگ و تنگ‌تر شود

استاندار مازندران با اعلام اینکه باید عرصه برای فعالیت افراد غیرمتخصص در رشته مهندسی عمران تنگ و تنگ‌تر شود،گفت: با این روش می‌توان ساخت و سازها را بر اساس ضوابط حرکت داد.

به گزارش نیکاخبر: محمد اسلامی در نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه عمران به میزبانی مازندران در این شهرستان، اظهار کرد: مهندسی عمران یکی از رشته‌های مهم و اثرگذار است که در کشورمان بسیار به آن توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه افرادی هم بدون صلاحیت و قابلیت در رشته مهندسی عمران فعالیت دارند، افزود: فعالیت افراد بدون آگاهی از رشته عمران می‌تواند به دنبال خود ناهنجاری‌های زیادی داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دانشگاهیان به ویژه دانش‌آموختگان عمران باید با حساسیت در جامعه گام برداشته و با نگاه همه جانبه حرفه‌ای و اجتماعی اثرگذاری زیادی داشته باشند، تصریح کرد: لازم است تا در راستای عدم فعالیت افراد فاقد صلاحیت و قابلیت‌ در رشته مهندسی عمران وردو جدی شود.

این مسؤول با اعلام اینکه باید عرصه برای فعالیت افراد غیرمتخصص در رشته مهندسی عمران تنگ و تنگ‌تر شود، اظهار کرد: با این روش می‌توان ساخت و سازها را بر اساس ضوابط حرکت داد.

اسلامی گفت: در عرصه مهندسی عمران باید به پنج فرایند اصلی مکان‌یابی و استقلال با ایجاد آمایش سرزمینی، محاسبات ساخت و اجرا، نظارت و کنترل با ایجاد آزمایشات مکانیکی، نگهداری و بهره‌برداری توجه زیادی داشت.

وی با بیان اینکه باید با خلاقیت‌های نوین و طرح‌های نو در بین جوانان به رشته مهندسی عمران نگرش زیبایی داشت و محیط برای اجرای طرح‌های نوین فراهم شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بهره گرفتن از یافته‌های نوین تنها برای به‌کارگیری در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها اختصاص نداشته باشد بلکه با برگزاری کارگاه‌‎های فنی باید به حمایت از این یافته‌ها پرداخت.

این مسؤول با اشاره به اینکه شرکت‌ها، پیمانکاران، مهندسان عمران از یافته‌های جدید و نو بهره لازم بگیرند، گفت: مهندسی عمران یکی از رشته‌های مهم در جامعه بوده و باید با توجه پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری اطلاعات به آن نگاه شگرف و عمیق داشت.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *